اظهارات نیکی کریمی درباره‌ی داوری‌



اخبار,اخبار فرهنگی,نیکی کریمی

نیکی کریمی معتقد است: داوران اکثر برگزیدگان جشنواره را با اتفاق آراء و بدون کوچکترین کشمکشی انتخاب کرده‌اند.

این عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا فضای حاکم بر داوری را توام با دموکراسی عنوان کرد و گفت: داوران در نهایت صمیمیت و اتحاد نظر به جمع بندی نهایی رسیدند و خود من یکی از راحت‌ترین تجربه‌های داوری را پشت سر گذاشتم.

وی که تجربه‌های داوری بین‌المللی متعددی را دارد درباره اولین حضورش در جمع داوران بخش اصلی جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه تجربه نو و عجیب و غریبی نبوده است اظهار کرد: قبلا یک بار تجربه بخش بین‌المللی را در کنار آقای میرکریمی داشتم که در آن هم فضای دموکراتی برقرار بود. به نظر من بجز اسکار در هیچ جشنواره دیگری اینقدر تنوع رشته‌ها وجود ندارد و این فشردگی که مجبور باشی در یک هفته 23 فیلم را ببینی کار را سخت می‌کند.

کریمی با تاکید بر استقلال رای داوران گفت: در ابتدا آقای ایوبی تماسی با آقای فخیم‌زاده به عنوان قدیمی ترین عضو داوری داشتند و خواسته بودند، بدون مصلحت اندیشی آن چیزی که فکر می‌کنیم درست است را انجام دهیم و دقیقا هم چنین اتفاقی افتاد و سعی کردیم به آنچه می‌پسندیم رای دهیم.

این بازیگر و کارگردان درباره انتخاب بهترین بازیگران مرد و زن هم گفت: در این بخش هم کاملا اتفاق نظر وجود داشت و انتخاب‌ها صد در صد با نظر قاطع همه اعضا صورت گرفت.

نیکی کریمی درباره اینکه چقدر فضای بوجود آمده بعد از معرفی نامزدها در انتخاب‌های نهایی موثر بوده است آنرا بدون کوچکترین تاثیری عنوان کرد.

اخبار فرهنگی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------