چشم امید «قلقلی» برای بازگشت به تلویزیون



اخبار فرهنگی - چشم امید «قلقلی» برای بازگشت به تلویزیون

هنرمند حوزه کودک و نوجوان ابراز امیدواری کرد تا در دوره مدیریت جدید صدا و سیما دوباره به تلویزیون برگشته و برای کودکان و نوجوانان اجرای برنامه کند.

اخبار,اخبار فرهنگی, چشم امید «قلقلی» برای بازگشت به تلویزیون

 همه آنهایی که برنامه‌های کودک را در دهه‌های 60 و 70 پیگیری می‌کردند با چهره شهرام لاسمی در نقش قلقلی آشنا هستند.

هنرمندی که چندی با عمو قناد برنامه‌های آموزشی برای نسل کودک و نوجوان آن دوران را اجرا می‌کرد و قلقلی نام داشت.

شهرام لاسمی روز شنبه برای اجرای زنده در نمایشگاه کتاب یاسوج میهمان کودکان و نوجوانان یاسوجی بود.

پس از پایان برنامه از شهرام لاسمی و فعالیت هنری‌اش پرسیدیم که این بار قلقلی به زبان آمد.

هنرمند حوزه کودک و نوجوان با بیان اینکه آیا بهتر نیست برنامه‌های زنده توسط هنرمندان را جایگزین برنامه‌های وارداتی کنیم، اظهار کرد: همین رویکردها موجب شده که اکنون واتس‌اپ جایگزین همه چیز شود و اوقات فراغت حتی کودکان و نوجوانان ما را این گونه موضوعات پر کنند.

لاسمی به برنامه‌های کودک و نوجوان به خصوص برنامه‌های شبکه پویانمایی اشاره کرد و گفت: اکنون وضعیت خوبی در برنامه‌های کودک مشاهده نمی‌شود و دلیل آن به عدم استفاده از هنرمندان حوزه کودک و نوجوان برمی‌گردد که بر اساس این سیاست اکنون خانه‌نشین شده‌ایم.

این هنرمند تلویزیون در سال‌های گذشته تصریح کرد: امیدواریم که به وضعیت هنرمندان در دوره کنونی مدیریت صدا و سیما سر و سامانی داده شود و برنامه‌های مخصوص کودک و نوجوان کارشناسی شود.

لاسمی با بیان اینکه برنامه‌های کودک اکنون تنها آنتن پرکن است، به انتقاد از وضعیت کنونی برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان پرداخت و اظهار کرد: الان برنامه‌های کودک و نوجوان تنها باری به هر جهت شده و به همین دلیل اگر آقای سرافراز رئیس صدا و سیما ما را به حضور بپذیرد، به عنوان کارشناس همه مشکلات حوزه کودک و نوجوان را با وی در میان خواهیم گذاشت.

لاسمی در ادامه گفت: هدف ما این است که به بچه‌ها چیزی یاد بدهیم و اگر به یاد بیاورید، همه برنامه‌هایی که اجرا می‌کردیم بار آموزشی داشت که در قالب نمایش این کار انجام می‌شد.

وی افزود: اکنون ببینید که بچه‌ها چه چیزی یاد می‌گیرند، بچه‌هایی که بنتن و کارتن‌های خشونت‌بار می‌بینند، در آینده چه خواهند شد.

 

اخبار فرهنگی - خبرگزاری فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------