10 فیلم مهم اکران پاییز سینمای جهان



10 فیلم مهم اکران پاییز سینمای جهان

تازه‌ترین فیلم‌های رابرت ردفورد، تام هنکس، جرج کلونی، براد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو پاییز امسال روی پرده سینماهای جهان می‌رود.

 

فیلم های اکران پاییزی, معرفی فیلم های پاییزی


«شتاب» (Rush)، ران هوارد / 27 سپتامبر (5 مهر)
فیلم جدید ران هوارد داستان جیمز هانت (کریس هِمس‌ورث) و نیکی لودا (دانیل برول)، دو رقیب مسابقات اتوموبیل‌رانی فرمول یک است. اولیویا وایلد نقش سوزی میلر همسر هانت را بازی می‌کند. آیا «شتاب» می‌تواند به اندازه فیلم «جایزه بزرگ» (1966) هیجان‌انگیز باشد یا مانند «روزهای تندر» (1990) فیلمی ملال‌آور است؟

فیلم های اکران پاییزی, معرفی فیلم های پاییزی


«جاذبه» (Gravity)، آلفونسو کوارون / 4 اکتبر (12 مهر)
جرج کلونی و ساندرا بولاک در فیلم جدید آلفونسو کوارون بازی می‌کنند. «جاذبه»‌ درباره دو فضانورد است که پس از حادثه‌ای ویرانگر باید راهی برای بقا در فضا پیدا کنند. این فیلم اولین بار در دنیا در افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز امسال در بخش خارج از مسابقه روی پرده رفت و با استقبال منتقدان روبرو شد. جاستین چانگ در ورایتی درباره «جاذبه» نوشت: «این فیلم منتقدان و تماشاگران در سراسر جهان را شگفت‌زده می‌کند.» کوارون کارگردان فیلم‌هایی چون «و مادر تو هم» و «فرزندان بشر» است.

فیلم های اکران پاییزی, معرفی فیلم های پاییزی


«کاپیتان فیلیپس» (Captain Phillips)، پل گرین‌گرس / 11 اکتبر (19 مهر)
تام هنکس که سعی کرده در این فیلم ظاهری جدید داشته باشد، نقش کاپیتان کشتی آمریکایی «ام‌وی مرسک آلاباما» را بازی می‌کند که سال 2009 توسط دزدان دریایی سومالیایی ربوده شد. سبک کارگردانی پل گرین‌گرس باعث شده «کاپیتان فیلیپس» چیزی متفاوت با یک فیلم ماجرایی درباره نجات در دریا باشد. فیلم از روی داستانی واقعی ساخته شده است. گرین‌گرس دو فیلم مجموعه سینمایی «بورن» با بازی مت دیمن را کارگردانی کرد و سال 2007 برای فیلم «یونایتد 93» نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد.

فیلم های اکران پاییزی, معرفی فیلم های پاییزی


«رکن پنجم» (The Fifth Estate)، بیل کاندون / 11 اکتبر (19 مهر)
بندیکت کامبربچ در این فیلم نقش جولیان آسانژ مغز متفکر سایت ویکی‌لیکس را بازی می‌کند. آنتونی مکی، استنلی توچی، لورا لینی و دانیل برول دیگر بازیگران «رکن پنجم» هستند. این فیلم را بیل کاندون کارگردانی کرده که با فیلم‌هایی چون «خدایان و هیولاها»، «کینزی» و «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: طلوع» شهرت دارد.

 

فیلم های اکران پاییزی, معرفی فیلم های پاییزی


«حقوقدان»/«مشاور» (The Counselor)، ریدلی اسکات / 25 اکتبر (3 آبان)
میشائل فاسبندر، براد پیت، خاویر باردم، پنه‌لوپه کروز، کامرون دیاز در فیلم جدید ریدلی اسکات بازی می‌کنند. داستان درباره وکیلی است که در مرز مکزیک زندگی می‌کند. او می‌کوشد مقدار زیادی کوکائین به ارزش 20 میلیون دلار را جابجا کند، اما به تدریج در دنیای قاچاقچیان مواد مخدر گیر می‌افتد. فیلمنامه «حقوقدان» را کورمک مکارتی («پیرمردها کشوری ندارند» و «جاده») نوشته است.

فیلم های اکران پاییزی, معرفی فیلم های پاییزی


«همه چیز از دست رفته» (All Is Lost)، جی. سی چاندور / 25 اکتبر (3 آبان)
رابرت ردفورد در این فیلم نقش مردی را بازی می‌کند که وقتی قایق بادبانی‌اش در اقیانوس هند در بین می‌رود، به تنهایی برای بقا مبارزه می‌کند. «همه چیز از دست رفته» عملا برای ردفورد یک نمایش تک‌نفره است. بازی او مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. نویسنده هالیوود ریپورتر درباره او نوشت: «ردفورد که نمی‌تواند از کاریزمای همیشگی خود فاصله بگیرد، این نقش را کاملا طبیعی و بدون هر کار نمایشی بازی می‌کند.» «همه چیز از دست رفته» دومین فیلم چاندور پس از فیلم «Margin Call» است.

