گفتگوی جنجالی با امیر تتلو



كسانی كه با امیرحسین مقصودلو رفاقت می‌كنند این فرصت را دارند تا یك «رفیق» پایه داشته باشند. تكه‌پاره‌ای از این انرژی مثبت و خوب نصیب كسانی می‌شود كه با «تتلو» گپ بزنند و توی اتمسفر او قرار بگیرند. «تتلو» یك پسر خودمانی و خونگرم است.

گیاهخوار شدن، خوندن از موضوع‌های ملی و میهنی چطور دغدغه امیرتتلو شد؟
والا من از وقتی كه تو خیابان چند تا از پدرها و مادرهایی رو دیدم كه بچه‌های كوچیك داشتن و به ما می‌گفتن كه بچه 4، 5 ساله ما باعث شده آهنگ تو رو گوش بدیم، حس كردم نسبت به آن بچه كه داره با آهنگ‌های من بزرگ می‌شه مسوولم.

 

برای همین سعی كردم خودم رو به بهترین جا برسونم و خوب باشم تا دیگر شرمنده نشم بین هواداران كم سن و سالم. از یك جایی به بعد به این فكر كردم كه چطور بهتر و بهتر بشم. مطالعه كردم راجع به آدم‌هایی كه موفق شدن. علت موفق شدن شان یا اینكه از موفقیت افتادن پایین برای من درس شد.

از طرف دیگه به این رسیدم كه گیاهخواری باعث می‌شه من موفق‌تر بشم. به هر حال وقتی شما موجودی رو از بین می‌برید این باعث می‌شه انرژی منفی در طبیعت آزاد بشه و این انرژی به تو برمی‌گرده. مرغ‌ها و گوسفند‌ها رو می‌كشن و من فكر می‌كنم گوشت‌شون سرشار از تنفر و نفرته.

 

  بیشتر بخوانید: بیوگرافی امير تتلو

 

شنیدید می‌گن گوشت بخور تا بزرگ و قوی بشی؟ خب به همون سرعت كه بزرگ و قوی می‌شی پیر و ضعیف هم می‌شی. وقتی تكامل بدنی تو تموم بشه، به سمت تحلیل رفتن و تجزیه شدن پیش می‌ری. گیاهخوار شدن از تجزیه شدن در میانسالی جلوگیری می‌كنه.


اخبار,اخبار فرهنگی,تتلو

 


    خب چطور شد امیرتتلو كه زمانی از عشق و رابطه دختر و پسری می‌گفت، حالا به آهنگ‌های ملی میهنی رسیده؟
وقتی سعی می‌كنی عشق رو در كشورت جاری كنی، حتما به آهنگ‌های ملی و میهنی هم فكر می‌كنی. البته وقتی هدفت این باشه. به خاطر اینكه بزرگ‌ترین سلاح ما مسائل ملی و میهنی است. ما باید ارتش‌مون رو به نمایش بذاریم، ورزشكارانمون رو به نمایش بذاریم چون تمام خارجی‌ها جوری ما رو تصور می‌كنن و جوری براشون ایران تعریف شده كه ما حتی یك قایق موتوری هم نداریم.

 

یك پیراهن نایك و آدیداس تن ما می‌بینن تعجب می‌كنن كه همچین ماركی هم مگه در ایران هست! در صورتی كه ما اینجا همه چیز داریم و باید اونا رو نشون بدیم و در دنیا سری تو سرها در بیاریم. فکر می‌کنم من بتونم كمك كنم و اگر این كار رو نكنم خیانت كردم.

    مدتی است با بازیكنان فوتبال هستی این ارتباط‌ها از كی شكل گرفت و اصلا چی شد كه در 27 سالگی به فكر تغییر فاز و فوتبالیست شدن افتادی؟
والا تغییر فاز ندادم. فوتبال همیشه در زندگی من بوده. درسته كه 13و14 سال به خاطر خوانندگی از آن دور بودم ولی همیشه دنبالش بودم. پیگیری كردم و چون من ورزش اصلی‌ام فول كنتاكت بود، قبل مسابقات دو هفته‌ای ما رو كاملا از لحاظ بدنی آماده می‌كردن.

 

احساس می‌كنم اگه 6،5 ماه سنگین پشت یك كاری رو بگیری در سطح حرفه‌ای می‌تونی آماده بشی و این یك توهم نیست. من تازه 27 سالمه و سه سال دیگه تازه می‌شم 30 ساله. از راه فوتبال هم نمی‌خوام نون بخورم كه فكر كنم دیر شده.

