افتتاحیه‌ای با آخرین فیلم کیارستمی در آرژانتین



  اخبارفرهنگی ,خبرهای فرهنگی , 24 فریم کیارستمی

آخرین ساخته عباس کیارستمی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «بوینوس آیرس» در کشور آرژانتین به روی پرده می‌رود.

 به گزارش ایسنا به نقل از سایت سینمایی لاتین «Escribiendocine»، مسئولان برگزاری جشنواره فیلم مستند «بوینوس آیرس» (FIDBA) اعلام کردند که مراسم افتتاحیه این رویداد سینمایی در تاریخ ۲۶ جولای (۴ مرداد) برگزار می‌شود که با نمایش فیلم «۲۴ فریم» ساخته عباس کیارستمی همراه خواهد بود.

 

این فیلم که اولین نمایش جهانی خود را در بخش ویژه هفتادمین جشنواره فیلم کن تجربه کرد، آخرین اثر یکی از بزرگترین کارگردانان تمامی دوران است که ساخت آن پیش از درگذشت کیارستمی آغاز شد و پس از درگذشت وی توسط پسرش احمد کیارستمی تکمیل شد.

 

این اولین نمایش فیلم «۲۴ فریم» در قاره آمریکا خواهد بود و این فیلم در تاریخ ۲۹ جولای نیز در چندین سالن سینمایی این جشنواره به صورت همزمان و بصورت رایگان برای مخاطبان به روی پرده می‌رود.

 

فیلم تجربی «۲۴ فریم» مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه چهار و نیم دقیقه‌ای با الهام از تصاویر ثابت شامل نقاشی و عکس‌های گرفته‌شده توسط خود کیارستمی است.

 

این فیلمساز پیش از این درباره فیلم «۲۴ فریم» گفته بود: «نقاشان تنها یک فریم از واقعیت را ثبت می‌کند و نه هیچ‌چیز پیش و پس آن را. در فیلم «۲۴ فریم» تصمیم گرفتم از عکس‌هایی که در طول این سال‌ها گرفتم، استفاده کنم و چهار و نیم دقیقه از آنچه را که تصور می‌کردم پیش و پس از هر عکس رخ‌داده نیز در آن قرار داده‌ام. اولین‌بار هنگامی که مشغول فکر درباره آثار نقاشان بزرگ پیش از اختراع سینما بودم، ایده فیلم «۲۴ فریم» شکل گرفت.»

 

«۲۴ فریم» قرار است در چند رویداد سینمایی دیگر از جمله جشنواره فیلم «مسکو» و «ملبورن» نیز به روی پرده خواهد رفت.

 

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «بوینوس آیرس» از تاریخ ۲۴ جولای تا دوم اوت (۲تا ۱۱ مردادماه) در کشور آرژانتین برگزار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------