آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

نصب کاشی ماندگار بر سردر منزل ناصر مسعودی



   اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,ناصر مسعودی

سومین کاشی ماندگار ایران‌زمین بر سردر منزل ناصر مسعودی خواننده و آهنگساز نصب شد.

 به‌گزارش ایسنا، در مراسمی که امروز (پنجشنبه،  هشتم تیرماه)  با حضور زهرا احمدی‌پور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در منزل ناصر مسعودی، خواننده فولکلور گیلان، برگزار شد، سومین کاشی ماندگار کشور بر سردر منزل این چهره هنری نصب شد.

 

احمدی پور در این دیدار هدف از نصب کاشی ماندگار بر سردر منزل مفاخر و اهالی فرهنگ و هنر را قدردانی از شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و هنری خواند و گفت: این عمل در واقع نوعی قدرشناسی و سپاسگزاری از چهره‌های فرهیخته و فرهنگی کشورمان است که هویت‌بخشی به محلات و خیابان‌ها را به دنبال دارد.

 

او اظهار کرد: در روند نصب کاشی‌های ماندگار نه شخص و نه خانه‌ ثبت ملی نمی‌شود، بلکه نصب کاشی‌ها تنها حرکتی نمادین برای قدردانی از چهره‌های فرهنگی و معرفی هویت فرهنگی شهر و کشورمان است.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: شخصیت‌هایی که در این طرح قرار می‌گیرند شامل چهره‌های شاخص و تاثیرگذار در یک رسته فرهنگی هستند که توانسته‌اند در دوران فعالیت خود مرزهای جدیدی را بیافرینند یا در جهت حفظ و حراست یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی ایران تلاش کرده باشند و به عنوان چهره‌ای ماندگار شناخته شوند.

 

   اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,ناصر مسعودی

 

رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز بر لزوم ارج نهادن به مقام شامخ هنرمندان،فرهیختگان و مفاخر کشور تاکید کرد و افزود: امروزه و در مواجهه با فرهنگ جهانی‌سازی، اهمیت هویت‌های قومی و ملی در عرصه‌های خرد و کلان فرهنگی حائز اهمیت بیشتری می‌شود .

 

وی با بیان اینکه  مفاخر یک ملت رابطه‌ای مستقیم با هویت و خودباوری فرهنگی آن ملت در فرایند جهانی‌سازی دارند، تصریح کرد: مفاخر افراد یا پدیده‌هایی هستند که می‌توان به آنها افتخار کرد و به عبارتی مایه فخر و مباهات ایران زمین محسوب می شوند .

 

علیزاده با تأکید بر این‌که داشته‌های فرهنگی و مفاخر علمی از عوامل مثمرثمر در ایجاد همگرایی و انسجام ملی میان مردم یک منطقه محسوب می شوند، گفت: بزرگان، عالمان و فرهیختگان حوزه فرهنگی و تمدنی ایران، فخر فرهنگی و سرمایه عظیمی برای بشریت به‌شمار می آیند .

 

ناصر مسعودی را بیشتر با ترانه‌های گیلگی مشهوری مانند میرزا کوچک خان (چقدر جنگلا خوسی)، بنفشه گل و کوراشیم و مانند آن می‌شناسند. مسعودی را قدیمی‌ترین خواننده شعرهای گیلکی می‌دانند که در قید حیات است و بیش از ۵۰ سال است که فعالیت هنری دارد . این آهنگساز و خواننده بیش از ۵۰۰ ترانه آهنگسازی کرده و خوانده که نیمی از آنها ترانه‌های محلی گیلکی است.

 

   اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,ناصر مسعودی

 

   اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,ناصر مسعودی

 

   اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,ناصر مسعودی

 

   اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,ناصر مسعودی

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------