 

من می‌خوام یك سال فقط در سطح حرفه‌ای بازی كنم و با پست‌هام در اینستاگرامم و با تبلیغاتم در جاه‌های مختلف بگم درسته خواننده بودم اما موفق شدم و به جایی كه می‌خواستم رسیدم و این یعنی خواستن توانستن است.

    خودت رو در چه سطحی از ورزش می‌بینی؟ به نظرت در سطح یك ورزشكارحرفه‌ای هستی؟
صددرصد حرفه‌ای.

    در فوتبال چه چیزی می‌بینی كه از راه خوانندگی فكر می‌كنی نمی‌تونی به اون برسی؟
در فوتبال تشویق جوون‌ها رو می‌بینم كه در خوانندگی به او نمی‌رسم. من می‌خوام اون هیاهو و حاشیه‌ای رو كه لازمه برای ورزشكارهامون ایجاد كنم.

    تغییر فاز تتلو از یك خواننده زیرزمینی به خواننده‌ای كه همه رسانه‌های مهم دنیا از او بگویند، چه طور اتفاق افتاد؟
والا ما نخواستیم تغییر فاز بدیم. ما برای اینكه همه دنیا از ما حرف بزنن این كار رو نكردیم. ما دیدیم مساله بسیار مهمی برای كشور و رهبرمان است و در همه دنیا صحبتش می‌شه. اما اگر این اتفاق افتاد فقط خواست خدا بود.

    چرا امیرتتلو این قدر دشمن داره و هیچ‌كس دوست نداره او موفق بشه؟
 دشمن ندارم. اینهایی رو كه می‌بینید فقط مجازی و به صورت كامنته. همه وقتی با من روبه‌رو میشن به من عشق می‌ورزند و با من می‌خندند عكس می‌گیرند. توی اینترنت گاهی ممكن است یك بچه 12 ساله‌ همون لحظه با پدرش دعواش شده و می‌یاد زیر پستی كه من گذاشتم فحش می‌ده. اینها همش مجازیه، در واقعیت دشمنی وجود نداره.

    بعد از آمدن اینستاگرام چه تغییری در زندگیت به وجود آمد؟
تغییر خاصی نیست. اینستاگرام به نظرم مساله خاصی نبود چون قبلش هم فیس بوك بود. من همیشه سعی كردم با هوادارام در ارتباط باشم. حالا با هر برنامه‌ای كه باشه مهم نیست.

    ارتباطت با ستاره‌های سینما و ورزش چه طور به وجود اومد؟
خیلی اتفاقی. جایی همدیگه رو دیده‌ایم و آشنا شدیم و با هم صحبت كردیم و رفیق شدیم. بیشتر اتفاقی بوده. تمام شد و رفت.

    در ماجراهای پیام صادقیان خیلی به تو و خود پیام ضربه خورد چرا اصلا ماجرا این طوری شد؟
من مطمئنم كه هیچ ضربه‌ای به پیام نخورد. پیام در سن خاصی بود كه یك دفعه به موفقیت رسید. بالاخره هر كسی باشه این كارها رو می‌كنه. یك ذره از فوتبال دور شد. من هر كاری كه تونستم برای پیام كردم و همه جوره با او حرف زدم.

 

به هر حال براش حاشیه درست شد و من كمكش كردم سریع‌تر از این دوران عبور كنه و الان فكر می‌كنم این سن و كنار گذاشته و پیام صادقیانی كه در آینده خواهیم دید بسیار موفق خواهد بود.

    یك كارشناس رسانه گفته بود با توجه به فعالیت‌های امیرتتلو در شبكه مجازی و استفاده‌ای كه او از رسانه‌های مجازی می‌كنه نظیری در ایران وجود نداره و او در حد یك دكترای علوم ارتباطات از شبكه‌های اجتماعی بهره می‌بره! راز این استفاده حداكثری چیست؟
والا رازش اینه كه خودم سعی كردم ثانیه به ثانیه با هوادارام باشم و همه چیز رو براش واقعی جلوه بدم؛ جوری كه فكر كنند من یكی از اعضای خونواده آنها هستم. جوری با آنها رفتار كردم که درست مثل اینکه یكی از اعضای خانوادمه و این عشق و صمیمیت بین ما جاری شده. فقط هم همین عشق و صمیمیت باعث این موفقیت شد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,تتلو

