"یک ساعته بازیگر شدم"



اخبار,اخبار فرهنگی,آزاده سدیری

آزاده سدیری گفت: برای من باورکردنی نبود که پس از یک گفت‌وگوی کوتاه با آقای جیرانی و تست بازیگری و تماس دستیار ایشان من به عنوان یکی از ۷ بازیگر اصلی سریال انتخاب شوم. همه اینها فقط ظرف یک ساعت رخ داد.

«آزاده سدیری» که در مجموعه تلویزیونی «تعبیر وارونه یک رویا» اولین تجربه بازیگری خود را با ایفای نقش دختر امیر جعفری پشت سر می گذارد، در گفت و گو با فارس درباره انتخابش از سوی فریدون جیرانی گفت: زمانی که برای بازی به دفتر آقای جیرانی معرفی شدم نمی دانستم برای بازی در چه نقشی می خواهم تست بدهم. یک گفتگوی خیلی خیلی کوتاه با آقای جیرانی داشتم و او درباره سن و سال و رشته تحصیلی من سوال کرد و بعد از دفتر ایشان خارج شدم.

وی ادامه داد: بعد از آن خانم آلاله هاشمی دستیار کارگردان درباره نقش با من حرف زد و گفت قرار است یکی از هفت نقش اصلی سریال را بازی کنی. برای من باور کردنی نبود که تمام این اتفاقات که به بازیگری من منجر شد فقط در طول یک ساعت رخ داد. بعد از گفتگوی کوتاه من با کارگردان و دستیار او، با این پروژه قرار داد امضاء کردم و 3 روز بعد هم فیلمبرداری سریال آغاز شد.

سدیری ادامه داد: یعنی 19 شهریور سال 93 فیلمبرداری شروع شد و من سه روز قبل از آن یعنی 16 شهریور اولین قرارداد بازیگری ام را با این سریال بستم.

ایفاگر نقش عطیه در مجموعه پرمخاطب «تعبیر وارونه یک رویا» درباره ویژگی های شخصیتی کاراکترش افزود: عطیه یک دختر مقاوم در زندگی و به نوعی مظلوم است که به دلیل از دست دادن مادرش در سنین پایین تر برای پدرش هم مادر است و هم دختر، عطیه همیشه در خانه دوست دارد برای پدرش رئیس باشد و از طرفی هم با پدرش خیلی دوست و رفیق است، اما باید بگویم شخصیت عطیه از خود واقعی من خیلی دور بود و در ابتدای شروع کار همین دور بودن خودم با کاراکترم اجرای آن را برای من خیلی دشوار کرد.

سدیری با اشاره به این که این اولین تجربه بازیگری او است درباره نحوه ورودش به این حوزه گفت: من در رشته فیلمسازی و کارگردانی تحصیل کردم و آقای کریم امینی که خود ایشان هم دستیار کارگردان و برنامه ریز هست با من تماس گرفت و گفت که آقای جیرانی برای انتخاب یکی از کاراکترهاش از دختران جوان تست می گیرد، قبل از من هم، کارگردان سریال از خیلی از دختران تست بازیگری گرفته بودند اما وقتی من به دفتر او رفتم همانطور که گفتم اتفاق افتاد.

این بازیگر جوان درباره نخستین تجربه بازیگری اش در یک سریال الف و به کارگردانی فریدون جیرانی نیز اظهار داشت: زمانی که قرار داد را بستم آنقدر در شوک بودم که حتی نمی دانستم قرار است در کنار چه بازیگرانی کار کنم. اما بعدا وقتی فهمیدم قرار است با کدام بازیگران هم بازی شوم بیشتر شوکه شدم.

 

جالب است برای شما بگویم روز اول تصویربرداری با این که خودم دستیار کارگردان بودم و در محیط فیلم سازی در پشت دوربین بودم ولی روز اول این کار جزو بدترین روزهای زندگی من بود اینقدر که استرس داشتم.

 

شاید باور نکنید من آقای امیرجعفری را برای اولین بار بود که سر این کار می دیدم و آنقدر که اضطراب داشتم به آقای جعفری می گفتم که اگر امکان دارد هنگام ضبط به چشم های من نگاه نکنید.

آزاده سدیری ادامه داد: آقای فریدون جیرانی در این کار در رابطه با من خیلی صبوری کرد و می توانم بگویم جزو مهربان ترین کارگردانان ایران محسوب می شود. آقای امیرجعفری هم در این سریال خیلی به من کمک کرد.

 

او بازیگر خیلی با اخلاق، مهربان و صبوری است، حدود 80 درصد بازی من با امیر جعفری بود و جالب است که در مدت کار او حتی یک بار نه عصبانی شد و نه ناراحت و خدا را شکر می کنم که بازیگر مقابل او بودم.

