آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

هما روستا گفت اگر بمیرم کسی سریالت را نمی‌بیند



هما روستا صبح امروز، درست در روز تولدش درگذشت. این بازیگر سرشناس تئاتر و سینما که در طول حیاتش آثار ماندگاری را از خود به جا گذاشت، از جمله بازیگرانی بود که کمتر در تلویزیون حاضر شد.

آخرین سریالی که از هما روستا به ثبت رسید، «ترانه مادری» بود.سریالی که در سال 1387، هفت سال پس از بازی هما روستا در سریال «خاک سرخ» ابراهیم حاتمی‌کیا ساخته شد و با موضوعی درباره جوانان اتفاقا استقبال مخاطبان را هم در پی داشت.

«محاکمه» حسن هدایت و تله‌تئاتر «شعبده‌باز» دیگر کارهای هما روستا در تلویزیون هستند.

خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا در گفت‌وگویی با کارگردان مجموعه «ترانه مادری»، خاطرات این کارگردان از همکاری با بانوی هنرمند عرصه نمایش را یادآور شده است.

حسین سهیلی‌زاده با بیان این مطلب که جامعه هنری یک گوهر ارزشمند را از دست داد، خاطراتی را از حضور زنده‌یاد هما روستا در نقش مادربزرگ در سریال «ترانه مادری» روایت کرد و گفت: خانم روستا در تلویزیون زیاد کار نکرده بودند، اما زمانی که از ایشان برای حضور در این مجموعه دعوت کردیم با روی گشاده آمدند.

 

در ادامه صحبت‌هایی درباره کاراکتری که بازی کردند، داشتیم. ایشان متن را خواند و دوست داشت و با انرژی بالایی سر کار آمد و تا قسمت 20 قصه که تصادف می‌کند، با ما همکار بود و بسیار بسیار لذت بردیم.

سهیلی‌زاده سپس درباره‌ی بیماری هما روستا یادآور شد: «ترانه مادری» به هفت سال پیش برمی‌گردد. فکر می‌کنم بیماری ایشان از سال 89، 90 به بعد عود کرد و آن زمان که ما این سریال را کار کردیم، ایشان مشکل بیماری نداشتند.

این کارگردان درباره‌ی کاراکتر هما روستا در «ترانه مادری» با بیان اینکه در میان مخاطبان این سریال به عنوان مادربزرگی محبوب شناخته می‌شد، خاطراتی را روایت کرد و گفت: در قصه طراحی شده بود که مادربزرگ در قسمت 20 فوت کند، اما وقتی که ما حضور هما روستا را در صحنه داشتیم، با نویسنده و تهیه‌کننده به شک افتادیم که مادربزرگ را بکشیم یا نکشیم؛ چون او در این کاراکتر آنقدر جا افتاده بود که می‌دانستیم در پخش هم قطعا مخاطب با شخصیت ایشان مأنوس می‌شود.

 

پس این نگرانی وجود داشت که آیا بعد از خداحافظی مادربزرگ، باز هم کار دیده خواهد شد یا نه؛ در این رابطه با خانم روستا بحث می‌کردیم و ایشان می‌گفتند اگر من بمیرم کسی این سریال را نگاه نمی‌کند! و به هر حال این اتفاقی بود که به شوخی سر صحنه داشتیم و با یکدیگر کُری می‌خواندیم.

وی ادامه داد: یادش بخیر؛ خاطره بسیار گرمی بود و ایشان حالا از میان ما رفته‌اند و ما را غم‌زده کرده‌اند.

سهیلی‌زاده درباره حضور هما روستا و همکاری‌اش با تلویزیون که به ندرت اتفاق افتاد نیز یادآور شد: زمانی که از ایشان برای حضور در «ترانه مادری» دعوت کردیم خیلی وقت بود که در تلویزیون حضور نداشتند و حتی در عرصه سینما هم زیاد کار نمی‌کردند. ما دوست داشتیم یادبودی از ایشان داشته باشیم و در تلویزیون هم ایشان را ببینیم.

کارگردان «ترانه مادری» در پایان این گفت‌وگو درباره‌ی فاجعه منا، ضمن تسلیت به بازماندگان قربانیان این حادثه، گفت: باید به سمتی برویم که دیگر از این اتفاقات نیفتد؛ فاجعه بسیار بزرگی است که تحمل آن برای بازماندگان واقعا سخت است.

 

اخبار,اخبار رهنگی,هما روستا

 

اخبار,اخبار رهنگی,هما روستا

 

اخبار فرهنگی - ایسنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------