چهره های موفقی که قبلا بی خانمان بوده اند



برخی از افراد مشهوری که اکنون می شناسیم و شاید از طرفداران آنها هم باشیم، پیش از شهرت بی خانمان بوده اند و در فقر مالی زندگی می کرده اند. دانستن این مساله و آشنایی با زندگی آنها این خوبی را دارد که تلاش و اراده انسان را بیشتر می کند.

برخی از افراد مشهوری که اکنون می شناسیم و شاید از طرفداران آنها هم باشیم، پیش از شهرت بی خانمان بوده اند و در فقر مالی زندگی می کرده اند. دانستن این مساله و آشنایی با زندگی آنها این خوبی را دارد که تلاش و اراده انسان را بیشتر می کند. وقتی آدم می بیند از هیچ هم می توان به همه جا رسید و بزرگ و مشهور و پولدار شد، کلی انرژی می گیرد تا در زندگی خودش تغییراتی ایجاد کند و موفقیت و پیشرفت بیشتری برای خود رقم بزند.

 

شاید دیدن نام برخی از این افراد برایتان عجیب باشد اما متوجه خواهید شد این انسانها چه دید بلند و اراده قوی ای داشته اند و اکنون در جایگاهی که واقعا شایسته آن هستند، نشسته اند. 

 


 

Shania Twain
شانیا تواین به همراه خانواده اش در پناهگاهی در تورنتو زندگی کرده است و به قدری فقیر بوده اند که توان تهیه غذا هم نداشته اند. او برای تامین پول برای ملزومات زندگی، به کمک خانواده اش از سن 8 سالگی در کافه ها خوانندگی می کرد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

تو این یک خواننده و آهنگ‌ساز کانادایی در سبک‌های کانتری و پاپ است. سومین آلبوم وی Come on Over پرفروش‌ترین آلبوم همهٔ دوران‌ها به وسیلهٔ یک خوانندهٔ زن و نیز در تاریخ موسیقی کانتری است. او تنها خوانندهٔ زنی است که سه آلبومش به گواهی الماس از طرف مؤسسهٔ آرآی‌ای‌ای دست یافته، و نیز پرفروش‌ترین خوانندهٔ کانادایی است که هر سه آلبوم استودیویی‌اش از طرف سی‌آرآی‌ای (یا انجمن صنعت ضبط کانادا) به گواهی دوبار الماس نائل آمده‌اند.

 

او تا کنون پنچ جایزهٔ گرمی، و ۲۷ جایزهٔ آهنگ‌سازی را از طرف بی‌ام‌آی دریافت کرده و تاکنون بیش از هفتاد و پنج میلیون نسخه از آلبوم‌هایش که ۴۸ میلیون آن در ایالات متحده بوده، به فروش رفته‌است.

 


 

Sean Parker

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

شان پارکر موسس سایت اشتراک فایل نپستر و اولین مدیر سایت فیسبوک است. او تا پیش از Napster خانه ای برای زندگی نداشت.

 


 

Cary Grant

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

هنگامی که کری 10 ساله بوده پدرش او و مادرش را رها می کند و می رود. به همین دلیل، او بیشتر دوران کودکی خود را در کوچه ها می خوابیده است.
آرچیبالد الک لیچ بازیگر آمریکایی انگلیسی بود. او از سوی انستیتوی فیلم آمریکا در سال ۱۹۹۹ در رده دوم برترین هنرپیشگان مرد تاریخ سینما قرار داد. او در پی بازی در فیلم‌هایی چون داستان فیلادلفیا، شمال از شمال غربی، بدنام و گرفتن یک دزد دارای شهرت فراوانی بود.
جایزه اسکار افتخاری چهل و دومین مراسم آکادمی جوایز به وی اهدا شد.

 


 

Col. Harland Sanders

 کلنل ساندرز نیز بیشتر عمر خود را بی خانمان بوده است. او و همسرش هنگامی که او در تلاش برای ثبت منوی مرغ خود بوده است، شب ها در ماشین می خوابیده اند.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

کلنل هارلند دیوید ساندرز، کارآفرین آمریکایی و موسس رستوران مرغ سوخاری کنتاکی است. ساندرز معروف در ۱۸۹۰ در ایالت ایندیانا متولد شد و مشاغل مختلفی را از جمله فروشندگی، کارمندی بیمه، کار در مزرعه و پمپ بنزین انجام داد. در ۴۰ سالگی یعنی ۱۹۳۰ کارش را با یک رستوران کوچک بین راهی در اتاقکی در یک پمپ بنزین شروع کرد و از ابتدا خودش سر آشپز و صاحب امتیاز بود. او به زودی معروف شد و در سال ۱۹۳۶ فرماندار ایالت به او لقب افتخاری کلنل داد. در ۱۹۳۷ یک متل شیک در کنار مجموعه رستورانش ساخت. در ۱۹۴۰ اولین دستور مرغ کنتاکی را خلق کرد.

 


 

Sam Worthington

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

ساموئل هنری جی «سم» ورتینگتون تا پیش از فیلم آواتار و فروش بالای این فیلم، این هنرپیشه استرالیای در ماشین خود می خوابیده و خانه نداشته است.

