«اسمورف ها» در صدر گیشه سینمای جهان ایستادند



 

 «اسمورف ها» در صدر گیشه سینمای جهان ایستادند

 

انیمیشن «اسمورف ها»، محصول كمپانی سونی همچنان پرفروش ترین فیلم سینمای جهان است.

انیمیشن «اسمورف ها» در تعطیلات آخر هفته سینمای جهان توانست با فروش ٣/٢٣ میلیون دلار از ٧١ كشور در رتبه اول پرفروش ترین های دنیای سینما بایستد.

درحال حاضر سینمادوستان برزیلی با استقبال ٢٩ میلیون دلاری بیشتر از دیگر كشورها در خارج از آمریكای شمالی به تماشای این فیلم نشسته اند و آلمانی ها با ٢٢ میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارند.

به گزارش اسكرین دیلی، مجموع فروش جهانی

انیمیشن «اسمورف ها» اكنون به ٢٩٦ میلیون دلار رسیده است.

«اسمورف ها» که در فاصله سال های ١٩٨١ تا ١٩٩٠ روی آنتن تلویزیون بود، یکی از کارهای موفق تیم دو نفره انیماتور «هانا ـ باربارا» است. آنها این مجموعه انیمشن را بر اساس قصه کتاب پرخواننده «پی یر کالیفورد» طراح بلژیکی ساختند. کالیفورد که با نام مستعار «پیو» معروف شد، این قصه را در سال ١٩٧٨ نوشت.

خط اصلی قصه درباره گروهی از موجودات کوتوله آبی رنگ بود که در یک جنگل زندگی می کردند و با ماجراهای مختلفی روبرو می شدند.

نسخه سینمایی این فانتزی خانوادگی را «راجا گاسنل» کارگردانی می کند. او در کارنامه اش فیلم های موفقی مثل «اسکوپی دو» را دارد. فیلمنامه نسخه سینمایی را «دیوید ان ویتس» نوشته و قرار است کلید فیلمبرداری آن ماه آوریل زده شود.

٢٩ جولای سال ٢٠١١به عنوان زمان اکران عمومی این فیلم تعیین شده است. چند بازیگر مطرح سینما، به جای کاراکترهای انیمیشنی فیلم صحبت خواهند کرد.

فیلم «اسمورف ها» درباره ماجراهای موجودات کارتونی آبی کوچکی به نام شمرف به معنی شیرین است. این موجودات دوست داشتنی کوچک که خیلی ها با عروسک هایشان آشنا هستند بالاخره وارد دنیای سینمای سه بعدی شدند.

«اسمورف ها» اولین بار در سال ١٩٥٨ در یک کتاب مصور بلژیکی خلق شدند. آنها بیش از بیست سال است که عروسک های محبوب اروپا هستند و به همه جای دنیا هم سر کشیده اند.

داستان فیلم به کتاب وفادار است. ماجرا از قرون وسطا شروع می شود، جادوگر گارگامل می خواهد شمرف ها و دهکده شان را نابود کند. در این فیلم، در نهایت این تعقیب و گریز آنها از نیویورک سر در می آورند.

***

فیلم «ظهور سیاره میمون ها» محصول كمپانی فاكس قرن بیستم با فروش ٤/١٩ میلیون دلاری از ٥٢ كشور در رتبه دوم پرفرو ش ترین های دنیا قرار گرفت و مجموع فروش جهانی خود را به ١٨٦ میلیون دلار رساند.

اندی سركیس، بازیگر نقش «قیصر» در پروژه سینمایی «سیاره میمون ها» به همراه فریدا پینتون نقش آفرینی می كند.

بنا بر اعلام امپایرآنلاین، بخش هایی از این فیلم با استفاده از آخرین دستاوردهای دیجیتال كه در آثاری چون «ارباب حلقه ها» و «كینگ كونگ» مورد بهره قرار گرفته اند، ساخته شده است.

به گفته سازندگان «ظهور سیاره میمون ها»، این تنها یک فیلم دیگر از این سری نیست، بلکه به تصویر کشیدن اتفاقاتی است که در اولین فیلم پیش بینی شده بود.

فیلم در شهر سان فرانسیسکو اتفاق می افتد، دکتری در حال آزمایش داروی برای درمان آلزایمر روی میمون ها و شمپانزه است. اما همین آزمایشات منجر به ظهور نسل جهش یافته ای از میمون ها و یک فاجعه برای نژاد بشر می شود. میمون های بسیار هوشمند به رهبری سزار بر زمین غلبه پیدا می کنند.

اولین فیلم در سال ١٩٦٨ با شرکت چارلتون هستون و هفتمین فیلم به سال ٢٠٠١ به کارگردانی تیم برتون ساخته شد. فیلم ظهور سیاره میمون ها به کارگردانی روپرت وایات در آمریکا و اروپا در اکران است..... / خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------