امین حیایی تهدید کرد: به این جنجال ادامه بدهند انصراف می‌دهم!



اخبار,اخبار فرهنگی,امین حیایی

 

امین حیایی: همه آنهایی که من را می‌شناسند می‌دانند که من هیچ وقت دنبال حاشیه نیستم و در پی اصلم

اجرای امین حیایی و امیر مهدی ژوله در برنامه جمعه شب در شبکه‌های اجتماعی و این طرف و آن طرف غوغا به پا کرد.

 

امین حیایی اما بی اهمیت به این جوسازی‌ها هدفش را شاد کردن مردم عنوان می‌کند و می‌گوید اگر قرار باشد این حاشیه ادامه پیدا کند.

 

از شرکت در دور بعدی انصراف می‌دهم. باقی این ماجرا را از زبان خودش  بخوانید.

فضای دوقطبی که در مسابقه استندآپ کمدی «خندوانه» به وجود آمده را چه قدر - از قبل متصور بودید؟
به نظرم فضایی که درباره استندآپ کمدی به وجود آمد به این دلیل بود که کمدین‌های سینما، تلویزیون و تئاتر از این موقعیت استفاده کنند.

 

رامبد هم کار نویی انجام داد و کلید این حرکت تازه را زد تا بتوانیم شوهای تلویزیونی این چنینی داشته باشیم. من هم چون مهمان برنامه اش بودم به این رقابت دعوت شدم و اصلا قرار نبود استندآپ اجرا کنم.

 

ولی بعد که رامبد پیشنهاد مسابقه را به من داد، احساس کردم می توانم به این اتفاق کمک کنم تا مردم شاد شوند، بیشتر بخندند و لذت ببرند. به همین دلیل هم پیشنهاد او را قبول کردم.

به نظرتان فضای رقابتی که به این شکل بین شرکت کننده‌ها و بیشترطرفدارانشان به وجود آمده چه آفت هایی می‌تواند داشته باشد؟
 الان سلیقه‌ها این قدر متفاوت شده‌اند که این رقابتها به وجود می‌آ‌ید. تفاوت سلیقه بین گروه‌ها به وجود می آید و طبیعی است که باهم اتفاق نظری نداشته باشند. هرکسی سبک کار خودش را دارد و نظر طرفدارانشان هم طبیعتا فرق دارد.

 تبلیغ برای شرکت کننده ها در شبکه‌های اجتماعی چه قدر به این حاشیه ها دامن می‌زند؟
 این اتفاق برای من نیفتاد اما اگر هم بوده به دلیل همان فضای رقابتی است که در این ماجرا به وجود آمده؛ اماامن هیچ فعالیتی در شبکه‌های اجتماعی ندارم به جز صفحه اینستاگرامم که به تازگی باز کرده‌ام و قبل از این برنامه هیچ فعالیتی در این صفحه نداشتم.

 

هدف من از شرکت در این رقابت این بود که خودم را محک بزنم و ببینم می توانم استندآپ اجرا کنم و بلدهستم یا نه. اولین بارم هم بود که چنین تجربه ای داشتم.

 

اجرای اول من بداهه بود ولی برای اجرای دومم با فکر و برنامه‌ریزی بیشتری جلو رفتم و تلاش کردم اجرایم به استاندارد استانداپ کمدی نزدیک باشد. در این ماجرا نه دنبال جایزه هستم و نه دوست دارم درگیر حاشیه ها شوم، همین که بتوانم مردم را بخندانم و شادشان کنم برایم کافی است.

 چه قدر پیگیر حاشیه هایی که بعد از اجرای خودتان و بقیه رقبا به وجود می آمد بودید؟
همه آنهایی که من را می‌شناسند می‌دانند که من هیچ وقت دنبال حاشیه نیستم و در پی اصلم . هیج زمان دوست نداشتم در حاشیه ها حضور پیدا کنم و این ماجراها برایم جذاب نیست. شاید برای بعضی‌ها مهم و جذاب باشد اما برای من واقعا نیست.

