آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

آلبوم جدید مرتضی پاشایی؛ صدایی که از بهشت آمد



آلبوم «اسمش عشقه»، آخرین آلبوم مرحوم مرتضی پاشایی از صبح امروز با تیراژی بالا در سراسر کشور منتشر شد.

تمام ترانه‌های این آلبوم را «مهرزاد امیرخانی» سروده و تمامی ملودی‌ها به جز یک قطعه توسط خود مرتضی ساخته شده است. یک قطعه را نیز «میلاد ترابی» آهنگسازی و تنظیم کرده است.

 

معین راهبر (7 قطعه)، کوشان حداد (2 قطعه)، انوشیروان تربتی‌نژاد (2 قطعه) و مهران عباسی (یک قطعه) را تنظیم کرده‌اند و «میلاد ترابی» علاوه بر تنظیم و آهنگسازی یک قطعه، قطعه‌ی «اسمش عشقه» را ریمیکس کرده است. همچنین یک ریمیکس از آثار خاطره‌انگیز مرتضی توسط «محمد فلاحی» انجام شده و در آلبوم قرار گرفته است. این آلبوم در دو نسخه‌‌ی ولتی و دی‌جی‌پک عرضه شده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مرتضی پاشایی

 

نسخه‌ی ولتی شامل 11 قطعه و نسخه‌ی دیجی‌پک شامل 15 قطعه است و چهار قطعه‌‌‌ی «عصر پاییزی»، «نگران منی»، «ادعا» و «ریمیکس» در آن گنجانده شده‌اند. در نسخه «دی جی پک» این آلبوم دفترچه یادگاری های چهره های موسیقی و تعدادی از هنرمندان گنجانده شده است که آنها یادگاری هایی را با دست خط خودشان برای مرتضی پاشایی نوشته اند.

«رامین بصیرت نیا» (مدیر بخش موسیقی شرکت پخش دنیای هنر) در روز انتشار این آلبوم در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت: «پروسه انتشار این آلبوم مشکلات پیچیده و زیادی را به خود دید و امروز شاهد پخش آن در بازار موسیقی کشور هستیم. همه این مراحل با سعی و تلاش خانواده پاشایی، مهدی کرد، مهرزاد امیرخانی و همه همکاران و اهالی موسیقی شکل گرفت ولی من تشکر ویژه ام را از یک نفر دارم که با بزرگواری تمام، یکی از اصلی ترین ارکان حل مشکلات این آلبوم بود و آن فرد کسی نیست جزآقای «محمد جلیل چور».

ایشان با بزرگواری تمام، اصلی ترین فردی بودند که باعث شدند مشکلات این آلبوم حل شود و امروز شاهد آن باشیم که دوستداران مرتضی این اثر را در اختیار داشته باشند. محمد جلیل پور به ما بزرگ بودن و منش مردانه را یاد داد و از ایشان بابت همه چیز ممنونم.»

«حامد طاهری» (رهبر ارکستر سابق ارکستر مرتضی پاشایی) در روز انتشار آلبوم این خواننده قطعه ای را برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» گذاشت و درباره این قطعه که «یکی بود، یکی هست» نام دارد گفت: « فكر تنظيم يك قطعه این مدلي (تركيب چند قطعه) براي آلبوم دوم مرتضي پاشايي، از استارت آلبوم دوم شروع شد. مرتضي به من گفت چند قطعه از آلبوم اول را با تنظيم اركسترال برایش آماده كنم كه در آلبوم دوم به عنوان يادگاري از بهترين كنسرتهاي ايران ، قرار بگيرد.

 به همين منظور يک تنظيم ابتدايي از كارها آماده كردم و به خانه مرتضي رفتم و مرتضي براي من این قطعات را خواند. اجراهاي پشت سر هم و بعد هم بيماري مرتضي مجال تنظيم اين كار را از من گرفت تا اينكه آن اتفاق تلخ افتاد و مرتضي ما را تنها گذاشت. از يك ماه قبل تصميم گرفتم به قولم به مرتضي عمل كنم. دست به كار شدم و به دوستان نزديكم اطلاع دادم كه اين پروژه كليد خورده. همه دوستان از اين قضيه استقبال كردند و قول همكاري دادند.

