پرخرج ترین فیلم های سینمایی تابستان 2014



اخبارفرهنگی - پرخرج ترین فیلم های سینمایی تابستان 2014

فصل پررونق اکران تابستانی و نمایش بلاک باسترهای این فصل از اواسط ماه می میلادی و با اکران«مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2» شروع شده. کمپانی های بزرگ فیلمسازی هم مطابق معمول هر سال آماده نظاره کردن میزان فروش کلیدی ترین محصولات خود در بازار تابستانه هستند.

فصل پررونق اکران تابستانی و نمایش بلاک باسترهای این فصل از اواسط ماه می میلادی و با اکران «مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2» شروع شده. کمپانی های بزرگ فیلمسازی هم مطابق معمول هر سال با کیسه های جاداری در دست، آماده نظاره کردن میزان فروش کلیدی ترین محصولات خود در بازار تابستانه و به انتظار درو کردن اسکناس هستند.

تابستان مهمترین فصل سال برای اقتصاد صنعت فیلمسازی است. تلاش دو سه ساله شرکت های بزرگ فیلمسازی برای ساخت بلاک باسترهای عظیم و تولیدات پرهزینه در اکران این فصل به بار می نشیند و غول های تولید، بودجه سال آینده شان را در چنین موسمی به جیب می زنند.

آغاز شدن موسم تعطیلات در کشوری که «سینما رفتن» در آن یکی از مهمترین تفریحات مردم محسوب می شود، مترادف است با رد و بدل شدن ارقام میلیاردی در چرخه اکران و رونق وحشتناک کار و بار سینماچی ها. سری می زنیم به فهرست اکران تابستانه سال 2014 در آمریکای شمالی تا ببینیم امسال چه بلاک باسترهایی قرار است بر هم زننده آرامش گیشه ها باشند.

معنی بلاک باستر (Blockbuster) که معرف حضورتان هست، اگر نیست خدمت شما عارض می شویم که «بلاک باستر»ها تولیدات عظیم و پرخرجی هستند که به منظور ترکاندن گیشه و رقم زدن فروش های نجومی راهی چرخه اکران می شوند.

این نوع از تولیدات به لحاظ زمانی معمولا طولانی تر از تولیدات عادی هستند و بودجه ای که برای ساخت شان در نظر گرفته می شود، چند برابر تولیدات معمولی است و عموما به چند صد میلیون دلار نیز می رسد. از آنجایی که محیط عریض و طویل اکران تابستان بستر مناسبی برای دور دور کردن فیلم هایی از این دست است، سینمادوستان جهان تابستان امسال نیز از تماشای چند بلاک باستر ناب بی بهره نخواهند بود.

تولیداتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، تنها چند فقره (!) از مهمترین هیولاهایی هستند که قرار است در صورت خوش اقبالی، سینماهای دنیا را طی چند ماه آینده فتح کنند، یا از سر بدبیاری های پیش بینی نشده، با سر به زمین بخورند.

 

X-Men: Days of Future Past
مردان ایکس: روزهای گذشته آینده

اخبار,اخبارفرهنگی,پرخرج ترین فیلم های سینمایی

* کارگردان: برایان سینگر
* بودجه: 200 میلیون دلار
مگر می شود صحبت از بلاکباسترها باشد و پای ابرقهرمان ها به میان نیاید؟ فیلم های «کامیک بوکی» یا ابرقهرمانی پای ثابت چهار فصل اکران هستند و وجود هر کدام از آنان در فیلمی، ضامن فروش چند صد میلیون دلاری.

 

داستان تولید فیلم های مردان ایکس از ابتدای هزاره سوم میلادی شروع شد و از سال 2000 تا امروز، شش فیلم از این مجموعه ساخته شده که بودجه این شش فیلم روی هم حدود یک میلیارد دلار، و فروش آن رقمی بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون دلار بوده است. سود 300 میلیون دلاری آخرین فیلم این مجموعه با نام «ولورین» مسئولان کمپانی فاکس قرن بیستم و استودیوی کتاب های مصور مارول را بر آن داشت تا نسخه جدیدی از هنرنمایی آقای «گرگ نما» و دوستانش را به هواداران این داستان ها هدیه کنند.