 


    اینكه این قدر همیشه مورد توجه بودی اما همیشه از رسانه‌های رسمی دور بودی دلیل خاصی دارد؟
خب هر شبكه‌ای یك مدیر داره و مدیر دوست داره طبق اون قوانین فعالیت كنه. منتها من هیچ قانونی رو برای كارم ندارم. یعنی هیچ قوانینی. احساس می‌كنم هر آن چیزی كه از دل برمیاد بر دل می‌شینه و كوچك‌ترین سانسوری رو دوست ندارم در كارهام باشد. آنها همیشه یك سری چیزهایی رو از من می‌خواستند كه من دوست نداشتم تحویل بدم. حالا چه خارجی و چه ایرانی.

    رویای امیرتتلو واقعا چیست؟ این حضور در جام جهانی و قهرمانی با ایران چقدر واقعی است؟
من ایمان دارم و نیتم خیره و دوست دارم واقعا مردم ما یك جشن خوب و یك خاطره خوب از جام جهانی داشته باشن. فكر می‌كنم مردم ما با تحریم‌ها كنار اومدن و سختی كشیدن و احساس می‌كنم واقعا حق آنهاست كه خوشبختی داشته باشن و قهرمانی جهان یك خوشبختی برای هر ملتیه و چون با نیت خیر و تمام انرژیم می‌خوام برم جلو، فكر می‌كنم بهش می‌رسم؛ حالا ممكن است خیلی‌ها هم بخندند.

    رویای امیرتتلو چیست؟
من دوست دارم اون روزی كه كنسرت می‌ذارم بگم خدایا شكرت برای این جمع تو كشور خودمون. رویای من این است كه در كشور خودمون كنسرت بذارم و جام جهانی فوتبال رو بگیریم برای ایران.

    دعاهای هرشب چه طور استارت خورد و چرا اصلا به ذهنت رسید با هوادارانت نیایش شبانه برگزار كنی؟
والا نوشتن دعا تاثیرش رو خیلی بیشتر می‌كنه. چون شما وقتی كه دعا رو می‌نویسید هم اون رو ثبت كردید و هم تصویرش رو دیدید. وقتی می‌نویسید بقیه دعای شما رو می‌خونن. اینها تاثیر دعا رو واقعا چند برابر می‌كنه.

 

جمعیت اینستاگرام من هم یك میلیون و نیم است و اینكه یك میلیون و نیم جمعیت با هم دعا كنند و دعاشون رو بنویسند فكر می‌كنم تا الان در تاریخ اتفاق نیفتاده. فكر می‌كنم انرژی بسیار زیادی داره و این كار رو همیشه ادامه خواهم داد.

    در این مدت خیلی‌ها به تو فحش و ناسزا گفتن. فكر می‌كنی دلیل اصلی‌شون چه بوده و چرا امیرتتلوی جدید را نمی‌فهمند؟
من فكر می‌كنم یك سری‌ اونا از روی حسادت بوده و یك سری‌اش هم از روی اینه كه من با بعضی خواننده‌ها مشكل دارم. چون راه درست رو نمی‌رن و هدفی رو كه ما به خاطرش موسیقی رو دنبال می‌كنیم با حرف‌های ركیك و زشت یا با بازی كردن با اعتقادات مردم دارن خراب می‌كنن و اسم موسیقی ما رو بد می‌كنن. من به دشمنی با آنها برخواستم و طبیعتا به طرفداران آنها هم برخورد. اما همان طرفدارها هم در نهایت می‌‌یان و با ما عكس می‌گیرن.

    این تغییرات چقدر درونی است و چقدر به خاطر مسائل بیرونی است؟
والا همه‌اش درونیه. تا من چیزی رو بهش نرسم نمی‌گم. چون می‌گن شنیدن كی بود مانند دیدن. تا چیزی رو ندیدی باورش نكن. ولی اونقدر برو جلو تا ببینیش. همیشه چیزی رو می‌گم كه دیدم. همین یعنی درونیه و حس خوب داشتن نسبت به خودت و چون از دل بر می‌‌یاد به دل هم می‌شینه.

    با اینكه هیچ درآمد مشخصی نداری، چطور این همه آهنگ میسازی؟ مربی ورزشی اختصاصی داری؟ كلیپ میسازی و. . .
این همه آهنگ رو كه خودمون می‌سازیم و به خاطرش هیچ دستمزدی هم دریافت نمی‌كنیم. مربی‌هایم هم من سعی می‌كنم براشون تبلیغ كنم و آنها هم از جان و دل با من كار می‌كنند و تا به حال با هم بحث مالی نداشته‌ایم.