 مهدي كرد عزيز هم از ابتدا در جريان اين كار بود. دو هفته تنظيم اوليه كار طول كشيد، بعد پروژه را به استوديو بسامد منتقل كردم و مشغول ضبظ سازهاي زنده شدم. ايمان احمدزاده دو هفته تمام استوديو را براي اين كار آفيش كرد. نوازنده ها تك تك آمدند و كار را ضبط كرديم.

 محمد شعباني پركاشن، فرشيد ادهمي گيتار، محسن حسن نيا ساكسوفون، رامين براتي ترومبون، رضا آذرنجات ترومپت، آرين قيطاسي ساكسوفون و مجتبي اسدپور كيبورد اين قطعه را زدند. خودم هم باس و پيانوي كار را زدم. حدود يك هفته هم ميكس اين كار طول كشيد كه ايمان احمدزاده زحمتش را كشيد. تنظيم اين قطعه بر اساس تنظيم اركستر انجام شده كه براي مرتضي انجام دادم و مشابه كنسرتهاي مرتضي بگوش ميرسد.»

آلبوم «اسمش عشقه» به تهیه کنندگی «ناصر پاشایی» (پدر مرتضی پاشایی) و تشکری ویژه از «مهدی کرد»، تحت امتیاز موسسه «آوای سوته دلان» و توسط پخش دنیای هنر روانه بازار موسیقی کشور شده است. همچون همیشه از همه دوستداران موسیقی تقاضا داریم جهت حفظ حقوق مولفین آلبوم، این اثر را به صورت اورجینال تهیه نمایند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مرتضی پاشایی

 

*****
روزشمار زندگی هنری و همه اتفاقات بعد از فوت «مرتضی پاشایی»

* برای ناصر حجازی
مرتضی پاشایی پیش از معروفیت و محبوبیت در دنیای موسیقی، سالهای زیادی رابه صورت زیرزمینی فعالیت کرد. اما انتشار قطعه «تو رفتی» که این خواننده آنرا به ناصر حجازی تقدیم کرده بود را باید مهم ترین دلیل و بهترین شروع او در فضای رسمی موسیقی کشور بدانیم.

 

این قطعه به قدری همه گیر شد و مورد توجه قرار گرفت که پس از فوت اسطوره آبی ها، بارها و بارها از سوی دوستداران استقلال در استادیوم ها مختلف جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره «ناصر حجازی» خوانده شد.

 

همه گیری این قطعه تولد استعداد جدیدی را در حوزه موسیقی کشور نوید می داد. استعدادی که با صدا و لحنی احساسی، به مرور به ستاره پرطرفدار موسیقی پاپ تبدیل شد.

* یکی هست
مرتضی پاشایی حالا و پس از گل کردن قطعه ناصر حجازی، مورد توجه قرار گرفته است و بواسطه محبوبیتی که «تو رفتی» برایش به ارمغان آورده، آرام آرام بقیه کارهایش هم که در اینترنت هست، شنیده می شوند. او آرام آرام در حال کشف شدن از سوی مخاطب موسیقی است و عاشقانه هایش هر روز بیشتر از دیروز در حال شنیده شدن است.

 

حالا وقتش رسیده که نخستین آلبوم پاشایی به بازار بیاید و حالا که قطعه «یکی هست» بعد از «تو رفتی» حسابی شنیده شده، این خواننده با باهوشی تمام اسم آلبوم را «یکی هست» انتخاب می کنند.

 

آلبوم در روز سهشنبه 4 مهر سال 1391 در بازار موسیقی کشور منتشر شد و حالا دیگر مرتضی پاشایی چهره ای محبوب و پرطرفدار است که به واسطه ارتباط های خوب و قوی «مهدی کرد» (مدیر برنامه ها و دوست صمیمی اش) کنسرت های زیادی را در سراسر کشور روی صحنه می برد.

