20 میلیارد تومان؛ پایانی تقریبی برای فیلم محمد(ص)



اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم محمد(ص)

آخرین ساخته مجیدی هم‌اکنون در دو گروه سینمایی در 41 سالن تهران و 85 سالن شهرستان در حال نمایش است و پس از هفت روز نمایش فروش خود را به یک میلیارد و 550 میلیون تومان رسانده است.

سینماهای سراسر کشور این روزها بیشتر حال و هوای معنوی دارند. اکران بزرگترین و پرهزینه‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران در کنار فیلم‌های «قندون جهیزیه»، «گینس»، «دوران عاشقی»، « مردن به وقت شهریور»، «خداحافظی طولانی»، «عصر یخبندان» که در سایه روشن فیلم اول سینماهای امروز ایران؛ به فروش اندک خود ادامه می‌دهند و در این میان فیلم «محمد (ص)» به یمن برکت نام رسول خدا(ص) با جهش و سرعتی مثال زدنی فروش خود را پیش می‌برد.

 آخرین ساخته مجیدی هم‌اکنون در دو گروه سینمایی در 41 سالن تهران و 85 سالن شهرستان در حال نمایش است و پس از هفت روز نمایش فروش خود را به یک میلیارد و 550 میلیون تومان رسانده است.

 

تا امروز 42 سالن از 100 سالن مجتمع فرهنگی که قرار بود به بهانه نمایش این فیلم تجهیز و به سالن سینمایی تبدیل شوند؛ آماده شده‌اند.

این فیلم قرار است تا آبان ماه با همین روند و حجم گسترده‌ در سراسر ایران به اکران خود ادامه دهد و برآورد می‌شود اگر فروش آن سیر کنونی را دنبال کند میزان فروش فیلم به حدود 18 تا 20 میلیارد تومان برسد.

درباره میزان هزینه تولید فیلم نیز دو آمار مطرح است. آن‌گونه که مجیدی می‌گوید این فیلم با هزینه 63 میلیارد تومانی ساخته شده اما سایت آی‌ام‌دی‌بی و برخی رسانه‌های خارجی مثل گاردین این هزینه را 40 میلیون دلار (حدود 120 میلیارد تومان) برآورد می‌کنند.

 

اگر با نگاهی خوش‌‌بینانه رقم اعلامی مجیدی را ملاک قرار دهیم؛ فیلم در فرش داخلی قادر به جبران یک سوم هزینه‌ خود خواهد بود.

بر اساس صحبت گیشه‌داران؛ پس از اکران فیلم مجیدی چندین سانس از دیگر فیلم‌های در حال اکران گرفته شده و به فیلم محمد (ص) اختصاص داده شده است. فروش این فیلم‌ها به شرح زیر است:

«گینس» اولین فیلم سینمایی محسن تنابنده آمار فروش کل خود را پس از 70 روز به 3 میلیارد و 200 میلیون تومان رسانده است.

 

این فیلم در اکثر سینماهای شهرستان به اکران خود پایان داده و در چند سالن محدود تهران ادامه حیات می‌دهد.

«عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی؛ هفتاد روز در سینماها نمایش داده شده و فروش سه میلیارد تومانی را از ان خود کرده است.

فیلمِ فرزاد موتمن با نام «خداحافظی طولانی» پس از 50 روز نمایش حدود 300 میلیون تومان و «دوران عاشقی» ساخته علیرضا رییسیان نیز پس از 35 روز فروش خود را با 22 سالن درتهران به یک میلیارد و 200 میلیون تومان و در شهرستان با 45 سالن به 650 میلیون تومان رساند.

 

این فیلم در هفته گذشته 230 میلیون تومان به فروش خود اضافه کرده و فروش کل خود را به یک میلیارد و 850 میلیون تومان رسانده است.

فیلم «مردم به وقت شهریور» ساخته هاتف علیرمردانی پس از اکران 35 روزه در حال نزدیک شدن به یک میلیارد تومان است. سهم تهران با 17 سالن 594 میلیون تومان و شهرستان با 44 سالن 328 میلیون تومان  است.

«قندون جهیزیه» نیز ساخته علی ملاقلی‌پور دیگر فیلم اولی این روزهای گیشه پس از 21 روز اکران با فروش 460 میلیونی و 20 سالن در تهران و 155 میلیونی در 12 سالن شهرستان جمع کل فروش خود را به 615 میلیون تومان رسانده است.

فروش کلی « نهنگ عنبر» نیز که بیش از 100 روز از اکران آن می‌گذرد به 7 میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده. سهم تهران 5 میلیارد و 100 میلیون تومان و شهرستان 2 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

 

نمایش این فیلم در تهران تنها در پردیس سینمایی کوروش و در شهرستان با در اختیار داشتن 15 سالن ادامه دارد.


اخبار فرهنگی - ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------