آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

او «آرتیست» است



اخبار,اخبار فرهنگی,رویا تیموریان

حسن فتحی معتقد است یک هنرمند واقعی در تمام صحنه‌های زندگی آرتیست است‌؛ چه در کار هنری‌، چه در نشست و برخاست دوستانه،‌ چه در باجه بانک یا حتی هنگام خرید از بقالی محله و "رویا تیموریان" چنین هنرمندی است.

این هنرمند تئاتر‌، سینما و تلویزیون درخواست  ایسنا به انگیزه بزرگداشت رویا تیموریان در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را پذیرفت و درباره‌ی این هنرمند به گفت‌وگو پرداخت.

حسن فتحی نیز مانند رویا تیموریان پیشینه‌ای تئاتری دارد و سابقه آشنایی او با این بازیگر به صحنه تئاتر برمی‌گردد.

این کارگردان گفت: تقریبا نزدیک بیست سال است که افتخار آشنایی با خانم تیموریان را دارم. قبل از اینکه با ایشان در حوزه سریال همکاری کنم، زمانی که کار تئاتر می‌کردم، از نزدیک شاهد هنرنمایی ایشان در صحنه تئاتر بودم. او در نمایش‌هایی بسیار مشهور با هنرمندانی بسیار معروف همکاری داشت و همواره روی صحنه تئاتر می‌درخشید.

فتحی با اشاره به سرآغاز همکاری‌اش با رویا تیموریان در مجموعه «شب دهم‌» که یکی از نقش‌آفرینی‌های به یادماندنی تیموریان را رقم زد، یادآور شد: وقتی که در این مجموعه در نسبتی نزدیک‌تر با ایشان قرار گرفتم، با سه وجه از شخصیت او آشنا شدم؛ در وهله اول رویا تیموریان به عنوان بازیگر که در این وجه فردی را دیدم که چون از فضای تئاتر وارد سینما و تلویزیون شده و پله پله رشد کرده بود، از نظم و انضباطی خاص برخوردار بود. این ویژگی برای من کارگردان بسیار جالب توجه و حائز اهمیت بود.

کارگردان سریال «شهرزاد» اضافه کرد: طی چند همکاری که با ایشان داشتم، هرگز ندیدم رویا تیموریان بدون آمادگی سر صحنه حاضر شود. او همواره آماده سر صحنه می‌آید و به عنوان بازیگر نه تنها با کارگردان و با دیگر بازیگران همراه و همدل است، بلکه روابطی بسیار انسانی و دوستانه با عوامل پشت صحنه دارد. او از جمله بازیگرانی است که به خوبی می‌داند عوامل پشت صحنه یک اثر نقش بسیار مهمی در موفقیت بازیگر در مقابل دوربین دارند و این چنین است که همواره قدردان زحمات همکاران پشت دوربین است.

فتحی با اشاره به دیگر ویژگی رویا تیموریان ادامه داد: ایشان دوست و هم‌نشینی خوب‌،انسانی اهل فرهنگ و مطالعه و به عنوان درست کلمه آرتیست است. در فضای تئاتر، سینما یا تلویزیون ممکن است کسانی به عنوان بازیگر یا کارگردان فعال باشند، اما آرتیست نباشند چراکه شاخصه آرتیست بودن این است که شما در تمام صحنه‌های زندگی وجه آرتیستیک آن هنرمند را ببینید چه در نشست و برخاست‌های دوستانه ‌، یا روابط معمولی و روزمره در خانه،‌ در باجه بانک یا در گذر از کوچه و خیابان، یا حتی هنگام خرید از بقالی محله.

کارگردان فیلم‌های «پستچی سه بار در نمی‌زند»، «کیفر» و «ازدواج به سبک ایرانی» افزود: من در تمام این موقعیت‌ها همان رویا تیموریان آرتیست را دیده‌ام که در مواجهه با مشکلات دوستان و همکارانش همان اندازه هنرمند است که روی صحنه تئاتر یا جلوی دوربین می‌درخشد.

او در توضیح ویژگی سوم رویا تیموریان خاطر نشان کرد: وجه سوم او رویا تیموریان مادر است؛ کسی که به خوبی دو فرزند خود را بزرگ کرده و همواره در کنار احساس مسئولیتش به عنوان یک بازیگر ‌، به عنوان یک مادر نسبت به فرزندانش احساس مسئولیت دارد. این وجه همواره برایم جالب و جذاب است.

 

از این منظر رویا تیموریان برای بسیاری از خانم‌های جوان علاقه‌مند به بازیگری هم به عنوان یک بازیگر سرمشق است‌، هم آرتیستی که در جنبه‌های مختلف زندگی وجه آرتیستیک خود را حفظ می‌کند، هم به عنوان بانویی که پیش از آنکه روی صحنه یا مقابل دوربین بازیگری قدرتمند باشد‌، می‌کوشد انسانی نیک، دوستی همدل و شهروندی با فرهنگ و مادری فداکار باشد و رویا تیموریان همیشه این گونه بوده، هست و خواهد بود.

حسن فتحی که در کارنامه هنری‌اش سابقه ساخت مجموعه‌های دیگری چون «پهلوانان نمی‌میرند»،«میوه ممنوعه»،«مدار صفر درجه»،«زمانه» و ... را دارد، در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: از میان خیل بازیگران زنی که طی این سال‌ها با آنها همکاری داشته‌ام، اگر بخواهم پنج بازیگر را که بر خود من تاثیر خیلی خوبی داشته‌اند، معرفی کنم کسانی که از آنان یاد گرفته‌ام یا دوستان خوبی که بودن‌شان پشت صحنه آرامش بخش بوده‌ است و جلوی دوربین هم خوب درخشیده‌اند، قطعا یکی از آنان رویا تیموریان خواهد بود.

رویا تیموریان بازیگر تئاتر، سینما وتلویزیون و استاد دانشگاه متولد اسفند 1338 است. او در تئاتر با هنرمندانی چون دکتر علی رفیعی، رکن‌الدین خسروی و ... همکاری داشته و از جمله نقش آفرینی‌های او در سینما به فیلم‌های شیفتگی،برف، چه خوبه برگشتی، دلتنگی های عاشقانه، ابرهای ارغوانی، گزارش یک جشن، پستچی سه بار در نمی‌زند، زادبوم، روی خط صفر ، سنتوری، گوشواره،شهر آشوب، بید مجنون، کافه ستاره، تیک، قارچ سمی، زندان زنان و ... و مجموعه‌های تلویزیونی نفس گرم، شمس‌العماره، مدار صفر درجه، محاکمه، رعنا و ... اشاره کرد.

از جمله مهمترین جوایزی که در این سال‌ها به دست آورده به عناوین زیر می‌توان اشاره کرد:

تندیس زرین نقش اول زن برای فیلم زندان زنان در جشن خانه سینما، کاندیدای نقش دوم زن برای فیلم مرد بارانی در جشنواره فیلم فجر، کاندیدای نقش دوم زن برای فیلم مرد بارانی در جشن خانه سینما، کاندیدای نقش دوم زن برای فیلم تیک در جشن خانه سینما، کاندیدای نقش دوم زن برای فیلم قارچ سمی در جشن خانه سینما، کاندیدای نقش اول زن برای فیلم کافه ستاره در جشن خانه سینما، کاندیدای نقش اول زن برای فیلم گوشواره در جشنواره فیلم فجر، کاندیدای نقش اول زن برای فیلم شیفتگی در جشنواره فیلم فجر.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,رویا تیموریان

شب دهم


اخبار فرهنگی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------