ماجرای حضور قالیباف در برنامه «صندلی داغ»



  اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی,قالیباف

حمیدآخوندی تهیه‌کننده با سابقه حوزه سینما و تلویزیون پنجم خرداد بر اثر مشکلات جسمی ناشی از جراحات شیمیایی درگذشت. او که کارگردان برنامه «صندلی داغ»، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های دهه 80 صداوسیما بود، در مصاحبه‌ای منتشرنشده پیرامون یکی از قسمت‌های جنجالی این برنامه که در آن محمدباقر قالیباف حضور یافته بود توضیح داده است.

 به گزارش ایسنا، آخوندی درباره این برنامه به «خبرآنلاین» گفت: «برنامه آقای قالیباف که پخش شد، عده‌ای با دیدن اشک‌های ایشان ما را متهم کردند که با آقای قالیباف زد و بند کردیم. حتی می‌گفتند در استودیو گاز اشک‌آور زده‌اند تا قالیباف گریه کند! در حالی که شایعه‌سازان نمی‌دانستند در سینما قطره اشک برای این کار وجود دارد و نیازی نیست ما گاز اشک‌آور استفاده کنیم تا اشک ایشان را درآوریم.»

 

اما اصل داستان دعوت قالیباف که کلی شایعه درباره آن ایجاد شد از زبان تهیه‌کننده برنامه صندلی داغ این طور نقل می‌شود: «سردار سرتیپ حاج احمد سوداگر که همین یکی دو سال قبل فوت کردند در اتاق فکر ما بودند. با همفکری ایشان قرار شد قالیباف را به این برنامه دعوت کنیم. مرحوم سوداگر گفت اگر قالیباف را دعوت کردید در مورد شهادت برادرش حتما سوال کنید که قصه‌ای تاثیرگذار دارد که تنها سه چهار نفر این داستان را می‌دانند و ایشان ماجرا را هیچ جا تعریف نمی‌کند. بار اولی که ایشان را دعوت کردیم به دلایلی نپذیرفت. بعد از مدتی که برنامه بیشتر جا افتاد، او را دعوت کردیم و این بار تمایل نشان داد.»

 

آخوندی ادامه داد: «زمانی که او را دعوت کردیم بهمن یا اوایل اسفند سال ۸۳ بود که تب انتخابات ریاست جمهوری نهم داشت بالا می‌گرفت. شایعاتی هم مطرح بود که می‌خواهد کاندیدای ریاست جمهوری بشود. وقتی قرار شد ایشان را دعوت کنیم، از مرحوم سوداگر پرسیدیم که برادر قالیباف کجا شهید شد؟ او گفت که غواص بود و در کربلای پنج به شهادت رسید. ما در مجموعه آرشیومان گشتیم و تصویری از بچه‌های غواص لشگر خراسان پیدا کردیم و نمی‌دانستیم آقای قالیباف این فرد را می‌شناسد. وقتی دیدیم که فرد مشهدی صحبت می‌کند، همین تصویر را انتخاب کردیم و در برنامه گذاشتیم.»

 

این تهیه‌کننده در همین راستا اضافه می‌کند: «قبل از آمدن قالیباف، به آقای نجفی که مجری برنامه بود گفتم که احتمال کاندیدا شدن این فرد وجود دارد. اگر آقای قالیباف وارد شعارهای انتخاباتی مثل جوانان و فضای آزاد و این حرف‌ها شد، از ایشان بپرس که می‌خواهد کاندیدا شود یا خیر. قالیباف به برنامه آمد و اتفاقا همین اتفاق هم افتاد و وارد فضای شعارهای انتخاباتی شد. با لباس پلیس هم آمده بود. نجفی پرسید که آیا می‌خواهید کاندیدا شوید؟ قالیباف هم جواب داد: بماند! خب در آن فضا این جواب به معنی پاسخ مثبت بود.»

 

آخوندی ادامه داد: «در بخش دیگری از برنامه تصویری را که گفتم نشان دادیم. آقای قالیباف درباره تصویر شروع به توضیح کرد و گفت که این فیلم دقایقی قبل از شهادت این آدم است و بعدش بغض کرد. قرار ما با آقای نجفی این بود که نگذاریم این فضا از بین برود و بلافاصله به عنوان آخرین سوال موضوع خداحافظی برادر ایشان را پیش کشیدیم. قالیباف جواب نداد و آقای نجفی دوباره سوال کرد. آقای قالیباف وارد یک بحث فرعی شد. نجفی دوباره سوال کرد. آقای قالیباف دیگر نتوانست تحمل کند و ماجرا را گفت و احساساتی شد و زد زیر گریه.»

 

نزدیک شدن ضبط برنامه قالیباف و کاندیداتوری او، برای برنامه‌سازان دردسر شد. حمید آخوندی در این‌باره گفت: «چون احتمال کاندیداتوری آقای قالیباف وجود داشت، نامه‌ای به مهندس ضرغامی نوشتیم و گفتیم برنامه قالیباف را ضبط کرده‌ایم و قرار است روز چهارم فروردین ماه پخش شود و از آن جایی که شایعه کاندیداتوری ایشان مطرح است، در این‌باره اظهارنظر کنید.»

 

او ادامه داد: «آقای ضرغامی دستور دادند که برنامه از کنداکتور نوروزی بیرون بیاید. روز آخر اسفند بود که فردی از مشاورین آقای قالیباف زنگ زد و گفت که برنامه کی پخش می‌شود؟ گفتم که بعد از انتخابات پخش می‌شود. گفتند چرا؟ گفتم که احتمال دارد ایشان کاندیدای ریاست جمهوری بشوند و ان‌شاءالله بعد از انتخابات و مشخص شدن رییس جمهور، برنامه را پخش می‌کنیم.

 

روز اول عید که سر کار بودیم، دوباره ایشان زنگ زد و گفت که باید برنامه را پخش کنیم. ما گفتیم که پخش دست ما نیست و ما فقط تولید می‌کنیم. یک ساعت بعد از دفتر آقای ضرغای زنگ زدند و گفتند که آقای ضرغامی گفتند که برنامه قالیباف را طبق زمان‌بندی قبلی پخش کنید. ما هم از جناب ضرغامی دستور کتبی گرفتیم و برنامه را برای پخش فرستادیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------