هشدار مایکل مور به مردم آمریکا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کارگردان برنده جایزه اسکار باور دارد بی‌تفاوتی به ترس و ترس به خشونت منجر می‌شود. .

به گزارش خبرآنلاین، مستند «بولینگ برای کلمباین» ۱۵ سال پیش به سینما آمد، اما پس از گذشت بیش از یک دهه هنوز هم فجایعی نظیر آنچه در دبیرستان کلورادو روی داد در آمریکا روی می‌دهد.

 

مایکل مور برای ساخت مستند «بولینگ برای کلمباین» برنده جایزه اسکار شد. او در این مستند به بررسی ریشه‌های خشونت‌های مسلحانه در آمریکا پرداخته است.

 

این مستندساز ۱۵ سال پس از اکران «بولینگ برای کلمباین» هنوز هم آن را اثری مناسب برای حال و هوای امروز جامعه آمریکا می‌داند. مور پس از نمایش این مستند در جشنواره فیلم ترایبکا در نشستی همراه با دی‌ای پنیبیکر مستندساز مشهور حضور یافت. مایکل مور در این نشست گفت: «اگر همین هفته هم فیلم را دوباره اکران کنیم متاسفانه هنوز هم فیلمی مرتبط و مناسب است.»

 

به گفته مور ایده اصلی فیلم درباره ترس، پس از به قدرت رسیدن ترامپ در آمریکا هنوز هم در اخبار قابل مشاهده است. او در این باره گفت: «به نظر من معادله ساده‌ای است. این یک معادله آمریکایی است. مردم را به افرادی نادان و بی‌تفاوت تبدیل کن. بی‌تفاوتی به ترس و ترس به نفرت منجر می‌شود. ترامپ این قسمت از معادله را به خوبی بلد است. سرانجام نفرت به خشونت منجر می‌شود.»

 

این فیلمساز در ادامه از مردم خواست در مقابل اقدامات نفرت‌پراکنانه بی‌تفاوت نباشند و در صورت وقوع حادثه‌ای مانند «آتش‌سوزی رایشستاگ» آلمان بر ترس خود غلبه کنند. او در این باره گفت: «هنگامی که حادثه‌ای مشابه با آن روی داد، سوار قطار ترس، قطار تروریست‌ها، قطار جنگ نشوید.»

 

این کارگردان در ادامه با اشاره به احتمال وقوع حملات تروریستی در آمریکا از ترس خود درباره بهره‌برداری دونالد ترامپ از این وضعیت سخن گفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------