 


 

William Shatner
این هنرپیشه هم تا پیش از Star Trek در وانت خود می خوابیده است.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

ویلیام آلن شاتنر، زادهٔ ۲۲ مارس ۱۹۳۱ مونترال، کبک بازیگر، نویسنده و نوازنده کانادایی است. وی بیش از هر چیز بخاطر ایفای نقش کاپیتان جیمز کرک در مجموعهٔ تلویزیونی پیشتازان فضا مشهور است. او ابتدا از ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ و در مجموعهٔ تلویزیونی این نقش را ایفا کرد و سپس در هفت فیلم سینمایی. شاتنر تا بحال سه کتاب دربارهٔ تجربیاتش در ایفای نقش جیمز کرک نوشته است. او اکنون بازیگر بوستون لیگال است.

 

شاتنر به عنوان نویسنده، تهیه کننده، کارگردان و نوازنده نیز فعالیت کرده است. وی حتی با رسیدن به سن هفتاد سالگی نیز موفق است و در ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ برای دو سال پیاپی برندهٔ جایزهٔ امی شد.


 

Kelly Clarkson

کلی براین کلارکسون (متولد ۲۴ آوریل ۱۹۸۲) خواننده‌ی آمریکایی سبک پاپ راک، آهنگساز، ترانه سرا، بازیگر و برنده فصل ۱ امریکن آیدل می‌باشد.  او تا پیش از اینکه در آمریکن آیدل برنده شود، در ماشین می خوابیده است.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

وی کار خود با کمپانی «آرسی‌ای» را پس از برنده‌شدن در فصل اول برنامه تلویزیونی «آمریکن آیدل» در سال ۲۰۰۲ آغاز کرد. او با انتشار اولین آلبوم موسیقی خود با نام سپاس‌گزار در سال ۲۰۰۲ دراصل خود را به عنوان یک خوانندهٔ سبک پاپ عرضه کرد.

 

کلارکسون با فروش بیش از 10.2 میلیون آلبوم موسیقی در آمریکا و بیش از ۲۰ میلیون آلبوم در سراسر جهان، موفق‌ترین برندهٔ مسابقهٔ امریکن آیدل از لحاظ تعداد فروش به حساب می‌آید. همچنین بر طبق گزارش Nielsen SoundScan کلارکسون در بین ۲۰۰ هنرمندی که بیشترین تعداد فروش آلبوم موسیقی را داشته‌اند، در رتبهٔ ۱۸۷ قرار دارد.

 


 

David Letterman

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

دیوید مایکل لترمن (زاده ۱۲ آوریل ۱۹۴۷) یک کمدین و مجری تلویزیونی آمریکایی است. هنگامی که در سال 1975 میلادی به لس آنجلس نقل مکان می کند، در ماشین خود می خوابیده است تا اینکه شروع به نوشتن لطیفه برای کمدین مشهور آمریکا یعنی جیمی واکر شد.


 

Jim Kramer

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

هنگامی که دزد به خانه او زد و همه چیز را به سرقت برد، او دیگر چیزی نداشت و مجبور بود در ماشین خود بخوابد. اکنون یکی از مشاوران برتر مالی است که به مردم می گوید چگونه پول های خود را سرمایه گذاری کنند.


 

Benjamin Franklin

فرانکلین در خیابان ها می خوابیده تا اینکه خانواده همسرش او را پیدا و از او مراقبت می کنند.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

بنجامین فرانکلین (متولد ۱۷ ژانویه ۱۷۰۶، درگذشته ۱۷ آوریل ۱۷۹۰) یکی از پدران بنیانگذار ایالات متحده است. فرانکلین یک دانشمند، نویسنده برجسته و چاپخانه‌دار، طنزنویس، نظریه‌پرداز سیاسی، سیاستمدار، رئیس پست، مخترع، فیزیکدان، فعال مدنی و دیپلمات بود. به عنوان یک دانشمند، او یکی از چهره‌های بزرگ در روشنگری آمریکا و تاریخ فیزیک برای کشف‌هایی که کرده بود و نظریه‌هایش در مورد برق است. میله برق گیر، عینک دو کانونی، اجاق گاز فرانکلین، کیلومتر شمار اتومبیل، و شیشه آرمونیکا از اختراعات او هستند. همچنین او نخستین کتابخانه عمومی در امریکا و نخستین ایستگاه آتش‌نشانی پنسیلوانیا را ایجاد کرد.

 

زندگی رنگارنگ او و میراث دستاوردهای علمی و سیاسیش، و لقب یکی از تأثیرگذارترین پدران آمریکا، همگی خود را در گرامی داشتن یاد او در سکه‌ها و اسکناس‌ها؛ کشتی‌های جنگی؛ اسم بسیاری شهرها، روستاها، مراکز آموزشی و شرکت‌ها بیش از ۲۰۰ سال پس از مرگش زنده نگه داشته است.

