تئاتر برای زندگی است نه برای نان !



  اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,امير دژاكام

کارگردان و نویسنده «نیلوفر و نفت» درباره جدیدترین اثر نمایشی‌اش گفت: اثری است زنانه درباره‌ی موضوعات زندگی ما.

به گزارش ایسنا، امیر دژاکام با اشاره به اینکه «نیلوفر و نفت» بازنویسی یا بازخوانی از «بلبل سرگشته» به نویسندگی علی نصیریان نیست، در یک نشست رسانه‌ای که 31 تیر ماه در آستانه‌ی اجرای نمایشش برگزار شد،گفت: تمام کاراکترها همان کاراکترهای «بلبل سرگشته» هستند ولی قصه در اینجا کاملا متفاوت است و  یک اثر مدرن به حساب می‌آید، در حالیکه «بلبل سرگشته» یک اثر کلاسیک است.

 

کارگردان این اثر هنری درباره اینکه تمرینات بسیار فشرده انجام شده، ادامه داد: تمام تمرینات این اثر هنری در یک پروسه 20 روزه انجام شد که می‌توان گفت به طور مثال دکور را با کمتر از یک میلیون تومان انجام دادیم و هماهنگی و لباس‌ها در مدت زمان محدودی صورت گرفت.

 

در این نشست خبری بهنام رحیمی آهنگساز، عباس جمشیدی بازیگر، سروش طاهری، ملیحه کیا، مرتضی آقاحسینی، علی برجی، مهرنوش دارا و مانلی حسین‌پور درباره نقش و حضور خود در این نمایش توضیحاتی دادند.

 

دژاکام درباره داستان نمایش، بیان کرد:«نیلوفر و نفت» قصه پنج دختر است با قومیت‌های متفاوت که نمادی از تمام زنان و دختران این سرزمین هستند که حق زیبا بودن، خواسته‌ها، ابراز کردن نیازها از آنها گرفته شده و به جایش به آنها برچسب‌های مختلف می‌زنند.

 

نویسنده و کارگردان این اثر هنری با اشاره به اینکه تئاتر را برای تجارت انجام نمی‌دهم، گفت: تئاتر برای زندگی است نه برای نان. البته که هنرمندان حق دارند از این راه ارتزاق کنند ولی چرا باید ملودرام‌های سطح پایین اجرا کنند تا پول در آورند.

 

او درباره ارتباط بین عنوان این اثر هنری، گفت: نفت زاینده است، می‌تواند ثروت، آبادانی و شکوفایی ایجاد کند. نیلوفر نیز در باتلاق رشد می‌کند و سمبل اعتدال است. در کنار هم قرار گرفتن این دو می‌تواند هم به شکوفایی بی‌انجامد و هم به ابتذال برسد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------