* جاده یکطرفه
23 اسفند سال 91 اولین کنسرت رسمی مرتضی پاشایی در تهران برگزار شد تا این خواننده پس از اجراهای فراوان در شهرستان های مختلف سر انجام در تهران هم روی صحنه رفته باشد. به مرور و بعد از انتشار آثار دیگر و البته انتشار قطعه «جاده یکطرفه» هم مزید بر علت شده بود که محبوبیت این خواننده بیشتر و بیشتر شود.

 

ولی اواخر سال 91 بود که خبری کوتاه در فضای مجازی بدون اینکه اسم و مشخصات دقیقی درباره فرد مورد نظر آورده شود، منتشر شد و خبر «سرطان وخیم یک خواننده پاپ» جامعه طرفداران موسیقی را تکان داد.

 خبر با سرعت نور در اینترنت پخش شد تا تبعات آن بیشترو بیشتر شود. روزها گذشتند و خبر رسید که ارکستر مرتضی پاشایی همه با سرهای تراشیده روی صحنه ظاهر شده اند. علی عبدالمالکی و مهرزاد امیرخانی و مهدی کرد هم همه موهای سرشان را از ته زدند تا خبر «بیماری سخت مرتضی پاشایی» و آغاز مراحل شیمی درمانی اش لحظه به لحظه جدی تر شود.

مهدی کرد برای اولین بار در گفتگو با «موسیقی ما» سرانجام حاضر به صحبت کردند درباره این خبر شد و توضیح داد: «متاسفانه چند روزی هست که مرتضی پاشایی به دلیل یک بیماری داخلی در بیمارستان به سر می‌برند ولی برخی افراد به دلایل نامعلوم در فضای مجازی شایعاتی را منتشر کردند مبنی بر اینکه اوضاع جسمی این خواننده وخیم است.

 

خوشبختانه مرتضی پاشایی در حال حاضر در سلامت کامل است و با یک عمل کوچک داخلی، مشکل حل شده و دیگر خطری ایشان را تهدید نمی‌کنند و روز پنج شنبه نیز از بیمارستان مرخص خواهد شد.

مرتضی پاشایی مدت‌ها بود که مشکل زخم معده رنج می‌برد که دو روز پیش بیماری این خواننده عود پیدا کرد و باعث شد وی زیر تیغ جراحی برود. اما اوضاع به لطف تیم پزشکی حرفه‌ای و مجرب در کنترل است و هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد.»

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مرتضی پاشایی

 

* همه چیز علنی شد
علیرغم همه تکذیب ها، تقریبا همه اصل موضوع را فهمیده بودند و عدم اطلاع رسانی صحیح و سعی در مخفی نگه داشتن اصل اتفاق باعث شده بود شایعه ها هر روز بیشترو بیشتر دامن زده شود. هر روزدر فضای مجازی شاهد شایعات و خبرسازی های مختلفی بودیم تا اینکه اواسط سال 92 بود که مرتضی پاشایی در گفتگویی صراحتا اعلام کرد که فقط به عشق دوستدارانش با بیماری مبارزه می کند. هیچ جزئیاتی از بیماری اش مطرح نکرد ولی همین اظهار نظر باعث علنی شدن مشکلات جسمی این خواننده شد تا التهاب جامعه دوستدارانش بیشتر و بیشتر شود.

 یک سال بعد از نخستین کنسرت این خواننده در تهران، در تاریخ 10 اسفند سال 92 همه ستاره های موسیقی ایران در کنسرتی ویژه در ردیف نخست سالن اجرای برنامه مرتضی پاشایی نشستند تا انرژی مثبت حضور آنها در سالن بتواند این خواننده را به ادامه مبارزه ترغیب کند.

