وقتی باشو از بیضایی ترسید و فرار کرد



اخبار,اخبار فرهنگی,بهرام بیضایی

بهرام بیضایی کارگردان فیلم «باشو غریبه‌ی کوچک» در سال 1365 دستمزدی که به بازیگر خردسال فیلم داده، چندبرابر دستمزد چهره‌ای چون پرویز پورحسینی بوده است.

عدنان عفراویان بازیگر خردسال آن‌ سال‌ها و جوان سیگار فروش این روزهای اهواز به روزنامه شرق گفته که برای بازی در فیلم بیضایی ٤٠ هزار تومان دستمزد گرفته‌است. این درحالی است که دستمزد پرویز پورحسینی به نوشته این روزنامه برای بازی در همین فیلم 12 هزار تومان بوده است.

بیضایی در حالی چند برابر رقم دستمزد چهره‌ای چون پرویز پورحسینی به کودک بازیگر فیلمش دستمزد داده که بسیاری از کارگردانان و تهیه‌‌کنندگان سینما برای حضور اول کودکان یا نوجوانان در فیلم‌هایشان رقم‌های بالایی را پرداخت نمی‌کنند. البته عدنان عفراویان جدا از این 40 هزارتومان یک دوچرخه هم از بیضایی گرفته است.

دکه بازیگر فیلم باشو
دکه‌ی سیگار فروشی بازیگر نقش باشو در چهارراه لشگرآباد اهواز

عفراویان در همین گفت‌وگو ماجرای روزی را هم بازگو کرده که بیضایی او را دیده و برای بازی در فیلم انتخاب کرده، او گفته: «بچه که بودم، در بازار، میوه می‌فروختم.

 

امروز هم دکه‌ای دارم و سیگار و شارژ می‌فروشم. همان سال‌های بچگی یک روز که در فلکه لشکرآباد داشتم میوه می‌فروختم، آقایی به سمت من آمد و با من شروع کرد به حرف‌زدن.

 

اولش ترسیدم و فکر کردم او یک مأمور است که می‌خواهد از من حرف بکشد و بعد هم مرا ببرد. فرار کردم و آن آقا به دنبالم آمد. وقتی به خانه رسیدم، آن آقا که بهرام بیضایی بود، به محض اینکه پدرم در را باز کرد، با او درباره اینکه می‌خواهد من در فیلمش بازی کنم حرف زد.

 

پدرم قبول کرد و آنها هم دو، سه روز میهمان ما شدند. بعد با گروه به تهران رفتیم و چند وقتی میهمان منزل آقای بیضایی بودیم و بعد هم با آقای بیضایی رفتیم شمال و فیلم‌برداری‌ها را انجام دادیم.»

او تاکید کرده که الان کنار جاده زندگی می‌کند، در حالی که جایش اینجا نیست، آن‌هم در گرما و سختی.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهرام بیضایی

 


اخبار فرهنگی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------