نوشتار بهمن کیارستمی همزمان با روز پزشک / «۴۱۵ روز گذشت ...»



  اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی  ,عباس و بهمن کیارستمی

بهمن کیارستمی همزمان با روز پزشک نوشت:« ۴۱۵ روز از مرگ عباس کیارستمی بر اثر خطای پزشکی می‌گذرد. اما هنوز نه حکمی قطعی صادر شده و نه برگه‌ای گزارش ارائه شده است.»

فرزند عباس کیارستمی در این نوشتار که در اختیار ایسنا گذاشت، نوشت: «امروز اول شهریور،۴۱۵  روز از مرگ عباس کیارستمی بر اثر خطای پزشکی می‌گذرد. اما هنوز نه حکمی قطعی صادر شده و نه برگه‌ای گزارش ارائه شده است. بدون شک مدیریت تاریخی سازمان نظام پزشکی بر کار بررسی و کارشناسی این پرونده، به عنوان افتخار این سازمان در دفاع از حقوق پزشک ثبت خواهد شد؛ کارشناسان این سازمان تا به امروز  تقریبا چهار برابر دوره درمان را صرف کارشناسی کرده‌اند و به عبارتی اگر بررسی هر روز از روند درمان، چهار روز زمان می‌بُرد تا به امروز باید حکم قطعی صادر می‌شد. حالا اما آب‌ها از آسیاب افتاده و هر حکمی که صادر شود آب را در دل کسی تکان نمی‌دهد. ما هم از ابتدا انتظاری از این سازمان نداشتیم و موضوع این مرقوم شکوه از سازمان نظام پزشکی نیست. 

 

در پی قول دکتر هاشمی در مراسم سالگرد عباس کیارستمی مبنی بر ارائه گزارش کاملی از روند درمان در ماه اول با کمک رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه، در یازدهم مرداد جلسه‌ای در دفتر وزیر با حضور دکتر زالی - رییس کل سازمان نظام پزشکی، دکتر پایدار، دکتر زارع‌نژاد، دکتر ایازی، آقای کیانیان و بنده برگزار شد. نتیجه این جلسه تعهد وزارت بهداشت برای ارائه گزارش حداکثر تا تاریخ ۲۰ مرداد بود. اما به این وعده عمل نشد و در پاسخ پیگیری، این یادداشت برای من فرستاده شد: "با سلام کلیه اوراق پرونده و نیز گزارش روند درمان ماه اول به دفتر اقای وزیر در روز سه شنبه هفته قبل ۱۸ مرداد ارسال شده. دفتر وزیر در جریان هستند. شماره نامه را هم برای شما ارسال می‌کنم."

 

تا امروز نه شماره نامه‌ای ارسال شده و نه گزارشی ارائه شده. پس روز شنبه (۴ شهریور ماه) که می‌شود ۴۱۸ روز بعد از مرگ عباس کیارستمی بر اثر خطای پزشکی و مصادف است با اولین هفته کاری وزیر بهداشت در دوره دوم وزارت، باز راهی شهرک غرب می‌شویم تا شاید در میان انبوه کارهای این وزارتخانه بتوانیم پیگیر تعهد وزیر بهداشت در پایان دوره اول وزارتش باشیم.

 

روز پزشک مبارک»

 

عباس کیارستمی، کارگردان «خانه دوست کجاست؟» که برای ادامه درمان بیماری خود به فرانسه سفر کرده بود، در سن ۷۶ سالگی و در ماه تولدش تیر ماه درگذشت.

 

این کارگردان سرشناس سینمای ایران و هنرمند عکاس که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده بود و پس از آن چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام ۸ تیر ماه سال ۹۵ برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت.

 

کیارستمی در کارنامه‌ی فیلم‌سازی‌اش ساخت فیلم‌های کوتاه «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه»، «دو راه حل برای یک مساله» و .. و فیلم‌های بلند «گزارش» ۱۳۵۶، «اولی‌ها» ۱۳۶۲، «خانه‌ی دوست کجاست؟» ۱۳۶۵، «مشق شب» ۱۳۶۶، «کلوزآپ، نمای نزدیک» ۱۳۶۸، «زندگی و دیگر هیچ» ۱۳۷۰، «زیر درختان زیتون» ۱۳۷۳، «طعم گیلاس» ۱۳۷۶، «باد ما را خواهد برد» ۱۳۷۷، «ABC آفریقا» ۱۳۷۹ را دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------