در آ« کنسرت محسن یگانه روی سن رفت و به صورت دوصدائه قطعه «یکی هست» را با مرتضی پاشایی خواند. کنسرتی که در آن رکورد حضور ستاره های موسیقی در سالن را شکست و تقریبا همه چهره های پاپ در آن حضور داشتند. این کنسرت بیشتر و بیشتر به شایعات دامن زد و اوضاع وخیم مرتضی را به همگان ثابت کرد.

 

هر هفته حدود دو بار شایعه بیهوش شدن یا به کما رفتن پاشایی شنیده می شد ولی هیچ منبعی جرات انتشار آنرا به خود نمی داد تا چند ساعت بعد با تکذیب دوستان و اطرافیان این خواننده رو به رو می شد.

این روند به طرز ناراحت کننده ای، تکراری و خبرساز شده بود تا اینکه مرتضی پاشایی در نخستین اظهار نظر رسمی درباره بیماری اش درگفتگویی که خبرنگار «موسیقی ما» در کرمانشاه با این خواننده انجام داد گفت: « همه آدم‌ها در زندگی‌شان دچار برخی اتفاقات و مشکلات می‌شوند.

 خبر بیماری‌ام به یک‌باره به من داده شد، ولی این موضوع آنقدرها هم تلخ و مهم نبود که خیلی‌ها حتی ماجرای فوت من را هم پیش کشیدند! من آدمی هستم که در هر شرایطی سعی می‌کنم از زندگی لذت ببرم. هر مشکلی هر چقدر هم که بزرگ و سخت باشد، حل شدن‌اش دست خود آدم‌هاست. بین من دچار یک بیماری شده بودم که باید دوران نقاهت‌اش را پشت سر می‌گذراندم. تحت نظر بودم و هیچ تغییری در زندگی من رخ نداد. زندگی من طوری است که همیشه سعی دارم آن را به بهترین شکل بگذرانم.

انرژی‌ای که در این مدت از طرف هوادارانم به سمت‌ام آمد، باعث شد خیلی روحیه بگیرم. اگر آنها نبودند، باور کنید خودم را می‌باختم. فقط به عشق هوادارانم مبارزه می‌کنم. همه‌چیز هم تحت کنترل است. خدا را شکر می‌کنم بابت این اتفاق و تغییر که باعث شد از این به بعد حواسم به خودم و و ضعیت سلامتی‌ام باشد. من تور کنسرت‌هایم را داشتم و مراحل درمانی‌ام را در این مدت طی کردم. دکترها هم وقتی می‌دیدند که تا این حد انرژی دارم، کارشان را بهتر پیش می‌بردند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مرتضی پاشایی

 

همزمان روی آلبوم هم زوم کرده بودم. قرار بود تابستان منتشر شود که حتماً این اتفاق خواهد افتاد. منظورم این است که بیماری اصلاً باعث نشده از کارهایم عقب بیفتم. ما ایرانی‌ها عادت داریم به شایعات دامن بزنیم. من کنسرت‌هایم را دارم و آلبومم را هم با قدرت منتشر می‌کنم. عمر دست خداست.

من همه‌چیزم را از خدا دارم و باقی را هم به خودش سپرده‌ام. ولی باز هم تأکید می‌کنم. لطف طرفدارانم را در این اوضاع مساعد روحی و جسمی‌ام هرگز از یاد نمی‌برم.

 

آنها باعث شدند که بتوانم سرپا بایستم.» پاشایی این صحبت ها را در حالی در تاریخ 20 اردیبهشت 93 بر زبان آورد که در تابستان همان سال به صورت ثابت هفته ای دو الی سه اجرا را در شهرستان های مختلفو تهران روی صحنه می برد.

* پرکاری
اجراهای متعدد این خواننده باعث شد در ماه های پایانی زنده این هنرمند، بازار داغ شایعات به راه بیفتدو بسیاری اتفاقات رخ داده درباره پاشایی را نوعی «بازی تبلیغاتی» قلمداد کنند که این خوانند و اطرافیانش از آن برای جلب توجه بیشتر استفاده کرده اند.

