آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

دیالوگ مورد علاقه «انوشیروان ارجمند»



اخبار,اخبار فرهنگی,انوشیروان ارجمند

اخبار فرهنگی و هنری - دیالوگ مورد علاقه «انوشیروان ارجمند»

انوشیروان ارجمند را بازیگر سریال‌های تاریخی می‌شناسند؛ ایفای نقش در سریال‌های «امام علی (ع)»، «معصومیت از دست رفته»، «مختارنامه»، «روزی روزگاری»، «پشت کوه‌های بلند» و ... گواهی بر این جمله است.

انوشیروان ارجمند را بازیگر سریال‌های تاریخی می‌شناسند؛ ایفای نقش در سریال‌های «امام علی (ع)»، «معصومیت از دست رفته»، «مختارنامه»، «روزی روزگاری»، «پشت کوه‌های بلند» و ... گواهی بر این جمله است.


خود انوشیروان ارجمند گفته است، بازی در سریال‌های تاریخی روی پیشانی من نوشته شده است.

این بازیگر فقید درباره سریال‌های تاریخی گفته است: اصولا ساخت کارهای تاریخی احتیاج به تحقیقات وسیعی دارد. به این معنا که باید محققان زیادی روی این نوع کارها اعمال‌نظر کنند. حال فرق نمی‌کند که تاریخ اسلام باشد یا تاریخ معاصر. بلکه نکته‌ای که اهمیت دارد رسالت و صداقت سازندگان آنهاست که باید در روایت اثر حفظ شود و باید مطالب طوری بازگو شوند که مخاطبی که با تاریخ آشنایی چندانی ندارد بتواند اطلاعات درستی را از آن به دست آورد و اگر فیلمنامه و خود کار به گونه‌ای باشد که تنها جنبه سرگرمی داشته باشد و در انتها توشه‌ای نصیب مخاطب نشود قطعا هیچ ارزشی هم نخواهد داشت.


انوشیروان ارجمند در سریال «مختارنامه» ایفاگر نقش رفاعه بن شداد از سران توابین بود.
خود او گفته است وقتی در مجموعه تلویزیونی «معصومیت از دست رفته» بازی می‌کرد با داود میرباقری برای بازی در «مختارنامه» به توافق رسید.
انوشیروان ارجمند درباره «مختارنامه» چنین گفته است: این مجموعه روایتگر بخشی از تاریخ صدر اسلام است. وقایعی که بعد از کربلا اتفاق می‌افتد. کارهایی که مختار، توابین و ... انجام می‌دهند و تلاشی که مختار برای برافراشته شدن پرچم حکومت اسلامی می‌کند. نهضت مختار پایدار مانده است. این ویژگی‌ها برایم جذاب بود تا نقش رفاعه بن شداد را بازی کنم.


انوشیروان ارجمند در سریال‌های «روزی روزگاری» و «پشت کوه‌های بلند» امرالله احمدجو هم بازی کرده بود.
او سال‌ها بعد از بازی در سریال «روزی روزگاری» و در حالی که در سریال جدید امرالله احمدجو («پشت کوه‌های بلند») مقابل دوربین رفته بود، با این پرسش مواجه شد که آیا دیالوگ‌هایی از این کار هنوز در ذهنتان باقیمانده و به دلتان نشسته است؟ ارجمند در پاسخ گفت: این کار دیالوگ‌های فوق‌العاده زیبایی داشت؛ برخی از این دیالوگ‌ها را بسیار دوست دارم و به یادم مانده است. جایی حسام بیک خطاب به فردی می‌گوید: این دروغ‌هایی که می‌گویی راستند؟! به نظرم این دیالوگ‌ بار معنایی و زیبایی خاصی دارد که آقای احمدجو با درایت آن را به نگارش در آورده است.


او در پاسخ به اینکه آیا تا به حال به برادرش داریوش ارجمند حسودی کرده است؟ چنین گفته است: نه! ما هر دو کار خودمان را انجام می‌دهیم و کمتر هم در کار یکدیگر دخالت می‌کنیم. البته هر چقدر ایشان در کارشان موفق‌تر باشند، برای من باعث افتخار و سربلندی است.
از مجموعه‌های ماندگاری که انوشیروان ارجمند در آن بازی کرد، سریال «امام علی (ع)» بود که نقش اشعث را داشت. او در این سریال با برادرش - داریوش ارجمند - که نقش مالک اشتر را بازی می‌کرد، هم‌بازی بود.


انوشیروان ارجمند درباره حضور در سریال «امام علی (ع)» گفته بود: به نظر من دلیل اینکه کاری چه در سینما، چه در تلویزیون یا روی صحنه تئاتر موفق و ماندگار می‌شود را باید در همدلی، صمیمیت و یکدلی و یکپارچگی همه عوامل جستجو کرد.
«خیلی‌ها هستند که دنبال مسائل مادی هستند و هر کاری را به خاطر مسائل اقتصادی انجام می‌دهند، اما تمام عوامل پروژه «امام علی (ع)» از کارگردانان گرفته تا بازیگران، تصویر، طراحان صحنه و لباس و گریم و ... همه به دنبال یک اتفاق بودند تا یک حرکت ماندگار در سریال سازی تاریخی این مملکت برجا بماند. ارادت تمام عوامل این پروژه به مولا علی (ع) باعث شد که یکدل و صمیمی تنها به موفقیت کار فکر کنند و دوست داشتند که در این اتفاق سهیم باشند.»

اخبار فرهنگی و هنری - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------