پایان 80 قسمت از طولانی‌ترین سریال تاریخ تلویزیون



اخبار,اخبار فرهنگی,اخبارسریال کیمیا

تصویربرداری 80 قسمت از سریال 110 قسمتی «کیمیا» به پایان رسید.

جواد افشار، کارگردان این مجموعه با اعلام خبر بالا گفت: تاکنون در حدود 75 درصد از مراحل تصویربرداری "کیمیا" در بالغ بر 400 لوکیشن انجام شده است و در این مدت یک سال و نیمی که از آغاز ضبط این اثر می‌گذرد تمام بازیگران مقابل دوربین رفته اند.

وی افزود: آبادان، خرمشهر، تهران و خاورشهر اصلی‌ترین شهرهایی هستند که سکانس‌های مختلف کار در آنها تصویربرداری شده‌اند و در حدود یک ماه از فاز دو باقی مانده است.

این کارگردان تصریح کرد: در فاز سه حدود 70 بازیگر جدید به مجموعه اضافه می‌شوند که از این تعداد 15 نقش، اصلی و مابقی کاراکترها فرعی هستند و قرارداد این دوستان ظرف یک ماه آینده منعقد شده و اسامی‌شان به طور رسمی اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این بخش سکانس‌های مربوط به زمان حال و همچنین سال‌های 1975 تا 77 تصویربرداری خواهد شد. همچنین فصل‌های مرتبط با تهران معاصر نیز در این فاز ضبط می‌شود و پیش بینی ما برای پایان تصویربرداری آبان ماه امسال است.

افشار با تاکید بر وجود بافت دراماتیکی قوی و وجود افت و خیزهای فراوان در متن داستان گفت: به جرأت می‌توانم بگویم این کار بهترین فیلمنامه مسعود بهبهانی نیا تاکنون است و او و گروه نویسندگانی که با وی همکاری می کنند به خوبی فضای سیاسی و اجتماعی 40 سال را در قالب یک ملودرام خانوادگی روایت کرده اند که از این منظر کار بسیار دشواری است.

وی افزود: در این قصه، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تا زمان حال روایت می شود اما بیش از آنکه حوادث موجود در بطن انقلاب و دفاع مقدس مد نظر باشد تاثیرات این دو رویداد تاریخی بر آدمها و شاکله خانواده به تصویر کشیده می شود.

بخش‌هایی از این سریال، زندگی کیمیا در دوران دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد که اتفاقات آن در جنوب کشور و در خرمشهر رخ می‌دهد. در این بخش از سریال مقاومت مردم خرمشهر و دلاوری‌های فرماندهان جنگ روایت می‌شود.این سریال در مرحله اول زندگی کیمیا را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، در مرحله دوم به زمان جنگ می‌پردازد و مرحله سوم، زندگی این زن در دوران معاصر را به نمایش می‌گذارد.

در سریال "کیمیا "دغدغه‌های چند نسل به نمایش گذشته می‌شود و در مقطعی تحولات جامعه باعث می‌شود کیمیا در مقابل پدرش بایستد. او پرسشگر و معترض است و پدری دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است، اما سیر حوادث باعث می‌شود کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده بر آید و به زنی مقاوم و استوار تبدیل شود.

در این سریال، مهراوه شریفی‌نیا نقش کیمیا را بازی می‌کند و بعد از سال‌ها بار دیگر این بازیگر در کنار مادرش آزیتا حاجیان در نقش یک مادر و دختر ظاهر می‌شوند.

از دیگر بازیگران مجموعه می‌توان به حسن پورشیرازی، مهدی پاکدل، مهدی سلطانی، رضا توکلی، سیدمهرداد ضیایی، حسن جوهرچی، بیوک میرزایی، کورش زارعی، سودابه بیضایی، آشا محرابی، میرطاهر مظلومی، شهین تسلیمی، سوگل طهماسبی، محمدعلی شادمان، حسین توشه، عاطفه رضوی، مالک سراج، حسن تسعیری، محمود مقامی، عطا عمرانی، نسرین نکیسا، فریبا طالبی، مهتاب ثروتی، علی منجزی، روح‌الله کمانی، نوید خداشناس، میرفرخ هاشمیان، هاجر سراج و علی افشار اشاره کرد. حامد بهداد، نیکی کریمی و رضا کیانیان هم در این سریال نقش‌های ویژه‌ای را بازی می‌کنند.

اخبار,اخبار فرهنگی,اخبارسریال کیمیا

این سریال به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دوم و با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تولید می‌شود و دیگر عوامل اصلی آن عبارتند از: نویسندگان مسعود بهبهانی‌نیا و زهرا پارسافر، سرپرست گروه کارگردانی فرید سجادی حسینی، مدیر برنامه‌ریزی امیر سلیمانی، دستیاران کارگردان داوود باقری و افشین عمرانی، مدیر تصویربرداری علیرضا رنجبران، مدیر صدابرداری فرشید احمد، مشاور و مدیر هنری محمدرضا شجاعی، طراحان صحنه و لباس بهزاد جعفری و محمدحسین کرمی، طراح گریم امیر اسکندری، آهنگساز آرمان موسی‌پور، مدیر تولید فرشید رئوفی، جلوه‌های ویژه میدانی محسن روزبهانی، تدوین خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا، صداگذار بابک شکیبا و امین شریفی، عکاس حسن هندی.

 

اخبارفرهنگی - جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------