آخرین اخبار فرهنگی - هنری

محمد صادقی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

«محمد صادقی» بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

انتشار خبر عجیب تایید حکم اعدام توماج صالحی «هنرمند معترض» در رسانه‌ها و محافل سیاسی جهان. بازتاب گسترده یافته است. به گزارش…

هدیه تهرانی: زنگ زدند و گفتند «سریع بیا»



دعوت شده بود برای اینکه نشان دکترای افتخاری هنر بگیرد اما دیر رسیده بود. اینکه دولت یازدهم او را مستحق عالی ترین نشان هنری ایران شناخته بود، خود در رأس اخبار قرار می گرفت اما همه از تاخیرش نوشتند....

دعوت شده بود برای اینکه نشان دکترای افتخاری هنر بگیرد اما دیر رسیده بود. اینکه دولت یازدهم او را مستحق عالی ترین نشان هنری ایران شناخته بود، خود در رأس اخبار قرار می گرفت اما همه از تاخیرش نوشتند. خانم دکتر هدیه تهرانی سال هاست که بسیار گزیده کار شده است. مدتی عکاسی و دستیاری کارگردانی را دنبال کرد و بعد از طراحی لباس و صحنه تا دکوراسیون داخلی به هر حوزه سرکی کشید.

"اخبار,اخبار

 

اما شاید جنجال برانگیزترین کار او برگزاری نمایشگاه عکسی بود که هزینه آن با وامی شائبه برانگیز تامین شده بود. عکسی در کنار اسفندیار رحیم مشایی و هجمه ای که او را باز هم منزوی تر کرد.

هدیه تهرانی به دلیل مسائل شخصی زندگی و مشکلاتی که برایش به وجود آمد به چند فیلم و سریال پرهزینه و تجاری هم بله گفت اما جدا از آن تنها سعی می کرد در فیلم هایی بازی کند که منتقدان بگویند خاص است.

او دیگر آن ستاره فاتح گیشه ها نبود و حالا در کنار همه فعالیت های جنبی برایش این مهم بود که بگویند متفاوت است. این تفاوت را ناگهان با حضور در ورزش به رخ کشید و رییس کمیته تای چی فدراسیون ووشو شد؛ عنوانی که باز هم سر و صدای زیادی به پا کرد. کسی درباره آن و اینکه هدیه تهرانی بالاخره در تای چی به دنبال چه می گردد خبری مخابره نکرد. با همه اینها او هیچ وقت از سینما فاصله زیادی نگرفت و همیشه منتظر بازگشت و درخشش دوباره اش بودند.

هدیه تهرانی این روزها مشغول بازی در دومین فیلم بلند سینمایی ابراهیم ابراهیمیان با عنوان «عادت می کنیم» است، فیلمی خاص با کارگردانی که این اواخر توانسته تهرانی را راضی کند تا در فیلمش باشد.

آنچه اما نام این هنرپیشه را در هفته ای که گذشت، سر زبان ها انداخت، نه این فیلم که نشان درجه یک هنری و دکترای افتخاری هنر بود که از دولت گرفت. علی جنتی و حجت الله ایوبی در مراسمی از چند چهره سرشناس سینمای ایران تجلیل کردند و مدرکی معادل دکترای افتخاری را از میان همه هنرپیشه های زن سینمای ایران، به هدیه تهرانی هدیه کردند.

حضور دیرهنگام خانم دکتر در مراسم اما سوژه حاشیه ای خبرنگاران شد. همه از هم می پرسیدند او چرا دیر رسیده اما کسی دلیلش را نمی دانست. او خیلی دیرتر از همه به سالن رسید و در حالی که از چهره به هم ریخته اش مشخص بود یکباره و بدون آمادگی به مراسم آمده، سوژه دوربین عکاسان شد.

"اخبار,اخبار

 

به نظر می رسید خانم خاص فکر می کند این هم یک دورهمی ساده دیگر است. مثل همه این تجلیل هایی که در سال های اخیر باب شده اند اما چند تماس ویژه از داخل سالن او را تحریک کرده بود تا خیلی سریع خود را به تالاری برساند که شخص وزیر قرار بود نشان هایش را اهدا کند.

همسر یکی از هنرپیشه های سرشناس و محبوب سینمای ایران که دهه هفتم زندگی اش را سپری می کند در تماسی با تهرانی به او از اهمیت مراسم می گوید و اینکه هدیه تهرانی تنها هنرپیشه زنی است که قرار شده چنین نشانی را دریافت کند؛ به همین دلیل هم بود که تهرانی دیرتر از همه مهمانان دیگر به سالن رسید و سراسیمه روی سن رفت تا جایزه اش را بگیرد.

 

اگرچه همین آمدن عجولانه برای گرفتن جایزه معتبر کافی بود تا یکی دیگر از هنرپیشه های زن سرشناس سینمای ایران که حالا دیگر دوره درخشش را پشت سر گذاشته، دلگیر و البته بی سروصدا سالن را ترک کند.

"اخبار,اخبار

 

هدیه تهرانی در همین مراسم گفت: «فکر می کنم بزرگان بسیاری بودند که برای گرفتن چنین عنوانی، خیلی سزاوارتر از من بودند.»

هدیه تهرانی این روزها در شمال شهر تهران مشغول تدریس ورزش تای چی است و ساعت های زیادی از وقتش را در یک باشگاه مجهز ورزشی می گذراند و دیگر زیاد نمی شود او را در خانه اش در خیابان سنایی پیدا کرد. اینقدر که حتی نزدیکانش می گویند اهالی سینما برای اینکه به او پیشنهاد فیلمنامه ای جدید بدهند باید به این باشگاه بروند.

این هنرپیشه سرشناس غیر از آموزش تای چی، پیلاتس و یوگا که توانسته شاگردان زیادی برای باشگاه به همراه بیاورد، دیزاین فضای باشگاه و کافی شاپش را هم انجام داده است. تهرانی در این باشگاه ورک شاپ تای چی هم برگزار می کند!

اخبار فرهنگی-برترینها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------