آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

هندی‌ها «نیوتون» را به اسکار فرستادند



   اخبارفرهنگی ,خبرهای فرهنگی,جوایز اسکار

سینمای هند فیلم منتخب خود را برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار ۲۰۱۸ معرفی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از «ایندیا اکسپرس»، فدراسیون فیلم هند با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیلم «نیوتون» به کارگردانی «آمیت ماسورکار» به اتفاق آراء از میان ۲۶ فیلم به عنوان نماینده رسمی این کشور در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد.

 

این فیلم با بازی «راجکونار رائو» در نقش اصلی تفسیری از جامعه معاصر و روایتگر داستان یک کارمند ایده‌آل‌گرای دولتی است که در تلاش است جامعه را از بی‌تفاوتی، رخوت و فساد نجات دهد.

 

   اخبارفرهنگی ,خبرهای فرهنگی,جوایز اسکار

 

سینمای هند از سال ۱۹۵۷ میلادی تاکنون در رقابت اسکار خارجی حضور می‌یابد و توانسته سه بار در سال‌های ۱۹۵۷، ۱۹۸۸ و ۲۰۰۱ به فهرست نامزدهای نهایی این شاخه راه پیدا کند.

 

تاکنون 68 کشور از جمله اسپانیا، برزیل، بلغارستان، جمهوری چک، استونی، پاکستان، مراکش و لائوس، کوزوو، ایرلند، یونان، مجارستان و اتریش، جمهوری آذربایجان، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، جمهوری دومنیکن، ، فنلاند، گرجستان، آلمان، یونان، مجارستان، عراق، ایرلند، ژاپن، لتونی، لبنان، لیتوانی، لوکزامبورگ، نپال، هلند، نروژ، فلسطین، رومانی، صربستان، کره جنوبی، سوئد، سوئیس، تایلند، ترکیه، ایران، اوکراین، ویتنام ونزوئلا نمایندگان خود را به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند.

 

سال گذشته، در مجموع ۸۵ کشور در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز سینمایی اسکار رقابت کردند که در نهایت فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی از ایران برنده اسکار خارجی شد.

 

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) است و آکادمی اسکار پس از بررسی، فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه را معرفی می‌کند.

 

ابتدا ۹ فیلم به فهرست بلند راه خواهند یافت و در پایان پنج فیلم به‌عنوان نامزدهای نهایی بهترین فیلم خارجی سال انتخاب می‌شوند.

 

مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس (۱۳ اسفند) برگزار خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------