آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

اظهارات تازه تهیه‌کننده «قاتل اهلی»



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,قاتل اهلی

تهیه‌کننده فیلم «قاتل اهلی» با اشاره به نامه کانون کارگردانان خانه سینما که در فضای مجازی منتشر شده است،گفت: کارگردان براساس فیلمنامه مصوب اجازه تغییر ماهیت و محتوای فیلمنامه را بدون اجازه تهیه‌کننده ندارد ولی اگر این کانون می‌خواهد به جای هیات داوری خانه سینما حکمیت بکند از نظر اینجانب بلامانع است..

به گزارش ایسنا،در پی ادامه‌دار شدن اختلاف میان مسعود کیمیایی و منصور لشگری قوچانی (کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «قاتل اهلی») و نیز اعلام کانون کارگردانان خانه سینما مبنی بر اینکه تدوین و اضافه و کم کردن پلان‌های فیلم حق کارگردان است و تهیه‌کننده نمی‌تواند در این مورد مداخله کند، لشگری قوچانی در یادداشت کوتاهی که در اختیار ایسنا گذاشت، به نامه کانون کارگردانان پاسخ داد.

 

تهیه‌کننده فیلم «قاتل اهلی» خطاب به اعضاء کانون کارگردانان سینمای ایران در متنی نوشت: «احتراما، به استحضار می‌رساند که قضاوت کاری سخت و از هابیل و قابیل تا امروز، دغدغه انسان اجرای عدالت بوده است. مطابق قوانین و ضوابط در خانواده سینما، رفع اختلافات و حکمیت توسط هیأت داوری خانه سینما انجام می‌پذیرد و تاکنون دو بار قضیه به گونه‌ای مطرح شده که گویا حکمیتی در خانه سینما یا یا کانون کارگردانان اتفاق افتاده است و به نفع ایشان رأی صادر شده است.

 

همچنین اختلاف اینجانب با آقای کیمیایی، اختلاف حقوقی براساس قرارداد منعقده است و بعد از چهار ماه نامه‌نگاری و انتظار، آقای کیمیایی حکمیت خانه سینما را نپذیرفتند و خسارت معنوی بزرگی به فیلم «قاتل اهلی» در جشنواره فجر وارد ساختند.

 

بیش از 21 ساعت راش برای فیلم «قاتل اهلی» تصویربرداری شده است و خیلی موارد دیگر که با یک فیلم سینمایی معمولی متفاوت است. لذا به نظر این حقیر، وقتی تهیه‌کننده و کارگردان براساس فیلمنامه مصوب قراردادی را منعقد می‌کنند کارگردان اجازه تغییر ماهیت و محتوای فیلمنامه را بدون اجازه تهیه‌کننده ندارد.

 

اگر کانون کارگردان‌ها می‌خواهد به جای هیأت داوری خانه سینما حکمیت انجام دهد، از نظر اینجانب بلامانع است و با گشاده‌رویی می‌پذیرم.»

 

سخنگوی کانون کارگردانان خانه سینما اعلام کرده بود که نامه اشاره شده‌ در این خبر طبق درخواست مسعود کیمیایی برای اعلام نظر کارشناسی درباره اینکه مشخص شود حق اجازه تدوین فیلم و مسئولیت آن برعهده چه کسی باید باشد نوشته شده، اما انتشار آن در فضای مجازی از سوی کانون کارگردانان نبوده است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------