اظهار نظر حامد بهداد و هنرمندان درموردجشنواره فیلم فجر



اظهار نظر حامد بهداد و هنرمندان درموردجشنواره فیلم فجر

هنرمندان برگزاری ویژه برنامه «یک فیلم؛ یک سلام» را مثبت ارزیابی کرده و آن را برنامه ای برای بهتر دیدن شده فیلم های می دانند.

جشنواره فیلم فجر با تجربه ای سی دو ساله در آستانه برگزاری و تجربه سی وسومین دور خود است. این رویداد مهم فرهنگی هر ساله با تغییراتی کوتاه در نوع برگزاری اش، 10 روز فضایی کاملا سینمایی را در سراسر کشور به وجود می آورد.

 

امسال در بررسی برخی از تغییرات جشنواره فیلم فجر شاید برگزاری ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام» را بتوان مهمترینِ این اتفاقات برشمرد. در ادامه این گزارش برای بررسی دقیق تر اهمیت برگزاری این ویژه برنامه نظر چند تن از هنرمندانی که در این مراسم شرکت کرده اند، را جویا شدیم که درادامه از نظر شما نیز می گذرد.

بهداد: معرفی هر چه بیشتر اثار جشنواره ضروری است
حامد بهداد که با فیلم سینمایی «کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی در برنامه «یک فیلم، یک سلام» شرکت کرده بود  اظهار داشت: پوشش خبری جشنواره فیلم فجرهر چه گسترده تر و بیشتر باشد هم به اقتصاد و به آگاهی مردم برای دیدن فیلم های مورد علاقه شان کمک می کند.

وی با بیان اینکه تشریفات منظم و دقیق برای جشنواره فیلم فجر نیاز است، افزود: تشریفات نه به معنای ریخت و پاش های بی تاثیر بلکه در راستای کمک به سینما ضروری است چرا که این اتفاق در جشنواره های مشابه بین المللی و مطرح دنیا می افتد.

این بازیگر سینما با تاکید بر اینکه نباید فیلم های خنثی در جشنواره حاضر باشد، افزود: همانطور که گفتم معرفی هر بیشتر آثار اهمیت بسیاری دارد، اما در انتخاب فیلم ها باید وسواس بیشتر داشت و آثاری را انتخاب کرد که ارزش بیشتری برای مخاطب قائل هستند.

اصلانی: معرفی آثار موجب آشنایی مخاطب با نگاه فیلمساز می شود
فرهاد اصلانی بازیگر سینما و تلویزیون که امسال با دو فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت نیز با مثبت ارزیابی کردن هر برنامه ای که به معرفی فیلم ها کمک می کند، اظهار داشت: معرفی فیلم ها موجب آشنایی مخاطب با نگاه عوامل اثر می شود و وقتی مخاطب کمی در مورد قصه می داند به انتخابش خیلی کمک می کند.

فرهاد اصلانی ادامه داد: وقتی آثار معرفی می شوند مخاطب ما با بازیگر، کارگردان و نگاه او و گروه سازنده اثر بیشتر آشنا می شود و راحت تر می تواند درباره دیدن یک فیلم تصمیم بگیرند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه پیش از این فقط مطبوعات از دیدگاه خودشان به معرفی فیلم ها می پرداختند، افزود: این ویژه برنامه یک حرکت جدید است و حرف ها و نگاه سازندگان فیلم ها را به مخاطب منتقل می کند. امیدوارم این برنامه بتواند به شناساندن بهتر آثار سینمایی کمک کند.

اصلانی خاطرنشان کرد: به هر حال همه گروه ها برای به ثمر رسیدن آثارشان زحمت کشیده اند و باید یک قدمی برای معرفی این آثار برداشته شود تا اطلاعات لازم و صحیح به دست مخاطب برسد.

جلیلوند: هم اندیشی اهالی رسانه و هنرمندان همیشه مفید بوده است
وحید جلیلوند مجری نام آشنای تلویزیون که چند سالی است به جرگه بازیگری پیوسته امسال با فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» نخستین تجربه کارگردانی خود را در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم فجرتجربه خواهد کرد.

وی در باره برگزاری برنامه های جنبی برای معرفی فیلم ها به ایرنا گفت: هر عنصری که باعث شود جشنواره حرفه ای تری باشد و به شکل حرفه ای تری برگزار شود، حتما مثمر ثمر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هر فضایی که بتواند هنرمندان و اهالی رسانه را کنارهم جمع کند قطعا مفید خواهد بود تاکید کرد: این برنامه محمل جدیدی برای در کنار هم بودن است.

چمن ماه: مردم فیلم خوب را تشخیص می دهند
چکامه چمن ماه که با فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» در جشنواره امسال حضور دارد درباره معرفی آثار پیش از آغاز جشنواره گفت: این نوع برنامه ها قطعا تاثیر زیادی در شناخت مخاطب نسبت به آثار راه یافته به جشنواره دارد و مردم ما آنقدر باشعور هستند که فیلم خوب را تشخیص دهند.

چکامه چمن ماه با اشاره به اینکه متاسفانه سینمای ما به لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارد، افزود: هر چند کاستی ها و اشکالاتی در برگزاری این برنامه وجود داشت اما چون به شناخت مردم و به طبع آن بیشتر دیده شدن فیلم ها کمک می کند، خوب است.

ارجمند: هنرمندان به حمایت اهالی رسانه نیاز دارند
برزو ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون که امسال نیز مانند سال گذشته تنها با یک فیلم در جشنواره حضور خواهد داشت درباره برگزاری ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام» گفت: من هنوز نمی دانم که چند و چون این برنامه به چه صورت است، ولی آن طوری که از دوستان شنیده ام، خیلی کار خوبی است و قطعا به شناخت بهتر مخاطبان و اهالی رسانه نسبت به فیلم ها کمک موثری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان حتماً به حمایت و توجه اهالی رسانه نیاز دارند، افزود: رسانه ها هستند که می توانند به ما در معرفی آثارمان به مخاطبان مان کمک کنند.

ارجمند خاطرنشان کرد: اینکه یک فضایی به وجود بیاید که ارتباط اهالی رسانه با هنرمندان زیباتر و قشنگ تر دیده شود و شرایط بهتری باشد برای اینکه این ارتباط پررنگ تر شکل بگیرد، برای بنده جذاب است.

ویژه برنامه «یک فیلم؛ یک سلام»، با هدف معرفی 33 فیلم حاضر در بخش مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر هفته گذشته در گالری پردیس سینمایی ملت با حضور اهالی رسانه و عوامل فیلم ها برگزار شد.

سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن در 29 سالن سینمایی و برج میلاد برگزار می شود.
اخبارفرهنگی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------