مردان ایکس در «روزهای گذشته آینده» باید به گذشته بروند و با متحد شدن با نسخه های جوان تر خودشان در گذشته، با دشمنان بجنگند و آینده شان را نیز نجات دهند. جدیدترین فیلم مردان ایکس هم همانند فیلم های قبلی این مجموعه پر از ستاره های سینماست و هیوجکمن، جیمز مک آوی، مایکل فاسبندر، هالی بریف جنیفر لارنس و الن پیج در آن به ایفای نقش می پردازند. فیلم برای تعدادی از منتقدین صاحبنام سینمای آمریکا به نمایش درآمده و امتیاز نسبتا قابل قبولی هم کسب کرده اما چیزی که اکثر بینندگان فیلم روی آن اتفاق نظر داشته اند سردرگم بودن فیلم در بعضی از دقایق، و عدم وجود ضد قهرمان های درست و حسابی در آن است.

Maleficent
پلید

اخبار,اخبارفرهنگی,پرخرج ترین فیلم های سینمایی

* کارگردان: رابرت استرامبرگ
* بودجه: 180 میلیون دلار
اگر از متولدین دهه 50 یا 60 باشید، قطعا انیمیشن بی نظیر «زیبای خفته» (محصول 1959) را در کنار «سیندرلا»، به اندازه موهای سرتان تماشا کرده اید. مسئولان کمپانی والت دیزنی که از محبوبیت بی مثال این انیمیشن نزد اکثریت قریب به اتفاق بچه های دیروز آگاه بودند، تصمیم گرفتند نسخه سینمایی این اثر را هم روانه سینماها کنند؛ آن هم در قالب پروژه ای عظیم و پر خرج با بازی آنجلینا جولی در نقش جادوگر کذایی این افسانه قدیمی.

البته نسخه جدید «زیبای خفته» کپی نعل به نعل آن انیمیشن قدیمی نیست و بیشتر حول محور شخصیت ضد قهرمان پلید می گردد و سعی می کند نحوه تبدیل شدن او از یک فرد زیبا و خوش قلب به یک فرد پلید که کمر به طلسم کردن یک طفل معصوم تازه متولد شده می بندد را روایت کند.

فیلم در ابتدا قرار بود توسط تیم برتون ساخته شود و اتفاقا دلیل جلب شدن توجه آنجلینا جولی به پروژه هم حضور برتون بود؛ اما برتون از کارگردانی آن انصراف داد تا استرامبرگی  که طراح تولید پروژه های فانتزی مشابهی نظیر «آلیس در سرزمین عجایب» و «اُز بزرگ و قدرتمند» بود، زمامداری کار را در دست بگیرد.

فیلمبرداری اثر با تاکید تیم تولید بر حضور «جولی» به عنوان بازیگر نقش اول در سال 2012 و در دهکده ای در انگلستان آغاز شد و مسئولان دیزنی هم به لحاظ بودجه سنگ تمام گذاشتند تا «پلید» یکی از امیدهای اول فروش در اکران تابستانه امسال باشد.

Godzilla
گودزیلا

اخبار,اخبارفرهنگی,پرخرج ترین فیلم های سینمایی

* کارگردان: گرت ادواردز
* بودجه: 160 میلیون دلار
هیولای بدترکیب و در عین حال دوست داشتنی ژاپنی که از سال ها قبل با هنرنمایی هایش در برابر رقبای غولتشنی نظیر «گیدورا» در دهه 60 خودمان بارها میهمان تلویزیون و حتی سینماهای ایران بود، دوباره روی پرده آمده. باز هم توسط آمریکایی ها و دور از سرزمین مادری اش.