 

در مورد لباس‌هام همیشه اسپانسرم والتون بوده و همیشه لباس‌هام‌رو آورده و من حتی احتیاج به خرید لباس هم ندارم. غذایم هم كه گیاهی است و خرجی نداره. فعلا زن هم كه ندارم.

 

دلیلی نمی‌بینم به خاطر پول خیلی كارها رو انجام بدم. واقعا آن قدری برام ارزش نداره. چون خداوند همه چیز رو به من می‌رسونه. هر كسی كه كاری رو برای من انجام می‌ده واقعا با عشق و علاقه انجام می‌ده و همین برای من بس است.

    فكر راه انداختن شعبه فروش لباس‌های امیر تتلو از كجا اومد؟
لباس اصلا به من ربطی نداره. برای سیا والتون دوستمه كه در دوبی مغازه داشت. به خاطر اینكه خیلی‌ها فیك این لباس‌ها رو با قیمت‌های بالا و كیفیت بد می‌فروختن و هم اینكه خیلی كلاهبرداری می‌شد و ما مجبور شدیم این كار رو بكنیم.

 

به خاطر همین از سیا خواستم خیلی زودتر شعبه‌اش رو افتتاح كند. خب سیا شرایطش رو نداشت به لحاظ مالی. اما بعد چند سال تونست مغازه اجاره كنه و قراردادش رو بسته تا هوادارها بتونند لباس‌ها، گردنبند‌ها و. . . ما رو داشته باشن.

 

چون واقعا خیلی‌ها از ما لباس‌ها رو می‌خواستن و از روی علاقه می‌رفتن قلابیش رو می‌خریدن و ما این رو دوست نداشتیم. به منم هیچ ربطی نداره. من فقط لباس‌هام رو از والتون می‌خرم و براش هم تبلیغ می‌كنم.

    آهنگ انرژی هسته‌ای سفارشی بود؟
نه. ما از سال‌ها آهنگ قبل انرژی هسته‌ای‌رو ساخته بودیم. مردم یادشونه. عكسش هم سه سال پیش منتشر شد.

    در بحبوحه مذاكرات هسته‌ای یه دفعه امیر تتلو آهنگ انرژی هسته رو خواند و یك ناو جنگی با كلی امكانات و نیروی نظامی در اختیارش گذاشته شد كه هماهنگی آنها وقت‌گیر، زمانبر و در بسیاری از مواقع نشدنی است! اصلا این آهنگ و كلیپ چطور ساخته شد؟
 ما كار نشدنی زیاد كردیم تا حالا. كل آن كلیپ همه‌اش در دو هفته بود. وقتی خدا بخواد همه‌اش انجام می‌شه و همه‌اش با خواست خدا و خیلی خوب انجام شد، منتها ما از خیلی سال پیش این كار رو آماده داشتیم و وقتی فهمیدیم مساله هسته‌ای اونقدر مهم شده در جامعه به خصوص برای رهبر عزیزمون این كار رو ساختیم.

 

من اصلا بی‌خیالش شده بودم. چون وسط سختی‌های كار مانده بودم اما یك شب به جای سریال پایتخت، ساعت 10 شب سخنرانی رهبرمون پخش شد كه ایشان در رابطه با مهم بودن مساله هسته‌ای تاكید داشتن و یادمه كه اصل صحبت‌هاشون هم در رابطه با تولید برق در ایران بود كه من دیدم برای ایشان چقدر مهمه، من هم دوست داشتم یك كاری برای ایشان كرده باشم و این مساله رو جدی گرفتم و تا تهش رفتم.

    خب در جایی گفته شده بود كه این آهنگ رو از اول برای صداو سیما ساختی. حتی در اینستاگرام عكسی گذاشتی كه در حال تحویل كارت به آنها هستی اما یك باره كار مثل همیشه توسط خودت و هوادارانت در اینترنت منتشر شد؟
خب، بله. دوست داشتم برای صدا و سیما باشه. برای صدا وسیما ساختم و دوست داشتم از آنجا پخش بشه. ولی كسی از من نخواست و دیدید كه آخرش هم پخشش نكردند.

