دو حضور جهانی دیگر برای «رفتن»



 اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,فیلم رفتن

فیلم سینمایی «رفتن» ساخته برادران محمودی به طور همزمان در دو جشنواره بین‌المللی در کشورهای سوئد و استرالیا حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا طبق خبر رسیده، نهمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم های افغانستان در استکهلم سوئد در روزهای آینده با حضور عوامل فیلم «رفتن» برگزار خواهد شد. این جشنواره در دوره هفتم هم فیلم «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جمشید و نوید محمودی را در بخش مسابقه به نمایش گذاشت.

 

دوره نهم این رویداد هنری با حضور صدیق برمک ـ  فیلمساز شناخته‌شده افغانستانی برنده گلدن گلوب ـ برگزار خواهد شد و فیلم «رفتن» هم در روزهای ۱۸و ۱۹ شهریور دو نمایش خواهد داشت.

 

 این فیلم در همین ماه در ششمین فستیوال جهانی فیلم پارسی در سیدنی استرالیا هم شرکت می‌کند و به همراه هفت فیلم دیگر از سینمای ایران با فیلم‌های دیگر از سینمای جهان به رقابت خواهد پرداخت. «رفتن» در روزهای ۱۶ تا ۱۹ شهریور دو نمایش در این جشنواره خواهد داشت.

 

در یک سال گذشته فیلم «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی موفق به در یافت چند جایزه جهانی از جمله جایزه ویژه کارگردانی جشنواره بوسان، بهترین بازیگر زن برای فرشته حسینی از فستیوال بین‌المللی فیلم مراکش و جایزه بهترین فیلم از فستیوال بین‌المللی تریپولی شده است.

 

شرکت فرانسوی دریم لب به مدیریت نسرین میرشب امتیاز پخش بین‌الملی فیلم سینمایی «رفتن» به تهیه کنندگی جمشید محمودی را برعهده دارد. «رفتن» قصه فرشته و نبی، قصه عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می شود، قصه عشقی که از همه چیز غیر از معشوق رنج می‌بیند است. «رفتن» قصه درد است، درد خانه به دوشی و درد مهاجرت.

 

فیلم «رفتن» محصول مشترک ایران و افغانستان است و به عنوان نماینده سینمای افغانستان برای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به اسکار معرفی شده است.

 

رضا احمدی، فرشته حسینی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری، سینا سهیلی – محفوظ محمودی، افشین اخلاقی، بشیر احمد و شمس لنگرودی بازیگران این فیلم هستند.

 

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از:‌ نویسنده: جمشید محمودی – بر اساس طرحی از نوید محمودی، مدیر فیلمبرداری: کوهیار کلاری، صدابردار: محمد رضا حبیبی، طراح صحنه و لباس: امیر حسین باباییان، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، مشاور تهیه‌کننده و تولید: ارشاد محمودی، موسیقی: سهند مهدی زاده، مدیر تولید: علیرضا باقربیگی، دستیار و برنامه ریز: امیر علی‌یازی.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------