 


 

Kurt Cobain

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

کرت دانلد کوبین (۲۰ فوریهٔ ۱۹۶۷-۵ آوریل ۱۹۹۴) موسیقی‌دان راک اهل آمریکا است که بیشتر به‌عنوان خواننده، نوازندهٔ گیتار، ترانه‌سرای اصلی و بنیانگذار گروه گرانج نیروانا شناخته شده‌است. از کرت کوبین به‌عنوان «صدای نسل‌اش» یاد می‌کنند. او تا پیش از شهرت شب ها زیر پل یا اتاق انتظار بیمارستان ها و درمانگاه ها می خوابیده است.

 


 

Dr. Phil McGraw

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

دکتر فیل هم بی خانمان بوده و در ماشین یا اتاق های ارزان قیمت ئ بی امکانات جنوب شهر می خوابیده است.

 


 

Suze Orman

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

اورمن در سال 1973 میلادی به مدت 4 ماه در ماشین خود می خوابیده است اما در همان حال به دیگران مشورت مالی می داده است. دارایی کنونی او 25 میلیون دلار است.

 


 

Drew Carey

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

درو کری، یک هنرپیشه، و خواننده اهل ایالات متحده آمریکا است. او حدود 18 ماه در ماشین خود می خوابیده تا اینکه توانسته در برنامه های تلویزیونی برای خود کاری جور کند. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به ربات‌ها، نمایش درو کری اشاره کرد.

 


 

Sylvester Stallone

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

استالونه پس از اخراج به مدت 3 هفته در ایستگاه اتوبوس زندگی می کرد.

 


 

Heather Mills

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

به دلیل مشکلات خانوادگی، Heather مجبور شده بود در سن 14 سالگی روی کارتن در ایستگاه قطار در لندن بخوابد.

 


 

Tyler Perry

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

او پس از ناموفق بودن برنامه نمایشی که داشت در ماشین خود زندگی می کرد. البته همچنان به نویسندگی ادامه داد تا اینکه فیلمنامه House of Blues را نوشت.

 


 

Halle Berry

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

او برای پیگیری کارهای خود در نیویورک اقامت داشت تا اینکه پول هایش به اتمام رسید. اما ناامید نشد و برای هدفش ادامه داد و بالاخره در شبکه ABC برنامه ای را به او دادند.

 


 

Jennifer Lopez

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

هنگامی که خانواده او با آمدنش به هالیوود مخالفت کردند او ابتدا به اروپا و سپس به لس آنجلس رفت و تا پیش از شهرت جای ثابتی برای زندگی نداشت.

 


 

Djimon Hounsou

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

جایمن هانسو، یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۸۹ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به الماس خونین، گلادیاتور، کنستانتین، جزیره، اراگون، آمیستاد، فشار، در آمریکا اشاره کرد. او تا پیش از شهرت، در خیابان های پاریس کارتن خواب بوده است.


 

Daniel Craig

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

تا پیش از اینکه نقش جیمز باند 007 را بازی کند در خیابان های لندن می خوابیده و بی خانمان بوده است. دنیل کریگ، بازیگر و هنرپیشه مطرح سینمای هالیوود است. وی ششمین شخصیت جیمز باند در مجموعه فیلمهای جاسوسی و اکشن جیمز باند است. گزینش او به عنوان بازیگر ایفا کننده نقش جیمز باند با واکنش منفی طرفداران این فیلم مواجه شد ولی نقش آفرینی او در فیلم کازینو رویال موجب شد تماشاگران و منتقدان وی را بهترین جیمز باند تاریخ بدانند. وی در ماه آوریل سال ۲۰۰۸ به عنوان خوش لباس‌ترین مرد بریتانیا معرفی شد


 

Jewel

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

جوئل کیلچر، خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و شاعر آمریکایی است که بیشتر با اسم کوچک خود جوئل شناخته می‌شود. او پیش از اینکه مشهور شو مجبور بود آهنگ های خود را در ون بنویسد و در همان جا نیز بخوابد. او ۳ بار نامزد دریافت جایزه گرمی شده است.


 

Hilary Swank

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

هیلاری آن سوانک، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی سینمای هالیوود و برنده دو اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای فیلم‌های دختر میلیون دلاری و پسرها گریه نمی‌کنند است. او تا پیش از شهرت به همراه مادرش در ماشین زندگی می کردند.


 

Jim Carrey

جیمز یوجین «جیم» کری (زاده ۱۷ ژانویه ۱۹۶۲) هنرپیشه و کمدین کانادایی-آمریکایی است. وی تاکنون ۲ بار برنده جایزه گلدن گلوب برای فیلم‌های نمایش ترومن و مرد روی ماه شده‌است.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , چهره های موفق

 

جیم کری با نام «جیمز یوجین کری» به‌دنیا آمد. پدرش ساکسیفونیست جاز بود و به همین دلیل از کودکی در نمایش‌ها و برنامه‌های کمدی حضور داشت. با بی کاری پدرش وضعیت خانواده نا مساعد شد و وی مجبور شد بعد از مدرسه در یک کارخانه کار کند. به همین دلیل دبیرستان را رها کرد و پس از مدتی کارگری در ۱۹ سالگی از تورنتو به لس آنجلس نقل مکان کرد.

منبع:bartarinha.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------