فروش ۹۰۰ میلیون دلاری یک فیلم در ۱۰ روز/ اکران یک فیلم درباره کشتار ارمنی‌ها



‌ در هفته‌ای که فروش قسمت جدید «سریع و خشمگین» از مرز ۹۰۰ میلیون دلار گذشت، فیلم «قول» درباره کشتار ارمنی‌ها در گیشه شکست خورد .

 به گزارش خبرآنلاین، فروش جهانی «سرنوشت خشمگین» تنها پس از دو هفته اکران به بیش از ۹۰۰ میلیون دلار افزایش یافت. قسمت عمده فروش فیلم خارج از آمریکا و در دیگر بازارهای بزرگ سینمای جهان به ویژه چین به دست آمد. از مجموع ۹۰۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش جهانی فیلم تنها ۱۶۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار آن در آمریکای شمالی بود.

 

«سرنوشت خشمگین» در دومین هفته اکران در آمریکا افت فروش ۶۱ درصدی را تجربه کرد که در مقایسه با قسمت‌های پیشین این اثر سینمایی عملکرد خوبی به شمار می‌رود. فروش این فیلم در چین اما حکایت دیگری است و تا این لحظه به رقم چشمگیر ۳۱۸ میلیون دلار رسیده است.

 

دومین فیلم پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته انیمیشن «بچه رییس» بود که در سه روز پایانی هفته به فروشی برابر با ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. فروش جهانی این انیمیشن با صداپیشگی الک بالدوین به بیش از ۳۵۸ میلیون دلار رسیده است.

 

در این میان تنها فیلم میلیارد دلاری سال ۲۰۱۷ تا این لحظه «دیو و دلبر» است که هفته گذشته با فروش ۱۰ میلیون دلاری در جایگاه سوم پرفروش‌های سینما در آمریکای شمالی قرار گرفت.

 

چهارمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا یک مستند از کمپانی دیزنی بود که در افتتاحیه پنج میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش داشت. مستند «متولد چین» هفته گذشته در ۱۵۰۸ سالن سینما در آمریکا اکران شد. این فیلم مستند حیات وحش محصول مشترک چین و آمریکا است و پیش از این در سینماهای کشور چین اکران شده است.

 

یکی دیگر از تازه‌های اکران در هفته گذشته فیلم «به یاد ماندنی» از کمپانی برادران وارنر بود. «به یاد ماندنی» با بازی کاترین هیگل پس از اکران در بیش از دو هزار سالن سینما در سه روز نخست چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروخت و بدترین فروش افتتاحیه در کارنامه کاری کاترین هیگل شد.

 

دنیس دی‌نووی تهیه‌کننده کهنه‌کار هالیوود در فیلم «به یاد ماندنی»‌ برای نخستین بار کارگردانی را تجربه کرده است. این فیلم داستان حسادت زنی با بازی کاترین هیگل به همسر جدید شوهر سابقش را روایت می‌کند. رزاریو داوسون و جف استالتس دیگر بازیگران «به یاد ماندنی»‌ هستند. البته از آنجا که ساخت فیلم تنها ۱۲ میلیون دلار خرج روی دست تهیه‌کنندگان گذاشته است می‌توان فروش افتتاحیه آن را قابل قبول خواند.

 

درباره فیلم «قول» با بازی کریستین بیل درباره کشتار ارامنه نمی‌توان از فروش پایین در افتتاحیه چشم پوشید. این فیلم به کارگردانی تری جرج که با هزینه‌ای سنگین نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شده است، پس از اکران گسترده در سینماهای آمریکای شمالی در افتتاحیه تنها چهار میلیون و ۱۰۰ هزار دلار بلیت فروخت. کرک کرکوریان سرمایه‌دار آمریکایی ارمنی تبار کل بودجه فیلم را تامین کرده است.

 

سازندگان این اثر سینمایی اعتقاد دارند که این فیلم علیرغم عملکرد ضعیف در گیشه باعث افزایش آگاهی درباره کشتار ارمنی‌ها در دوران عثمانی می‌شود.

 

هفته گذشته به غیر از «به یاد ماندنی» و «قول» اکران چند فیلم دیگر نیز به صورت گسترده در آمریکا آغاز شد اما راهی به فهرست ده فیلم پرفروش راه نیافتند. از میان آن‌ها می‌توان به فیلم اکشن کمدی «آتش آزاد» و تریلر علمی‌تخیلی «فونیکس فراموش‌ شده» اشاره کرد که هر دو در جلب نظر تماشاگران ناموفق بودند.

 

«فونیکس فراموش شده» در بیش از ۱۵۰۰ سالن سینما اکران شد و در این تعداد سینما به فروشی برابر با ۲ میلیون دلار اکتفا کرد. این فیلم یازدهمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا بود. این فیلم درباره سه نوجوان است که پس از تلاش برای پی‌بردن به اسراسر پدیده یوفوها موسوم به «نورهای فونیکس» در سال ۱۹۹۷ ناپدید می‌شوند. ریدلی اسکات یکی از تهیه‌کنندگان این اثر علمی تخیلی است.

 

وضعیت فیلم «آتش آزاد»‌ به کارگردان بن ویتلی به مراتب بدتر از فیلم «فونیکس فراموش شده» بود. این فیلم در بیش از یک هزار سالن سینما اکران شد و به فروشی برابر با یک میلیون دلار دست یافت و در رده هجدهم پرفروش‌ترین آثار سینمای آمریکا در هفته گذشته جای گرفت. بری لارسن بازیگر برنده جایزه اسکار، شارلتو کوپلی و آرنی هامر بازیگران این اثر سینمایی هستند.

 

فیلم‌های «مستعد»، «شهر گمشده زد»، «اسمورف‌ها: روستای گمشده» و «Going in Style» دیگر فیلم‌های پرفروش سینما در هفته گذشته بودند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم‌های پرفروش سینما در هفته گذشته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------