    این آهنگ چه جایگاهی در كارنامه هنری تو داره آیا این رویه جدید ادامه‌دار خواهد بود یا باز هم دوباره به همان سبك و سیاق باز می‌گردی؟
به نظرم یكی از كارهای بسیار موفق ما بود و من به ساختن این كار افتخار می‌كنم. باید بگم نمره‌اش بیسته. حرف‌هایی كه در آن زده‌ام كاملا از دل بر می‌‌یاد. به خاطر همین خوب بود. اگر ببینم باز هم می‌تونم با زبان دلم در رابطه با این قضیه بگم و اونقدر ارتباط خوب برقرار كنم و مفید باشم باز هم حتما چنین كاری در كنار كارهای دیگه خودم انجام می‌دم.

    در یك سال اخیر دو آلبوم بیرون دادی این روند ادامه داره؟
اگر به من باشه، هر دو هفته یك آهنگ بیرون می‌دم. البته اینكه می‌گم دو هفته یك آهنگ، یعنی دو هفته كار شبانه‌روزی! شب‌ها هم نمی‌خوابیم. می‌تونم چون واقعا تمام وقت و انرژیم رو روش می‌ذارم. حتی موقع خواب. من در همه‌جا به قافیه‌ها فكر می‌كنم. وقتی با دوستانم هم حرف می‌زنم به دنبال یك موضوع جدید هستم.

حتی به ارتباط بین آدم‌ها نگاه می‌كنم و در شعرهام هم اون رو در نظر می‌گیرم. یعنی همش به دنبال دیدن و گفتن واقعیت‌ها هستم. در همه حال. همه چیزهای دیگری دارن. زن و زندگی و كارخانه و مطب و معدن و. . اما من همه زمانم را روی این كار گذاشتم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,تتلو

 


    ماجرای فوتبال به كجا می‌رسه؟ آیا امسال در لیگ برتر خواهی بود؟
والا من رسیدم اما خب یك ذره كه نه اصلا با من همكاری نشد. من بیشتر از این باید خودم رو ثابت كنم. هنوز همه فكر می‌كنن من شوخی می‌كنم. این لیگ هم نشد لیگ بعدی حتما می‌رسم. حتما. لیگ بعدی حتما می‌رسم.

    تا پایان سال 94 هوادارانت می‌تونن آلبومت‌رو از سوپرماركت محل خودشون بخرن و به كنسرتت بیان؟
والا من هیچ وقت دوست ندارم طرفدارام بروند سوپرماركت آلبومم رو بخرن و پول بدن. استعدادی رو كه خدا به من داده است نمی‌شه روش قیمت گذاشت و همیشه دوست داشتم چیزی رو كه خدا به من كادو داده كادو بدم ولی خب در آینده به هر حال هوادارها می‌گن كه خیلی دوست دارن كه سی‌دی اورجینال آهنگام رو داشته باشن.

 

اگر بخواهن سی‌دی‌های اورجینال رو داشته باشن بالاخره ما باید هزینه كنیم. فعلا كه اجازش رو ندارم اما می‌تونم مجوز بگیرم در صورتی که من از ته دلم این حرف‌ها رو درباره رهبرم و حجاب خانم ها زده‌ام و خود به آن رسیدم. الان اگه مجوز بگیرم می‌گن همه حرف‌هات برای مجوز بوده! ولی خب آرزوی همه است تا مجوز بگیرن.

 

كیه كه دوست نداشته باشه آلبومش انتشار پیدا كند؟ پول در بیاره یا كنسرت بذاره. منم دوست دارم اما حاضر نیستم اعتقاداتم رو و كارهایی رو كه انجام می‌دم همه بذارند پای مجوز. به خاطر همین سعی می‌كنم روی خیلی چیزها پا بذارم تا اینكه به هدفم نزدیك‌تر بشم.

    حرف آخر؟
خدا وقتی كه بخواد كسی رو به جایی برسونه، حتی اگر همه بنده‌های خدا هم نخواد او می‌تونه. خدا برام خواست. به هر كجا رسیدم خواست خدا بود. فردا اگه نخواد من با یك سرفه ممكنه از این دنیا برم. هر چیزی كه هست خداست.

 

یعنی همان لحظه‌ای كه غرور ما رو بگیرد و فكر كنیم چیزی شدیم واقعا ضربه می‌خوریم و همان‌هایی كه بالا بردی شان می‌زنندت زمین. فقط و فقط خدا. حرف اول و آخر خدا. همه چیز خدا.

اخبار فرهنگی - زندگی ایده آل،برترینها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------