وی افزود: بعد از گذشت چند جلسه تصویربرداری به خاطر حضور و کمک آقای جعفری استرس من به طور کامل از بین رفت و این را مدیون کمک این بازیگر خوب هستم.

بازیگر مجموعه تلویزونی تعبیر وارونه یک رویا با بیان اینکه بازی او در این پروژه هنوز ادامه دارد تصریح کرد: واکنش خانواده ام بعد از پخش اولین قسمت سریال خیلی جالب بود و آنها اصلا باور نمی کردند که کسی که در نقش عطیه بازی می کند دخترشان باشد.

 

نوع پوشش و آرامشم در بازی برای آنها غیرقابل باور بود. چون من در خانه دختر خیلی پر شور و در اصطلاح شیطانی هستم که اتفاقا خیلی تند و سریع حرف می زنم ولی در این سریال وقتی با عطیه مواجه شدند تعجب می کردند و از طرفی هم خیلی من را به خاطر بازی خوبم در این سریال تشویق کردند.

 

دوستانم هم واکنش های متفاوتی را نسبت به بازی من در سریال تعبیر وارونه یک رویا داشتند حتی برخی از دوستان بازی من را نقد کردند و ایراداتی را از بازی من گرفتند که من همین جا از همه این دوستانم که بازی ام را به دقت دیدند و از من انتقاد کردند ممنونم.

سدیری افزود: من هیچ وقت فکر نمی کردم اینگونه وارد عرصه بازیگری تلویزیون شوم اما هدفم در آینده این است که این عرصه را بطور حرفه ای ادامه بدهم. الان هم برای بازی در یک فیلم سینمایی صحبت هایی کردیم ولی چون هنوز قطعی نشده مشخصات آن را اعلام نمی کنم.

وی در پایان گفت: در این سریال از تمام بزرگان درس یاد گرفتم و این یکسالی که در کنار این عزیزان بودم یک کلاس فشرده و آموزنده ای بود که شاید فرصت داشتن دوباره آنرا هرگز بدست نیاورم و به خاطر این اتفاق خدا را شاکرم.

 

دوست دارم این را همه جا بگویم که خیلی از آقای جیرانی تشکر می کنم بابت انتخاب من و این که به من اعتماد کرد و این که دوست دارم واقعا این اتفاق برای سایر جوانان علاقه مند به بازیگری هم رخ بدهد و سایر کارگردانان هم مثل آقای جیرانی که به من اعتماد کرد به دوستداران به بازیگری کار اولی اعتماد داشته باشند.

 

جوانان با استعداد زیادی بین همین علاقه مندان وجود دارند که نمی دانند چگونه به این عرصه می توانند وارد شوند.

این سریال که مضمون اصلی آن جاسوسی است، طرفداران پر و پا قرص خود را پیدا کرده و هر شب تعداد بسیاری از بینندگان را پای تلویزیون می نشاند.

سریال «تعبیر وارونه یک رویا» هم زمان با پخش مراحل پایانی تصویربرداری را هم سپری می کرد و به زودی به پایان راه می رسد.

به گزارش فارس؛ ضبط موسیقی توسط بهزاد عبدی صورت گرفته و تدوین نیز به صورت همزمان توسط سیاوش کردجان انجام می شود.

«تعبیر وارونه یک رویا» یک تریلر جاسوسی است که فیلمنامه آن بر مبنای اطلاعات واقعی و ماجراهای اتفاق افتاده در ایران، بدون اغراق در شخصیت‌پردازی‌ها و فقط با اضافه کردن تعلیق داستانی و روابط خانوادگی قهرمانان قصه و حتی قهرمانان خارجی داستان نوشته شده است. در واقع در این سریال ملودرام و فضای جاسوسی با هم ادغام شده‌اند و در عین حال این مجموعه روایتگر یک ماجرای عاشقانه تلخ هم هست.

امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، داریوش ارجمند، فرهاد قائمیان، قاسم زارع، فرزین صابونی، الهام کردا، نیما نادری،نگار عابدی، آزاده سُدیری، صفا آقاجانی، علی صالحی، کریم امینی، ابراهیم عزیزی، نیلوفر شهیدی، دانیال حسین‌زاده، ستاره حسینی، سهیل ساعی و ساناز حاذق‌سا بازیگران ایرانی این مجموعه هستند.

دیگر عوامل این سریال عبارتند از: تصویربردار: مرتضی غفوری، تدوین: بهرام دهقان، طراح صحنه: بابک کریمی، طراح لباس: شیده محمودزاده، دستیاراول کارگردان و برنامه‌ریز: آلاله هاشمی، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، مدیر صدابرداری: ناصر انتظاری، عکاس: امیر عابدی و مدیرتولید: رضا نوروزی.

«تعبیر وارونه یک رویا» در 28 قسمت 50 دقیقه‌ای برای شبکه اول سیما در حال ساخت است.

اخبار فرهنگی - فرارو



از بازیگران بیشتر بدانید

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------