آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

انتقاد هوشنگ گلمکانی از نبود نام پانته‌آ پناهی‌ها در فهرست نامزدها



اخبار,خبر های فرهنگی,هوشنگ گلمکانی

فهرست نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر ظهر روز سه شنبه ٢٠ بهمن اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، نام پانته‌آ پناهی‌ها که به دلیل بازی در فیلم سینمایی «نفس» مورد توجه مخاطبان قرارگرفته بود، در لیست نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین دیده نمی‌شود.

هوشنگ گلمکانی نویسنده و منتقد سینما نیز در واکنش به نبود نام‌ پناهی‌ها در بین نامزدان دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن، مطلبی را در صفحه‌ی اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت:

«هیأت داوران جشنواره در یک تودهنی جانانه به حقیر، پانته‌آ پناهی‌ها را برای «نفس» حتی کاندیدای دریافت جایزه هم نکرد. بنده هم به تلافی، سپاس بلورین و تحسین طلایی شخصی خود را را یک‌جا برای بازی درخشان ایشان در این فیلم، از صمیم قلب تقدیم‌شان می‌کنم.»

گلمکانی پیشتر با انتشار یادداشتی سیمرغ امسال را متعلق به پناهی‌ها دانسته بود و او را در این شاخه بی‌رقیب توصیف کرده بود:

«بازیگران تئاتر در فیلم‌های امسال حضور فوق‌العاده‌ای دارند. یکی از درخشان‌ترین بازی‌ها از پانته‌آ پناهی‌ها است در فیلم «نفس» ساختهٔ نرگس آبیار که دو سال پیش، از مریلا زارعی هم آن بازی عالی را در «شیار صدوچهل‌وسه» گرفت. پناهی‌ها از همان نخستین سکانس «نفس»، در نقش پیرزنی روستایی پرده را تسخیر می‌کند. یک پیرزن به‌شدت آشنا و باورپذیر، فارغ از جلوه‌گری‌های نمایشی مصنوعی.


ببخشید؛ شاید این یک پیش‌داوری باشد، اما بعید می‌دانم او رقیبی برای جایزهٔ بهترین بازیگر امسال داشته باشد.»

اخبار فرهنگ - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------