آرام شهبازیان با «نقشه رستگاری» به ایران می‌آید



 اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,آرام شهبازیان

آرام شهبازیان کارگردان شهیر ارمنی با دو فیلم «عشق من موسکویچ» و «نقشه رستگاری» در هفته فیلم ارمنستان حضور پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا؛ آرام شهبازیان که همزمان با هفته فیلم جمهوری ارمنستان که به همت گروه هنروتجربه برگزار می‌شود به کشورمان سفر می‌کند تا در برنامه‌های این هفته شرکت کند، دو فیلم او «عشق من موسکویچ» و «نقشه رستگاری» در این هفته فیلم به نمایش درمی‌آید.

 

«عشق من موسکویچ» داستان یک خانواده است که در یک روستای دور افتاده و در کوه‌های ارمنستان زندگی می‌کند. هامو پسرشان از روسیه پول کمی را برای خانواده می فرستد که فقط در حد زنده ماندن کفافشان را می‌دهد. اما هامو رویای دستیابی به اتومبیل زیبای مسکویچ دارد. مسکویچ در دوران اشوروی نشانه قدرت بود. اما حالا اتحاد جماهیر شوروی از بین رفته اما رویای هامو هنوز باقی مانده است .او مطلع می‌شود که یکی از آن ماشین‌ها در روستای نزدیک به فروش می‎رسد.

 

فیلم «نقشه رستگاری» یک فیلم انسانی است. این فیلم یک جنبش بشردوستانه‌ای در پایان قرن نوزده و آغاز قرن بیسترا دستمایه داستانی قرار داده است.

 

آرام شهبازیان متولد سال ۱۹۷۱در ارمنستان است، در سال ۱۹۹۴ از موسسه تئاتر و سینمای دولتی ایروان در رشته کارگردانی فارغ التحصیل شد. از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ در لا فیمیس در رشته کارگردانی فیلم تحصیل کرد. وی رییس شرکت تلویزیون ارمنستان(Ar TV)،مدیر شرکت تلوزیون عمومی ارمنستان(Armenian Public TV) و معاون مدیر استودیو "های فیلم" بود. هم اکنون برای تلویزیون شوقاکات کار می کند. در سال ۲۰۰۵ جایزه جشنواره بین المللی فیلم مسکو را در بخش چشم انداز برای فیلم کوتاه آکنر گرفت و درسال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ جایزه بهترین کارگردانی را در بخش فیلمسازان جوان ایروان جشنواره بین المللی فیلم با نام (Yes em) دریافت کرد.

 

هفته فیلم جمهوری ارمنستان از اول تا هفتم مردادماه توسط گروه سینمایی هنروتجربه برگزار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------