آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

پرهزینه ترین لوکیشن‌ها و دکورها در پروژه‌های سینمایی+تصاویر



یکی از مواردی که بخش زیادی از بودجه پروژه‌های سینمایی را به خود اختصاص می‌دهد هزینه ساخت لوکیشن ها و فضاهای لازم برای فیلمبرداری وقایع موجود در فیلم است.

 اخبار,اخبار فرهنگی,پر هزینه ترین فیلم های هالیوود

 

فیلم‌سازی حرفه پرهزینه‌ای است. از ابتدای کار و نگارش فیلم نامه توسط نویسنده گرفته تا استخدام خدمه کار و تجهیزات لازم و پرداخت حقوق بازیگران و ستاره‌هایی که در قیلم حضور دارند، همگی هزینه‌های بالایی را متوجه استدیوهای فیلم سازی و تیم تهیه کننده فیلم‌های سینمایی متحمل می‌کند.


یکی از مواردی که بخش زیادی از بودجه پروژه‌های سینمایی را به خود اختصاص می‌دهد هزینه ساخت لوکیشن ها و فضاهای لازم برای فیلمبرداری وقایع موجود در فیلم است. با وجود اینکه با پیشرفت فناوری و فنّاوری امروزه می‌توان بسیاری از صحنه‌ها و لوکیشن های مورد نظر را به صورت دیجیتالی بازسازی کرد اما بسیاری از فیلم سازان ترجیح می‌دهند تا با صرف هزینه بیشتر و ساخت دکورها و لوکیشن های مورد نظر به صورت واقعی فضای فیلم را تا جای ممکن به واقعیت نزدیک کنند.
در ادامه به معرفی پروژه‌های سینمایی خواهیم پرداخت که بیشترین هزینه را برای ساخت لوکیشن ها و مکان‌های فیلمبرداری را داشته‌اند.


ماتریکس (قسمت دوم)
بخش قابل توجهی از بودجه درنظر گرفته شده برای سه گانه ماتریکس به هزینه ساخت لوکیشن ها و مکان‌های فیلمبرداری با جزئیات بسیار بالا اختصاص داده شده است. در میان سه قسمت فیلم ماتریکس قسمت دوم بیشترین هزینه را برای تیم تهیه کنندگان داشته است. ازر آنجایی که امکان فیلمبرداری صحنه بزرگراه در فیلم به طور کامل وجود نداشت. تیم صحنه مجبور شدند تا یک جاده جداگانه برای خود با صرف هزینه 2.5 میلیون دلار بسازند. بعد از تمام شدن فیلم برداری بسیاری از مواد استفاده شده در ساخت بزرگراه بازیافت شدند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پر هزینه ترین فیلم های هالیوود

 

غلاف تمام فلزی
هزینه دقیق صحنه‌های لوکیشن های استفاده شده در فیلم تحسین شده استنلی کوبریک کاملاً مشخص نیست. اما بدون شک هزینه ساخت آن‌ها بسیار بالا بوده است. به خصوص باز سازی و ساخت شهر مخروبه هیو در ویتنام یکی از لوکیشن هایی در فیلم است که بیشترین هزینه را به خود اختصاص داده است.

 

استنلی کوبریک برای ساخت این لوکیشن یک یک منطقه نیروگاهی را که قرار بر تخریب آن بوده خریداری می‌کند و تمام ساختمان‌های موجود در آن را از بین می‌برد. سپس ساختمان‌های شهر هیو در ویتنام را به کمک کارگردان هنری فیلم در صحنه بازسازی می‌کند سپس به کم یک گوی تخریب ساختنمان های ساخته شده را همانطور که شواهد و مدارک جنگی واقعی نشان می‌دهد تخریب می‌کند. لاشه تانک ها و هلیکوپتزهای صحنه نیز واقعی هستند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پر هزینه ترین فیلم های هالیوود

 
استالینگارد
فیلم درام جنگی فدور بوندارچاک در سال 2013 توانست  توجه بسیاری آر منتقدین را به خود جلب کند. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های فیلم استالینگارد صحنه ها و لوکیشن های جالب و واقعی استفاده شده در فیلم است. جای تعجبی ندارد که در حدود یک ششم بودجه فیلم، یعنی چیزی در حدود 5 میلیون دلار صرف ساخت لوکیشن ها، دکورها، سلاح ها و خودروهای موجود در فیلم شده است تا صحنه ها تا جای ممکن به استالینگارد در جنگ جهانی دوم نزدیک باشد. بیش از 400 نفر از کارکنان فیلم 6 ماه را صرف تحقیق در مورد صحنه و لوکیشن های واقعی در زمان جنگ کرده و 6 ماه دیگر را نیز صرف ساخت صحنه‌های استفاده شده در فیلم کرده‌اند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پر هزینه ترین فیلم های هالیوود