با این وجود مهم نبود که رقیب تان چه کسی است و در این دوره  با امیرمهدی ژوله رقابت می کنید؟
 دنبال رقابت نبودم اما همین که میدانستم کسی که در کنارم است روی طرحش کار می کند و زحمت می‌کشد مسابقه برایم لذت بخش‌تر می‌شد مثل بازی پینگ پنگ که وقتی رقیبم قوی بود لذت می بردم. وقتی حریفت قوی باشد از او یاد می گیری، اگر قرار باشد طرف مقابلت ضعیف باشد بازی توهم خراب می شود.

امین حیایی را همچنان به مناسبات سیاسی و ماجراهایی که بعد از «قلاده های طالا» به وجود آمد ربط میدهند، فکر می کنید این مسئله روی آرایتان در «خندوانه» هم تاثیر گذاشته؟
متأسفانه هنوز هم این اتفاق می افتاد و بعد از اجرای سری قبلم در کامنت‌ها می خواندم که باز هم سمپاشی می شود. من بازیگر هستم و فقط کار بازیگری‌ام را انجام می دهم. هیچ وقت هم نه جبهه‌ای گرفتم و نه سمت گروهی رفتم.

 

همیشه مسیر خودم را رفتم و زندگی خودم را داشتم؛ اما ظاهرا برخی دوست دارند به زور آدم را وارد حاشیه کنند و از آن نفعی ببرند، به نظرم این کار درست نیست و نباید با هنرمندان مملکت این طور رفتار کرد. گرچه من همه این حرف و حدیثها را به حساب این می گذارم که منتقد ما هستند.

 

ما همه چیز را تحمل می کنیم که همچنان در کنار مردم مان بمانیم، در صورتی که هر کسی در شرایط کاری ما باشد با این مشکلاتی که در زندگی مان داریم، به این راحتی ها نمی تواند زندگی کند. خیلی از ما هنوز در خانه اجاره‌ای زندگی می کنیم چون هیچ وقت دنبال پول نبودیم، آن وقت این طور می‌نویسند، این رسم اش نیست.

 

من هیچ نگرانی ندارم چون همیشه راهی را رفتم که خدا پیش پایم گذاشته و اگر اتفاقی هم در این میان بیفتد نباید دلگیر شوم چون شاید حکمت خدا این بوده.

 فکر می کنید مردم به این حاشیه ها و جوسازی‌ها اهمیت می‌دهند و در رأی شان تاثیر می گذارد؟
 موافق و مخالف همیشه و همه جا بوده. من هم از این قضیه مستثنا نیستم و نظرات مختلفی درباره ام وجود دارد، ضمن اینکه موافقان و مخالفان خودشان جواب خودشان را می‌دهند.

 

کسانی که من را می‌شناسند می دانند من چه جور ادمی هستم و در کامنتهایی هم که خواندم می‌دیدم که از من دفاع می کنند. ولی واقعیت این طور که دوستان سمپاشی می کنند نیست و حتما این جوسازی ها پشتیبانی‌هایی می شود که ادامه پیدا می کند.

 اجرای استندآپتان ۸ دقیقه بیشتر نبود، از قبل تمرین و زمانبندی نکرده بودید؟
من درگیر تمرین تئاتر بودم و دو روز قبل از اجرا به من گفتند، در همین مدت سعی کردم تمرین و ریشه‌یابی کنم؛ اما اگر حاشیه ها و جوسازی ها به همین شکل پیش برود فکر می‌کنم انصراف بدهم و وارد این حاشیه ها نشوم.

خیلی از شرکت کننده‌ها می گویند تا به خاطر شاد کردن و خنداندن مردم به استندآپ اجرا کردند و وارد این  مسابقه شدند. اما ماحصل واقعی - این نیست، شما چه طورفکر می‌کنید؟
اگر کسی چنین اعتقادی - دارد می تواند مهمان برنامه شود و خودش یک بار اجرا کند.

 

بازهم می گویم نمی خواهم وارد این حاشیه هاشوم و اگر جو به همین صورت پیش رود انصراف می دهم و ترجیح می دهم ادامه ندهم.

اخبار فرهنگی - سیمرغ

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------