حاجی‌بخشی 10 سال ممنوع‌التصویر بود



 

 

اخبار,خبر,هنر,اخبار ایران

 

سعید قاسمی ‌با انتقاد شدید نسبت به برنامه‌های صداوسیما گفت: بخش زیادی از برنامه‌های تولیدی و سینمایی ما قابلیت پخش در کشور را ندارد.

 

به گزارش مشرق به نقل از فارس ، سعید قاسمی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی هنری «‌سلام» که ‌در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه تربیت معلم قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز ایجاد تعهد در بین هنرمندان و رسیدن به کارهای هنری جذاب و ماندگار در این زمینه نیاز جامعه و ضرورت حفظ نظام به شکلی آوینی‌وار است و این تنها راهیست که می‌توان آرمان‌های انقلاب را حفظ کرد.

 

قاسمی افزود: امروز برخی از سیاسی‌کاری‌ها سبب شده حتی نتوانیم از بزرگان بگوییم، از آوینی که زندگی‌اش برای همه ما سرمشق بوده و این مسیری نیست که آوینی در راه آن زندگی کرد و ما را به آن راه راهنمایی و هدایت کرد.

 

* کارهای فرهنگی و هنری قابلیت پخش ندارد


وی با بیان اینکه امروز فضای کشور طوری است که حتی کارهای هنری و فرهنگی ما نیز قابلیت پخش ندارد، اظهار کرد: چرا باید فضای کشور طوری باشد که بخش زیادی از برنامه‌های تولیدی و سینمایی ما قابلیت پخش در کشور را نداشته باشد، چرا کارهای هنری ما به سمتی پیش می‌رود که مخالف با جهت آوینی و آرمان‌های او گام بر‌می‌داریم.

 

 

* حاجی بخشی 10 سال در صدا و سیما ممنوع‌التصویر بود

 

قاسمی خاطرنشان کرد: ما گاهی شاهد اتفاقات باور نکردنی در کشور هستیم، چرا باید سیاست‌های کاری ما به نحوی باشد که حاجی بخشی، 10 سال در صدا و سیمای ایران ممنوع‌التصویر باشد، فردی که مدت‌ها برای ایران اسلامی جنگید و تلاش خود را برای حفظ نظام انجام داد.

 

همرزم شهید آوینی با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین نیازهای امروز جامعه رسیدن به هنر متعهد و هنرمندان متعهد است، تصریح کرد: هنر و هنرمند باید در راهی که آوینی قدم برداشت قدم بردارند، راهی که باعث شد آوینی در تاریخ ماندگار شود و پس از گذشت چندین سال همچنان آثار و هنر او برای مردم جذابیت داشته باشد.

 

قاسمی ادامه داد: کارهایی که با عنوان کار هنری به جامعه ارائه می‌شود با فرکانس فکری ما همخوانی ندارد، زیرا کسی که برای این مردم کار می‌کند باید با دردها و مشکلات این مردم آشنا باشد، جنگ و سختی‌هایش را لمس کرده باشد و یا حداقل آشنایی کامل در این زمینه داشته باشد.

 

وی با بیان نمونه‌هایی از ‌آسیب‌ها در دانشگاه‌ها و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد اساتیدی هستیم که در دوران دفاع مقدس کشور را ترک کردند و امروز که دوباره فضای کشور را مساعد یافتند به کشور بازگشته و دانشگاه‌های ما را اشغال کرده‌اند و از داخل نظام به نظام ضربه می‌زنند، جوانان را از مسیر باز می‌دارند و افکار نامناسب را به ذهن این جوانان وارد می‌کنند.

 

 

* نبود آگاهی، شبهات جوانان را زیاد کرده است

 

قاسمی اظهار کرد: امروز شبهات زیادی در زمینه‌های مختلف به ذهن جوانان ما وارد شده است، شبهاتی که به دلیل آگاهی کم جوانان ما در ذهن‌ها شکل گرفته است و انسان‌ها را از مسیر باز خواهد داشت.

 

وی در این خصوص ادامه داد: ما باید برنامه‌های کاری خود را به نحوی تنظیم کنیم که جوانان ما بیشتر با انقلاب، دفاع مقدس و آرمان‌های آن آشنایی پیدا کنند.

 

 

* آوینی برای نسل دوم و سوم فیلم می‌ساخت

 

وی هدف فعالیت‌های آوینی را تلاش برای شناساندن دفاع مقدس به نسل آینده دانست و عنوان کرد: آوینی می‌توانست به جای دوربین، آر پی جی دست بگیرد و به دفاع بپردازد اما او می‌دانست، روزی خواهد رسید که نسل دومی‌ها و سومی‌های انقلاب از این کشور و دفاع مقدس فاصله خواهند گرفت و نیاز به مستنداتی است که این افراد را به نظام ربط دهیم.

 

قاسمی در پایان یادآور کرد: امروز ایجاد تعهد در بین هنرمندان و رسیدن به کارهای هنری جذاب و ماندگار در این زمینه نیاز جامعه و ضرورت حفظ نظام به شکلی آوینی وار است و این تنها راهیست که می‌توان آرمان‌های انقلاب را حفظ کرد.... / مشرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------