آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

وقتی لاله اسکندری از داربست ۴ متری بالا می‌رود



 اخبارفرهنگی ,خبرهایفرهنگی ,لاله اسکندری

لاله اسکندری در فیلم سینمایی «مالیخولیا» شخصیتی را بازی کرده که شغلش معماری و کاشی کاری است.

به گزارش خبرآنلاین، لاله اسکندری علاوه بر فعالیت‌هایش در حوزه بازیگری سینما و تلویزیون، در حوزه هنرهای تجسمی نیز دستی بر آتش دارد، دستی که در این سال‌ها پرقدرت عمل کرده و نمونه‌های زیادی از کاشی‌کاری‌های پر از رنگ و روح او را در مناطق مختلف شهر دیده‌ایم.

 

او در فیلم سینمایی «مالیخولیا» به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم که این روزها روی پرده است، در نقش شخصیتی به نام شیرین ظاهر شده که به همین حرفه مشغول است. اسکندری در گفتگو با خبرآنلاین از این تجربه جالب که البته برایش ملموس هم بوده است، می‌گوید.

 

لاله اسکندری درباره تجربه بازی در نقش شیرین که در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت می‌کند، می‌گوید: «بازی در این نقش از خیلی ابعاد برایم جالب بود چون خودم تجربه فعالیت دراین زمینه را دارم.»

 

او درباره شروع فعالیتش در این حوزه توضیح می‌دهد: «اولین کاری که من در حوزه شهری انجام دادم ده سال پیش برای منطقه 5 بود. آن زمان همه چیز آزمون و خطا بود چون تا به آن موقع من کاری به آن بزرگی انجام نداده بودم و پیش از آن بیشتر فعالیت‌هایم کارگاهی بود. اینکه بعد از ساخت چطور این تابلوها را بچسبانیم و نصب کنیم کار سختی بود.»

 

 اخبارفرهنگی ,خبرهایفرهنگی ,لاله اسکندری

 

اسکندری ادامه می‌دهد: «من همه تابلوها را در کارگاه درست کرده بودم و قرار بود در جایی که قرار است نصب‌شان کنیم، مونتاژ شوند. من از تجربیات خودم و برادرم که با هم کار می‌کردیم و خودش هم آرشیتکت است، استفاده کردم و به این نتیجه رسیدیم که کاشی‌ها را روی توری بچسبانیم و مثل کولاژ ببریم و در محل مورد نظر مانند پازل آنها به هم بچسبانیم و نصب کنیم.

 

اما نکته جالب اینجا بود که نصاب یک جاهایی نمی‌توانست دقیقا آن کاری که مدنظرمان بود را انجام دهد و همین باعث شد من خودم بالای داربست 4 متری بروم تا برایش توضیح دهم که باید چه کار کند. همان موقع چند نفر از دوستانم من را در اتوبان دیده و تعجب کرده بودند که چرا خودم از ارتفاع 4 متری بالا رفتم. اتفاقا یادم می‌آید زمستان و هوا هم به شدت سرد بود.»

 

بازیگر فیلم «مالیخولیا» در ادامه بیان می‌کند: «من چون از این جنس کارها انجام می‌دهم بازی چنین شخصیتی برایم خیلی ملموس بود. به نظرم تجربیات من در این حوزه باعث شده است حضور من در چنین نقشی هم خیلی دور از ذهن نیاید. مثلا پیش آمده در برخی کارها شخصیتی در فیلم عکاس یا نقاش است اما نمی‌تواند دوربین یا قلم‌مو را درست و حرفه‌ای در دستش بگیرد و تماشاچی کاملا متوجه می‌شود که او نقش بازی می‌کند. اما این خوش شانسی من بود که پیش از بازی در فیلم«مالیخولیا» این تجربه را داشتم وگرنه اینطور نبوده که بگویم من برای بازی در این نقش دوره خاصی گذراندم.»

 

بازیگر «خاک سرخ» در پایان نیز با اشاره به خاطره‌ای از جمشید مشایخی می‌گوید: «چند وقت پیش که دیداری با آقای مشایخی داشتم، صحبت از خاطرات ایشان از سریال «هزار دستان» شد. ایشان می‌گفتند خودشان خطاط نبودند اما به خاطر نقشی که در این سریال بازی می‌کردند، دوره کامل خوشنویسی را گذراندند و اتفاقا الان هم خط بسیار زیبایی دارند. یادداشتی که برای من به یادگار نوشتند به همان زیبایی است که ایشان در فیلم می‌نوشتند و می‌دیدیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------