 

ژنرال
با وجود اینکه فیلم سیاه و سفید کارگردان معروف باستر کیتون در دسته فیلم‌های کمدی جای میگرد، بودجه زیادی در زمان ساخت به آن اختصاص داده شده است. تقریباً بخش اعظمی از بودجه این فیلم صرف یک صحنه و آن هم سقوط یک قطار از روی یک پل در حال فروپاشی شده است. به جای استفاده از ماکت کوچک و یا قطار غیر واقعی، باستر کیتون تصمیم گرفت تا برای طبیعی بودن صحنه یک قطار واقعی را بر روی یک پل واقعی در حال فروریختن قرار دهد. تنها همین صحنه 42 هزار دلار هزینه برای فیلم داشته است که حدوداً 6 میلیون دلار امروزی محسوب می‌شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پر هزینه ترین فیلم های هالیوود

 

تایتانیک
فیلم تایتانیک هم از نظر فروش و هم از نظر منتقدین از فیلم‌های موفق 50 سال اخیر سینما محسوب می‌شود همچنین با هزینه ساخت 200 میلیون دلاری یکی از گران‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما در کارنامه جیمز کامرون نیز است. بخش اعظمی از هزینه فیلم متوجه ساخت دو مخزن بزرگ آب که گنجایش 200 میلیون گالن آب را داشتند شد. در کنار این مخازن یک مدل کامل از سمت راست کشتی تایتانیک در ابعاد 90 درصدی نیز برای فیلمبرداری در این مخازن آب ساخته شد تا جیمز کامرون بتواند آن را غرق کند! هزینه ساخت مدل کشتی تایتانیک و مخازن آب با توجه به هزینه‌ای امروزی 30 میلیون دلار برآورد شده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پر هزینه ترین فیلم های هالیوود

 

بی‌تابی
فیلم بی تابی به عنوان یکی از شاهکارهای عصر سینمای صامت ساخته کارگردان معروف دی گریفیت در سال 1916 است. این فیلم 4 داستان مختلف را با درونمایه یکسان در 4 دوره زماانی مختلف روایت می‌کند. از درام آمریکایی قرن بیستم گرفته تا کشتار و قتل در انقلاب فرانسه در قرن شانزدهم در فیلم روایت می‌شود. از همان ابتدای کار نیز مشخص بود که بخش زیادی از هزینه‌های ساخت فیلم متوجه لوکیشن ها و دکورهای متعدد در فیلم می‌شود. گران‌ترین صحنه در فیلم متعلق به ساخت دیوار بزرگ بابیلون با جزئیات کامل است. با توجه به هزینه ای کنونی هزینه ساخت این صحنه 45 میلیون دلار برآورد شده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پر هزینه ترین فیلم های هالیوود

 

بن‌هور
از نظر بسیاری از منتقدین سینما فیلم سینمایی بن هور ساخته شده در سال 1959 یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های سینمایی تاریخ است و صحنه‌های مربوط به مسابقات درشکه سواری آن نیز شهرت جهانی دارد. تیم تهیه کننده فیلم بیش از 2 میلیارد از هزینه 15 میلیاردی این فیلم را صرف ساخت محل مسابقات درشکه سواری کردند. ساخت این لوکیشن بیش از یک سال به طول انجامید. پس از تکمیل شدن ساخت محل مسابقات شن سفید از سواحل مکزیک به محل فیلمبرداری آورده شد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پر هزینه ترین فیلم های هالیوود

 

بازی‌های جنگ
بازی‌های جنگ یک فیلم سینمایی در سال 1983 بود که بودجه آتن چندان بالا نبود اما بخش قابل توجهی از هزینه‌های فیلم صرف ساخت محل فیلمبرداری و لوکبشن بزرگ و پرهزینه آن شد. تیم تهیه کنندگان فیلم چندین میلیون دلار را صرف ساخت مرکز کنترل نیروی هسته ای آمریکا با عنوان NORAD کردند. ساخت این لوکیشن در حالی بود که تیم تهیه اجازه بازدید از مکان واقعی مرکز کنترل را نداشت.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پر هزینه ترین فیلم های هالیوود

 
اخبار فرهنگی و هنری - بازارخبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------