پردرآمدترین بازیگر جهان کیست؟



اخبار , اخبار فرهنگی , پردرآمدترین بازیگر جهان

در حالی که رابرت داونی جونیور باز هم پردرآمدترین بازیگر جهان لقب گرفت، آمیتا باچان، سلمان خان و آکشای کومار جای جانی دپ و لئوناردو دی‌کاپریو را در در فهرست پردرآمدترین بازیگران جهان گرفتند.

رابرت داونی‌جونیور ستاره فیلم «انتقام‌جویان» برای سومین سال پیاپی در صدر پردرآمدترین بازیگران جهان، که از سوی مجله فوربز منتشر می‌شود، قرار گرفت. بازیگر نقش مرد آهنی در طول 12 ماه گذشته در حدود 80 میلیون دلار درآمد داشته، و از این لحاظ بازیگرانی همچون وین دیزل، بردلی کوپر و تام کروز را پشت سر نهاده است.

 

نکته شگفت‌آور فهرست پردرآمدترین بازیگران جهان از دید مجله فوربز وجود سه نام از سینمای هندوستان در این فهرست است. آمیتا باچان، سلمان خان و آکشای کومار ستارگان سینمای بالیوود در این فهرست جلوتر از نام‌های مشهور سینمای هالیوود همچون مارک والبرگ، لئوناردو دی‌کاپریو و جانی دپ قرار دارند.

 

جکی چان با 30 میلیون دلار اختلاف درآمد نسبت به نفر اول فهرست دومین بازیگر پردرآمد سال است. ستاره 61 ساله سینما علاوه بر اینکه در غرب چهره محبوبی به شمار می‌رود، در جنوب شرقی آسیا نیز محبوبیت بی‌نظیری دارد. او با حضور در فیلم‌هایی مانند فیلم اکشن تاریخی «شمشیر اژدها» 50 میلیون دلار درآمد داشته است.

 

ستاره فیلم‌های «سریع و خشمگین» وین دیزل با 47 میلیون دلار درآمد رتبه سوم این فهرست را از آن خود کرده است. او بیشتر موفقیت خود را مرهون فروش خوب فیلم «سریع و خشمگین 7» است که تحت تاثیر درگذشت جان واکر دیگر بازیگر این فیلم فروشی بالاتر از حد انتظار داشت و به فروشی بیش از 1.5 میلیارد دلار در سطح جهان دست یافت.

 

چهارمین نفر از این فهرست بردلی کوپر بازیگر سینمای هالیوود با 41.5 میلیون درآمد در سال است. او با بازی در فیلم‌هایی مانند «تک‌تیرانداز آمریکایی» و «محافظان کهکشان» توانست که در ردیف پردرآمدترین بازیگران جهان قرار گیرد. پس از کوپر، بازیگر طنز سینمای هالیوود آدام سندلر با 41 میلیون دلار درآمد ایستاده است.

 

رتبه ششم این فهرست، با 40 میلیون دلار در آمد در اختیار تام کروز است. او این بار نیز موفقیت خود را مدیون فیلم «ماموریت غیرممکن» است، که علاوه بر بازی در آن، تهیه‌کننده این فیلم نیز هست.

 

آمیتا باچان ستاره 72 ساله سینمای هندوستان که در بیش از 200 فیلم از سینمای بالیوود نقش‌آفرینی کرده در رتبه هفتم این فهرست قرار می‌گیرد. او به همراه سلمان خان ستاره جنجالی سینمای بالیوود که علیرغم اتهام قتل غیرعمد همچنان در میان مردم محبوب است، هر دو درآمدی بالغ بر 33.5 میلیون دلار داشته‌اند.

 

آکشای کومار بازیگر 47 ساله سینمای هند نیز با 32.5 میلیون دلار درآمد در مکان نهم این فهرست قرار گرفته است. جانی دپ و لئوناردو دی‌کاپریو که پیش از این تجربه صدرنشینی در فهرست پردرآمدترین بازیگران در مجله فوربز را داشته‌اند، امسال در میان 10 نفر اول فهرست جایی ندارند. این دو به ترتیب با 30 و 29 میلیون دلار درآمد جایگاه 12 و 13 فهرست را از آن خود کردند.

 

دنیل کریگ پردرآمدترین بازیگر بریتانیایی در این فهرست با درآمدی بالغ بر 27 میلیون دلار نتوانست جایگاهی بهتر از 15 کسب کند. مجله فوربز فهرست پردرآمدترین بازیگران زن را نیز پس از این فهرست منتشر خواهد کرد.

 

جدول زیر حاوی اسامی 13 بازیگر پردرآمد سینمای جهان در سال 2015 است:

 

ردیف

نام

درآمد

1

رابرت داونی جونیور

80 میلیون دلار

2

جکی چان

50 میلیون دلار

3

وین دیزل

47 میلیون دلار

4

بردلی کوپر

41.5 میلیون دلار

5

آدام سندلر

41 میلیون دلار

6

تام کروز

40 میلیون دلار

7

آمیتا باچان

33.5 میلیون دلار

7

سلمان خان

33.5 میلیون دلار

9

آکشای کومار

32.5 میلیون دلار

10

مارک والبرگ

32 میلیون دلار

11

دواین جانسون

31.5 میلیون دلار

12

جانی دپ

30 میلیون دلار

13

لئوناردو دی‌کاپریو

29 میلیون دلار

 

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------