عکاس ایرانی نیمی از جایزه 100 هزار یورویی خود را بخشید



اخبار,اخبار فرهنگی,نیوشا توکلیان

15 هزار یورو از مبلغ این جایزه را به آوارگان سوری و عراقی، 13 هزار یورو را به جایزه "شید" 10 هزار یورو به بنیاد خیریه "محک " و 7 هزار یورو را نیز به انجمن های حمایت از حقوق حیوانات اختصاص می دهد.

"نیوشا توکلیان" عکاس ایرانی اعلام کرد نیمی از جایزه 100 هزار یورویی اخیر خود را به امور خیریه اختصاص می دهد.عکاس ایرانی نیمی از جایزه 100 هزار یورویی خود را بخشید

به نقل از خبرگزاری فرانسه نیوشا توکلیان 34 ساله هنرمند عکاس ایرانی که تصاویر او در نشریات نشنال جئوگرافی و تایم منتشر می شود برنده جایزه بنیاد " پرنس کلاوس"   2015 در هلند شده است.

او در صفحه فیسبوک خود نوشته است نیمی از این جایزه را خرج مصارف خیریه از جمله کمک به آوارگان سوری و عراقی خواهد کرد.

 خانم توکلیان در فیسبوک نوشته است 15 هزار یورو از مبلغ این جایزه را به آوارگان سوری و عراقی، 13 هزار یورو را به جایزه "شید" (جشنواره ایرانی که بین استعدادهای جوان عکاسی برگزار می شود) ، 10 هزار یورو به بنیاد خیریه "محک " و 7 هزار یورو را نیز به انجمن های حمایت از حقوق حیوانات اختصاص می دهد.

خانم توکلیان یک عکاس ایرانی شناخته شده در جهان است . او در سال 2014 نخست اعلام کرد جایزه عکاسی بنیاد فرانسوی " کارمینیاک ژستیون" به مبلغ 50 هزار یورو را به دلیل اختلافاتش با مدیران این بنیاد بر سر ارایه کارهایش نمی پذیرد اما در نهایت در گفت و گو با هیات ژوری این بنیاد و پا درمیانی چند چهره مطرح عکاسی در جهان ، او این جایزه را پذیرفت.

خانم توکلیان درباره دلیل نپذیرفتن جایزه بنیاد کارمینیاک و اختلاف نظر با مدیر این بنیاد توضیحاتی ارایه کرد و از جمله در صفحه فیسبوک خود نوشته بود که  رئیس بنیاد کارمینیاک با اصرار بر تغییر در شرح‌ها، نام، و گزینش عکس‌های مجموعه ای که او به جشنواره ارایه داده بود، قصد داشته برخلاف نگرش و خواست توکلیان، سوژه ارایه شده از سوی او به جشنواره کارمینیاک را در جهت کلیشه‌های متعارف در مورد ایران سوق دهد و نام مجموعه او را " نسل گمشده " یا " نسل از دست رفته" بگذارد.

توکلیان از سال 2002 به کار حرفه ای عکاسی مشغول است و از این سال کارهای او در نشریات معتبر بین المللی همچون  تایم، نیویورک تایمز، اشترن، فیگارو و... منتشر شده است.

او در کشورهای مختلف خاورمیانه از جمله عراق، لبنان، سوریه، عربستان و پاکستان به عکاسی پرداخته است.

جایزه عکاسی "پرنس کلاوس" 2015   در دوم دسامبر سال جاری میلادی در مراسمی در هلند و با حضور خانواده سلطنتی هلند به نیوشا توکلیان اهدا خواهد شد.

اخبار فرهنگی - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------