آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

سینماگران به یاری نیازمندان بروند/ سینما باید آینه اجتماع باشد



اخبار,اخبار فرهنگی,کتایون ریاحی

کتایون ریاحی بازیگر سینمای ایران معتقد است سینما باید آینه رفتار اجتماع باشد و جامعه امروز بیش از هر رفتاری نیاز به ترویج فرهنگ همراهی و همیاری دارد.

کتایون ریاحی بازیگر سینمای ایران و بنیانگذار بنیاد نیکوکاری «کمک» که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به عنوان حامی معنوی حضور دارد درباره دلایل حضور خود در جشنواره به مهر گفت: سینما هنری جذاب، پر مخاطب، دوست داشتنی و تاثیرگذار است که علاوه بر نشان دادن قصه آدم ها، کارکرد رسانه ای نیز دارد و می توان از طریق آن پیام های انسانی را به گوش مخاطب رساند که یکی از این پیام ها مسایل انسان‌های نیازمندمند است.

وی ادامه داد: من بنیاد نیکوکاری «کمک» را به منظور رساندن صدای انسان های دردمند و نیازمند به کمک راه اندازی کردم و حال که جشنواره سی و چهارم فیلم فجر برای اولین بار امکان حضور یک بنیاد نیکوکاری را ایجاد کرده است امیدوارم این همراهی تا پایان جشنواره به شکل مطلوبی ادامه پیدا کند.

ریاحی با اشاره به فعالیت های بنیاد نیکوکاری «کمک» گفت: حدود دو سال و نیم است که این بنیاد تشکیل شده است. در سال اول هر کاری از دست ما بر می آمد در راستای کمک به انسان های نیازمند انجام دادیم اما رفته رفته هدف اصلی این بنیاد نیکوکاری به سمت کودکان ناشنوا سوق پیدا کرد و در نهایت کمک به کودکان ناشنوای نیازمند به کاشت حلزونی گوش را در دستور کار قرار دادیم و بعد از گذشت دو سال به لطف خدا موفق شدیم ۱۱۰ کودک ناشنوا را از موهبت شنوایی برخوردار کنیم.

این بازیگر سینمای ایران درباره نسبت سینما و سینماگران با امور خیریه بیان کرد: سینماگران در جامعه شناخته شده و چهره های محبوب مردمی هستند و حضورشان در بنیادهای خیریه می‌تواند موثر واقع شود و من امیدوارم سینماگران به درستی بتوانند با بنیادهای خیریه مردم نهاد همراه شوند.

ریاحی تاکید کرد: سینما باید آینه رفتار افراد اجتماع باشد و جامعه امروز بیش از هر رفتاری به ترویج فرهنگ کمک به یکدیگر نیاز دارد و این مساله باید در آثار فیلمسازان و رفتار و عملکرد سینماگران نیز نشان داده شود.

وی در پایان گفت: هر کمکی در جهت رفع احتیاج انسان نیازمند،برای بهبود زخم بشر موثر است و سینماگران ایرانی هم با حضور در جامعه و کمک می توانند باری از دوش انسان نیازمند بردارند.

اخبار فرهنگی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------