گودزیلا در اصل نتیجه نامبارک آزمایش های اتمی انسان در اقیانوس ها بود و سر و کله اش بعد از یکی از آزمایش های خطرناک اتمی در دل اقیانوس پیدا شد. از همین روست که به «هیولای اتمی» شهرت دارد.

کمپانی برادران وارنر از چند سال قبل تصمیم گرفت تا این شبه اژدهای ژاپنی را مجددا احیا و در قالب یک بلاک باستر شش دانگ راهی سینماها کند. طبعا آخرین نسخه ساخته شده از این هیولا با آن سلف مضحکی که در دهه 50 میلادی تولید شده بود، از زمین تا آسمان توفیر دارد.

فیلم پر خرج گرت ادواردز نحوه پیدایش گودزیلا در عصر حاضر را روایت کرده و آن را به جنگ هیولاهای دست ساز انسان معاصر فرستاده است. حاصل کار هم ظاهرا آنقدر شگفت انگیز از کار درآمده که «تاد مک کارتی» منتقد سختگیر و مشهور نشریه «هالیوود ریپورتر» آن را یک بلاک باستر تابستانی درجه یک خوانده که نه تنها هیجان انگیز است؛ که هیجانش را با چنان تلاش کمیابی سازمان داده که هنگام دیدنش دلتان می خواهد از فرط خوشی فریاد بکشید!

برایان کرانستون (همان وال تروایت بخت برگشته سریال برکینگ بد) و الیزابت اولسن بازیگران اصلی جدیدترین ورژن «گودزیلا» هستند.

Transformers: Age of Extinction
ترنسفورمرها: عصر انقراض

اخبار,اخبارفرهنگی,پرخرج ترین فیلم های سینمایی

* کارگردان: مایکل بی
* بودجه: 165 میلیون دلار
سه فیلم قبلی از مجموعه ترنسفورمرها یا «تبدیل شوندگان» با عنوان های «ترنسفورمرها»، «ترنسفورمرها: انتقام شکست خوردگان» و «ترنسفورمرها: تاریکی ماه» مجموعا 710 میلیون دلار بودجه بر بدن زده اند و در مقابل 2 میلیارد و 700 میلیون دلار در سرتاسر دنیا فروخته اند. با توجه به این آمار و ارقام مدهوش کننده، آیا چشمپوشی از چنین سود هنگفتی کار صحیحی است؟ قهری است که نه! به همین  دلیل دست اندرکاران استودیوی «هازبرو» برای ساخت فیلم جدیدی از این مجموعه حتی لحظه ای تردید هم به ذهنشان راه ندادند و بعد از فروش سرسام آور فیلم قبلی که 1 میلیارد و 100 میلیون دلار در اکران جهانی فروش کرد، تولید چهارمین فیلم از این سری با نام «عصر انقراض» را با همکاری کمپانی معظم پارامونت فی الفور آغاز کرده اند.

داستان فیلم از نظر زمانی چهار سال بعد از اتفاقات «تاریکی ماه» رقم می خورد و در آن قهرمانان فیلم (مارک والبرگ و جک رینور) به یاری اتوبات ها می شتابند تا در کنار آنها از کشور چین که مورد حمله خطرناکی قرار گرفته دفاع کنند. با این حساب از زمان رغبت نشان دادن دولت چین برای مشارکت های مادی و معنوی در تولیدات هالیوودی، این بزرگترین محصول سینمایی است که در تولید آن، چشم بادامی های چینی هم حضور دارند.

شیالبوف، بازیگر معروف سه نسخه قبلی در فیلم جدید حضور ندارد و جایش را به مارک والبرگ داده، در عوض کارگردان نسخه جدید این تبدیل شونده های عظیم الجثه هم همانند نسخه های قبلی «مایکل بی» است و اکثر کارشناسان اکران متفق القول اند که «عصر انقراض» مهمترین و موفق ترین فیلم اکران تابستانه خواهد بود.

منبع:همشهری جوان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------