سریال‌های تلویزیون در نوروز ۹۵



امسال برای نوروز ۹۵، تلویزیون ۳ سریال اصلی تدارک دیده که هرسه از مضمون طنز برخوردارند.

امسال نیز به روال سال‌های گذشته تلویزیون برای نوروز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است. سوای برنامه‌هایی که قرار است در موعد تحویل سال و با حضور چهره‌های مختلف پخش بشوند، سریال‌ها همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

به گزارش فارس، در سال جاری ۳ سریال اصلی برای نوروز ۹۵ در نظر گرفته شده که اسامی آنها دودکش ۲، زعفرانی و بیمار استاندارد است و به ترتیب از شبکه‌های یک، دو و سه به روی آنتن خواهد رفت. شبکه‌های دیگر تلویزیون نیز برای نوروز آثاری را تدارک دیده‌اند که سریال‌های خارجی نیز در میان آنها دیده می‌شود.

**دودکش۲:
محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون این سریال را برای نوروز 95 در تهران در لوکیشن خانه نصرت کلید زد و قرار است از شبکه یک سیما پخش شود.

آدم‌های قصه دودکش ۲ همگی برای بینندگان چهره‌های آشنایی هستند. فیروز و قالیشویی پرماجرایش در ماه رمضان سال ۹۲ مهمان تلویزیون بودند. سری اول این سریال به تهیه‌کنندگی زینب تقوایی ساخته شد و البته سریال و به ویژه تکه‌کلام‌های شخصیت‌های آن با استقبال بسیاری مواجه شد.

این مجموعه هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده و پیش از این در مطبوعات آن را «دودکش 2» نامیده‌اند.
 مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» کار قبلی این کارگردان نیز تابستان امسال از شبکه سوم پخش شد.

 

اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,سریال‌ نوروزی


در این سریال هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو و یاسمن نوروزی بازی می کنند و تهیه کنندگی آن را سید محمود رضوی به عهده دارد.
البته بازیگران جدید این مجموعه که طنز اجتماعی است، هم به زودی معرفی می شوند.

در این سریال جدید، شخصیت‌های مجموعه «دودکش» که رمضان سال 92 ازشبکه اول سیما پخش شد، حضور دارند اما فضا و قصه ای تازه ای به قلم کوروش نریمانی، قرار است به تصویر کشیده شود.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: قالیشویی مشتاق تعطیل شده است، فیروز مشتاق در ایام نزدیک به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق، سعی می‌کند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را پی بگیرد، او که با انبوهی از فرش‌های نشسته روبرو است، دردسرهای جدیدی برایش رخ می‌دهد.

**زعفرانی:
ایرج محمدی تهیه کنندگی سریال «زعفرانی» را برعهده دارد و در حال حاضر تصویربرداری سریال در لوکیشن‌های خارجی و خیابان‌هایی در تجریش، یک آزمایشگاه  و یک رستوران که بازیگرش مهران احمدی است پیگیری می‌شود.

ماجراهای این سریال در یک قهوه‌خانه می‌گذرد که اداره آن را مهدی هاشمی برعهده دارد و تاکنون ۳۰ درصد از این سریال به تصویربرداری رسیده است و همزمان تدوین نیز انجام می‌شود.

 

اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,سریال‌ نوروزی


این داستان از لحاظ تنوع میان قصه‌های سریال‌ها کار متفاوتی است و مهدی هاشمی در این کار شخصیت جدیدی از خودش خلق کرده است. او در این کار نقش متفاوتی دارد که مردی اهل خانواده و شوخ است.

«زعفرانی» داستانک های زیادی دارد و از نظر ماجراپردازی یک داستان خطی کلی دارد که به سرنوشت یک خانواده می پردازد. در این اثر بازیگرانی از جمله مهدی هاشمی، مهران احمدی، ستاره اسکندری، نرگس محمدی و... به ایفای نقش می پردازند.

سریال «زعفرانی» به کارگردانی حامد محمدی برای شبکه دو ساخته می شود و سعید جلالی، حامد محمدی و آزاده محسنی گروه نویسندگان این سریال را تشکیل می‌دهند.

شبکه دو سیما قرار است «زعفرانی» را به روی آنتن ببرد.

**بیمار استاندارد:
سریال «بیمار استاندارد» را سعید آقاخانی برای شبکه سه سیما کارگردانی می‌کند و تهیه‌کنندگی آن را مسعود ردایی برعهد دارد که قرار است از شبکه سه سیما پخش شود.

 

اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,سریال‌ نوروزی


نگارش فیلمنامه سریال به طور کامل به پایان رسیده و در حال حاضر نیز گروه در بیمارستانی واقع در ولنجک مشغول کار هستند.
بابک حمیدیان در نقش بهنام، جواد عزتی در نقش مسعود و اصغر سمسارزاده در نقش پوربنا، شیلا خداداد در نقش ترانه، پوریا پورسرخ در نقش حامد، روح اله کمانی در نقش شهاب و خاطره حاتمی در نقش فریبا، نیما شاهرخ شاهی در نقش مهرداد، حسین محب اهری در نقش پدر بهنام، هومن حاجی عبداللهی در نقش داوود و امیر غفارمنش در نقش بابک، سیروس میمنت در نقش پدر سحر، امید روحانی در نقش دکتر نادری، بهناز اکبریان در نقش نگار، عاطفه باقری در نقش گلاره، افسانه ناصری در نقش مادر سحر، بهزاد کریمی در نقش شعبده باز، بهزاد خرازی در نقش بیژن و ... قرار داد بسته شده است. با بازیگران دیگری نیز در حال گفت‌وگو هستیم که با اتمام فیلم نامه در اوایل بهمن ماه کلید بزنیم.

عوامل پشت دوربین این سریال نیز بدین شرح است: فرشاد گل سفیدی (مدیر تصویربرداری)، علی احمدی (مدیر صدابرداری)، عادل معصومیان (دستیار کارگردان)، علی جودی(برنامه ریز)، (دستیاران کارگردان)، مجید گودرزی (مدیر تولید)، امیر شیبان خاقانی (تدوین گر)، مهناز غنی (طراح لباس)، گلرخ حقیقی (طراح صحنه)، مانی اسکندری (طراح گریم) ، علی سعیدی (مدیر صحنه)، وحید شوکتی (منشی صحنه)، محمدرضا دلنوازی (جانشین تولید)، مجید لعل سنجیان(مدیر تدارکات)، ساناز بصیر( دستیار برنامه ریز) و حسام الدین خلوصی (عکاس).
 
سریال بیمار استاندارد درباره قهرمان داستان (بهنام) فردی تحصیل کرده بازیگری است که با این شیوه درمانی درگیر می شود و وارد ماجراهایی می‌شود که تا به حال تجربه شان نکرده...
 
سریال بیمار استاندارد به نویسندگی بهرام توکلی و با کارگردانی سعید آقاخانی توسط مسعود ردایی در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش در نوروز 95 در مرکز گسترش فیلم‌نامه نویسی رسانه ملی تهیه و تولید می‌شود.

اخبار فرهنگی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------