آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

فيلم‌هايي با پسوند «آمريكايي»



مي‌گويند اگر موقع انتخاب كردن نامي براي فيلم خود به شك افتاديد، موضوع و خط داستاني اصلي‌اش را مشخص كنيد و يك «آمريكايي» پشتش بگذاريد.

مي‌گويند اگر موقع انتخاب كردن نامي براي فيلم خود به شك افتاديد، موضوع و خط داستاني اصلي‌اش را مشخص كنيد و يك «آمريكايي» پشتش بگذاريد.

 

اين فرمولي است كه پيش از اين بارها مورد استفاده و آزمايش قرار گرفته و به نام فيلم تاكيد ويژه‌اي مي‌بخشد و بعضي مواقع هم كمي طنز به آن اضافه مي‌كند. بعضي وقت ها هم مي‌تواند به آن كمي احساس ميهن‌پرستي و اغلب هم روحيه زماني كه نمايانگر آن است را بدهد.

 

پيش از آنكه بگوييد «پس اين فيلم چي...» بايد بگوييم كه اين رده‌بندي تمام فيلم‌هايي كه در عنوان آن‌ها كلمه «آمريكايي» ديده مي‌شود كه تعدادشان به صدها فيلم مي‌رسد نيست چون اين كار به معني تماشا كردن هر پنج فيلم «نينجاي آمريكايي» خواهد بود، بلكه شناخته‌شده‌ترين اين فيلم‌ها را از بدترين به بهترين طبقه‌بندي مي‌كند.

«اولتراي آمريكايي»

اخبار,اخبار فرهنگی,پسوند آمريكايي

 

اين فيلم با نقش‌آفريني كريستن استوارت و جسي آيزنبرگ، واقعا آن فيلم كمدي‌اي كه قولش را مي‌داد باشد، نيست. اين فيلم خوب شروع مي‌شود و به نظر مي‌رسد پتانسيل داشته باشد، اما با توجه به كمبود هوشمندي، تبديل به يك فيلم تيراندازي خونين استاندارد ديگر مي‌شود. از فيلم‌هاي اين چنين با كيفيت‌تر مي‌توان به «لبفسكي بزرگ»، «خيره و سردرگم» و «ريجمونت هاي» اشاره كرد.

«تك‌تيرانداز آمريكايي»

اخبار,اخبار فرهنگی,پسوند آمريكايي

 

فقط آمريكايي‌ها هستند كه مي‌توانند فيلمي درباره اين بسازند كه اشغال كردن كشوري ديگر چقدر آن‌ها را ناراحت مي‌كند. البته اين فيلم هم وقت زيادي را صرف نگران بودن به بهاي زندگي انساني نمي‌كند و شخصيت‌هاي عراقي‌اش را مانند شخصيت‌هاي بازي‌هاي ويديويي به نمايش مي‌گذارد. فيلم‌هاي بهتر كه درباره تك‌تيراندازهاي آمريكايي هستند شامل «دشمن پشت دروازه‌ها»، «نجات سرجوخه رايان» و «باجه تلفن» مي‌شوند.

«گانگستر آمريكايي»

اخبار,اخبار فرهنگی,پسوند آمريكايي

 

دنزل واشنگتن و راسل كرو در اين فيلم جنايي ريدلي اسكات بازي مي‌كنند كه درباره گانگستري است كه با استفاده از هواپيماهاي دولتي آمريكايي كه از جنگ ويتنام برمي‌گشتند، هرويين به داخل ايالات متحده قاچاق مي‌كند. منتقدان برخورد خوب و مهربانانه‌اي با آن داشتند، اما فيلمي بود كه به سرعت از اذهان محو شد. از فيلم‌هاي بهتر درباره گانگسترهاي آمريكايي مي‌توان از «چايناتاون»، «رفقاي خوب» و «رفتگان» نام برد.

«تاريخ مجهول آمريكايي»

اخبار,اخبار فرهنگی,پسوند آمريكايي

 

فيلمي بي‌رحمانه و ثابت قدم با نقش‌آفريني فوق‌العاده ادوارد نورتون كه هوشمندانه به شيوه سياه و سفيد فيلمبرداري شده و به مسئله نژادپرستي و اينكه چطور مي‌تواند يك خانواده را از هم بپاشاند مي‌پردازد. وقتي اين فيلم تازه اكران شده بود مردم و منتقدان نظرهاي مختلفي درباره آن داشتند، اما حالا تبديل به يكي از فيلم‌هاي كلاسيك اين ژانر و محبوب همگان شده است.

«ديوانه آمريكايي»

اخبار,اخبار فرهنگی,پسوند آمريكايي

 

اين يكي از آن اقتباس‌هاي نادر است كه نمي‌توانيد بگوييد كتابش بهتر از فيلمش بود. ماري هارون رمان برت ايستون اليس را تبديل به اكتشافي مختصر و فشرده‌تر از مردانگي، فرهنگ سازماني ايالات متحده و طمع كرد و بازي كريستين بيل در آن هم جادويي است. از ديگر فيلم‌هاي خوب درباره ديوانه‌هاي آمريكايي مي‌توان به «ديوانه» و «پرتقال كوكي» اشاره كرد.

«كلاه‌برداري آمريكايي»

اخبار,اخبار فرهنگی,پسوند آمريكايي

 

اين فيلم روي كاغذ مي‌توانست يك درام جنايي استاندارد به سبك اسكورسيزي‌ باشد، اما ديويد او. راسل به آن كمي كلاستروفوبيا (ترس از مكان تنگ) و ملودارام هم اضافه كرده كه واقعا باعث مي‌شود متفاوت باشد.

 

علاوه بر اين، مجموعه بازيگران پرستاره آن از جمله جنيفر لارنس، بردلي كوپر، كريستين بيل و ايمي آدامز هم فوق‌العاده هستند.«مظنونان هميشگي»، «يازده يار اوشن» و «سگ‌هاي انباري» تارانتينو از ديگر فيلم‌هاي خوب درباره كلاه‌برداران آمريكايي هستند.

«زيباي آمريكايي»

اخبار,اخبار فرهنگی,پسوند آمريكايي

 

فيلم «زيباي آمريكايي» كه طنز نهايي طبقه مياني جامعه آمريكاست، از فيلم‌هايي است كه بايد چندبار تماشا شود.

 

انتخاب بازيگران بي‌نقص است و در آن كوين اسپيسي احساسي خاموش‌شده از عجيب و غريب بودن را به نمايش مي‌گذارد و آنت بنينگ هم همان شكست روحي زن خانه‌دار ديوانه‌واري را نشان مي‌دهد كه آدم مي‌تواند تصور كند پشت فنس‌هاي سفيد پاك و گل‌هاي رز هر خانه‌اي ممكن است وجود داشته باشد.

 

موسيقي فيلم شگفت‌انگيز است و بسياري از لحظات آن حتي با گذشت يك دهه، هنوز هم در جاهاي بسياري مورد اشاره و تقليد قرار مي‌گيرند.

اخبار فرهنگی - بانی فیلم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------