 

آنها اعتقاد داشتند خواننده ای که در حال شیمی درمانی است چطورهر هفته در دو شهر کشور هر روزدو سانس اجرا می رود؟ حالا بازی به شکل معکوس خود در آمده بود و خیلی ها در صدد تخریب این خواننده اخبار و گزارش هایی را منتشر می کردند.

 

پاشایی اواسط سال 93 آخرین کنسرتش در خراسان به دلیل فوت آیت الله مهدوی کنی لغو شد و به تهران بازگشت و مستقیم در اتاق vip بیمارستان بهمن بستری شد. دیگر اطرافیان و مدیربرنامه های پاشایی اصراری به مخفی نگهداشتن محل بستری این خواننده نداشتند و ظاهرا اوضاع جدی بود.

 موج دیگری در حال شکل گرفتن بود و حالا ستاره ها هرروز سلفی های جدیدی از روی تخت بیمارستان با مرتضی لاغر و کم رمق را رومی کردند. آنها که شایعه «بازی تبلیغاتی» را رو کرده بودند، قبل از هر کسی خود را به تخت بیمارستان رساندن و از مرتضی حلالیت خواستند.

 

مرتضی ساکت و بی خبر به اتاق آی سی یو رفت تا روزهای ملتهب از راه رسیده باشند. روزهایی که خیلی ها را جان به لب کرد و هزاران نفر را به حوالی بیمارستان بهمن کشاند...

* ابدی شد
ساعت 11 صبح روز جمعه 23 آبان 93 بود که پس از یک هفته ملتهب و پر خبر، مرتضی پاشایی درگذشت. خبر با سرعت نور در رسانه ها بازتاب پیدا کرد و اطراف بیمارستان بهمن تهران شلوغ ترین جای شهر بود.

 

مردم با خواندن دسته جمعی آثار این خواننده آغازگر موجی شدند که به سرعت در فضای مجازی اوج گرفت و به دور افتاده ترین شهرستان های کشور هم رسید.

 

این موج در روز تشییع پیکر این خواننده به اتفاقی کم سابقه و حضور میلیونی ختم شد تا پاشایی در روزی تاریخی، در آرامگاه ابدی اش به خوابی ابدی برود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مرتضی پاشایی

 

* حاشیه ها و صدای بهشت
گفتگوی عمو و پدر مرتضی پاشایی در حالی که روزهای زیادی از فوت این خواننده نمی گذشت، آغاز جنگی نرم بین خانواده پاشایی و اطرافیان و مدیر برنامه های این خواننده بود :«مرتضی تا وقتی زنده بود قراردادهایش اعتبار دارد.

 

از این پس همه حقوق آثار این خواننده به خانواده اش تعلق دارد.» همین جملات باعث کشمکشی 6 ماهه برای انتشار آخرین آلبوم این خواننده شد.

 

مهرزاد امیرخانی حقوق مادی و معنوی ترانه هایش را واگذار نکرد و مهدی کرد نیز اعلام کرد که آلبوم آخر این خواننده قانونا به او تعلق دارد و می خواهد آنرا به صورت رایگان توزیع کند. همه این حرفو حدیث ها در مقاطع مختلف به بحث های داغ رسانه ها تبدیل شدند. انتشار یا عدم انتشار مستندهای زندگی و فوت پاشایی هم دیگر حاشیه ای بود که با حضور «رضا رشیدپور» بالا گرفت و هنوز هم ادامه دارد.

 اما واسطه گری برخی چهره ها بالاخره باعث شد همه طرفین دعوا بتوانند به تعامل برسند و امروز شاهد انتشار آلبومی باشیم که خواننده ای در تمام سالهای فعالیت هنری اش، تنها و تنها به یک صفت همه از او یاد کرده و می کنند: «نجابت و سر به زیر بودن و البته مظلومیت همیشگی». صفت هایی که باعث شده دوستدران این خواننده لقبی جالب را برای آخرین آلبوم این خواننده انتخاب کنند: « صدایی که از بهشت آمد...»

اخبار فرهنگی - موسیقی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------