انتقاد تدوینگر مهران مدیری از یک حاشیه در جشن «حافظ»



  اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,ساعت 5 عصر

تدوینگر فیلم «ساعت پنج عصر»با انتقاد از رفتار یکی از همکارانش در جشن حافظ گفت: ماجرای پیش امده در این جشن را از طریق انجمن صنفی تدوینگران پیگیری خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، شامگاه شنبه 21 مردادماه، در هفدهمین جشن حافظ که با اجرای مهران مدیری برگزار شد، سجاد پهلوان‌زاده به عنوان بهترین تدوینگر فیلم‌های سینمایی برای تدوین فیلم «ماجرای نیمروز» برگزیده شد، او پس از دریافت جایزه خود با قرار گرفتن در پشت میکروفن خطاب به مهران مدیری گفت که فیلم او («ساعت 5 عصر») را دیده و تدوین آن بد بوده است. این جمله غیرمنتظره مهران مدیری را هم به تعجب واداشت و خیلی کوتاه و با خنده جواب داد: «حالا چه کاری بود، اینجا! »   

 

حال یک روز پس از برگزاری این جشن، امیر ادیب‌پرور ـ تدوینگر فیلم «ساعت 5 عصر» ـ ضمن عذرخواهی از مهران مدیری بابات رفتار همکارش در نامه‌ای نسبت به این اتفاق گلایه کرده است.

 

در بخش‌هایی از متنی که ادیب‌پرور در اختیار ایسنا قرار داده آمده است: «ضمن عرض تبریک برای برگریده شدن آقای سجاد پهلوان‌زاده برای تدوین فیلم «ماجرای نیمروز» در جشن سینمایی حافظ، تکدر و ناراحتی خود را از رفتار غیر حرفه‌ای ایشان به عنوان یک تدوینگر، که به تازگی عضو انجمن صنفی تدوینگران سینمای ایران شده است، ابراز می‌کنم  چرا که درک نمی‌کنم در یک جمع حرفه‌ای سینما و تلویزیون، یک شخص چگونه به خود اجازه می‌دهد کار همکار خود را در غیاب وی، بصورت غیر حرفه‌ایدرصحن یک جشن و در مقابل کارگردان اثر به نقد بگیرد.

 

اینجانب تدوینگر فیلم‌هایی چون «ساعت پنج عصر»، «رویای دم صبح»، «کوچه بی نام»، «آباجان» و ... که از سال ٧٩ در این حرفه مشغول به کارم و افتخار دستیاری و شاگردی اساتیدی همچون استاد خرقه‌پوش  را داشته‌ام، تاکنون در طول عمر کاری خود با چنین پدیده ای مواجه نشدم و نوشتن این نامه سرگشاده برای من ، نقد رفتار حرفه‌ای کسی است که معتقد به همکاری در تولید یک فیلم ارزشی است. ساخت فیلم ارزشی برای من قابل احترام است، اما رفتار ارزشمند از آن بسیار بسیار مهم‌تر.»

 

این تدوینگر سینما در بخش‌ دیگری از این نامه تاکید کرده است:«من کماکان این رفتار را از طریق انجمن صنفی تدوینگران پیگیری خواهم کرد که نه تنها برای من ، بلکه برای هیچکدام از همکارانم چنین اتفاق ناخوشایندی تکرار نشود. ایجاد رنجش کار بسیار ساده‌ای است، اما رنجش زدایی امری است بسیار سخت و من نمی‌دانم که این عضو تازه وارد چگونه می‌تواند از من و همکارانم رنجش‌زدایی کند.

 

به امید موفقیت هرچه بیشتر ایشان در مسیر تازه‌شان و پایبندی بیشترشان به اخلاق حرفه‌ای.»

 

ادیب‌پرور در آخر از مهران مدیری ـ کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی ساعت 5 عصر هم بابت این اتفاق عذر خواهی کرده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------