فیلم های اکران پاییزی, معرفی فیلم های پاییزی


«بازی اندر» (Ender's Game)، گاوین هود / 1 نوامبر (10 آبان)
رمان تحسین‌شده «بازی اندر» نوشته اورسن اسکات کارد (1985) بالاخره به پرده بزرگ راه پیدا کرد. آسا باترفیلد نقش اندر ویگین را بازی می‌کند، یک پسر خجالتی، اما فوق‌العاده توانا که برای مقابله با یک نژاد بیگانه متخاصم توسط ارتش بین‌المللی آموزش می‌بیند. هریسن فورد به نقش سرهنگ گراف، یک افسر ارشد بسیار محترم و مربی اندر ظاهر شده و بن کینگزلی در نقش مازر راکهام، فرمانده ناوگان بین‌المللی که برای جنگ با بیگانه‌ها شهرت دارد، بازی کرده است. طرفداران ماجراهای علمی تخیلی مدت‌ها منتظر این فیلم بودند. هیلی استاینفلد، آبیگیل برسلین، وایولا دیویس و نانسو آنوزی از دیگر بازیگران «بازی اندر» هستند. گاوین هود سال 2005 با فیلم «تسوتسی» از آفریقای جنوبی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.

فیلم های اکران پاییزی, معرفی فیلم های پاییزی


«تور: دنیای تاریک» (Thor: The Dark World)، آلن تیلور / 8 نوامبر (17 آبان)
کریس هِمس‌ورث در تازه‌ترین فیلم شرکت مارول بار دیگر در نقش تور، ‌خدای اسکاندیناویایی ظاهر شده است. این بار ابرقهرمان قصه‌های مصور باید جهان را از دست مالِکیت، رهبر «اِلف‌های تاریک» که یک نژاد باستانی ستیزه‌جو هستند، نجات بدهد. ناتالی پورتمن، تام هیدلستن، استلان اسکارسگارد، ایدریس البا، کریستوفر اکلستن، رنه روسو و آنتونی هاپکینز از دیگر بازیگران فیلم «تور: دنیای تاریک» هستند. اولین فیلم «تور» سال 2011 به کارگردانی کنت برانا ساخته شد و مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. تور در اساطیر اسکاندیناوی خدای تندر و آذرخش است. این شخصیت اولین بار سال 1962 در قالب یک قصه مصور معرفی شد.

فیلم های اکران پاییزی, معرفی فیلم های پاییزی


«گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street)، مارتین اسکورسیزی / 15 نوامبر، 24 آبان
مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم «گرگ وال استریت» برای پنجمین بار همکاری کرده‌اند. این فیلم داستان واقعی جردن بلفورت کارگزار بورس اهل لانگ آیلند را به تصویر می‌کشد که زندگی‌اش با حرص و افراط‌کاری آمیخته شد، اما در نهایت به دام افتاد. او سال 1998 به جرم جعل اوراق بهادار و پولشویی محکوم شد و 22 ماه را در زندان فدرال گذراند. ترنس وینتر فیلمنامه «گرگ وال استریت» را اقتباس کرده که روایتی از ظهور و سقوط دراماتیک بلفورت در وال استریت، همین طور سبک زندگی پرآشوب و زندگی شخصی پرتلاطم او شامل اعتیادش به مواد مخدر و الکل است. متیو مکاناهی، جونا هیل، ژان دوژاردن و راب راینر از دیگر بازیگران «گرگ وال استریت» هستند.

فیلم های اکران پاییزی, معرفی فیلم های پاییزی


«بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن»، فرانسیس لارنس / 22 نوامبر (1 آذر)
در «بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن» (The Hunger Games: Catching Fire) که قسمت دوم سه‌گانه «بازی‌های گرسنگی» است، کاتنیس (جنیفر لارنس) که اکنون دیگر مشهور است و پیتا پس از پیروزی در هفتاد و چهارمین دوره «بازی‌های گرسنگی» که باعث ایجاد شورش در مناطق پانم شده، خود را رودرروی «کنگره» می‌بینند. تعدادی از بازیگران فیلم اول شامل دانلد ساترلند، لنی کراویتس و استنلی توچی نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند و فیلیپ سیمور هافمن و جفری رایت هم در «بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن» بازی می‌کنند. مجموعه «بازی‌های گرسنگی» بر مبنای سه‌گانه ادبی پرفروش سوزان کالینز ساخته شده است...... /  khabaronline.ir

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------