آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

سیدالشهداء صاحب اصلی"رستاخیز" است/ ایفای نقش"حُر"بار سنگینی را بر دوشم گذاشت



اخبار , اخبار فرهنگی, فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان گفت: بدون اغراق می‌گویم که بار بسیار سنگینی در فیلم سینمایی «رستاخیز» به روی دوش خود احساس می‌کردم. صاحب اصلی فیلم سینمایی «رستاخیز» سیدالشهدا است و خوشحالم سهمی در این پروژه بسیار ارزشمند داشتم.

فرهاد قائمیان در ارتباط با فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمد رضا درویش و همچنین به تصویر کشیدن «حربن یزید ریاحی» اظهار داشت: واقعیت این است که شخصیت «حر» در واقعه کربلا یکی از شخصیتهایی است که بسیار تاثیر گذار بوده و ما در طول تاریخ با رفتارها و کارهایی که از وی سراغ داریم و شنیده ایم و خوانده‌ایم او را می‌شناسیم.

 

او همچنین در ادامه گفت: با توجه به این که یک بازیگر برای نقش‌های معمولی باید تلاش کند تا آنچه را که نویسنده نوشته و کارگردان انتظار دارد به تصویر بکشد کارش کمی راحت تر است اما ایفای نقش شخصیت‌های تاریخی همچون «حربن یزید ریاحی» که در تاریخ پیشینه دارند و مخاطبین طی سال‌ها از آن ها برای خود تصویر سازی کرده اند کمی مشکل و سخت است و مسئولیت بازیگر را دو چندان می‌کند. برای بازیگر بسیار سخت است که این شخصیت را آنچنان ایفا کند که آنچه که در تاریخ از آن به ثبت رسیده است با چیزی که دیده می‌شود تفاوت فاحشی نداشته باشد و مخاطب با او همذات پنداری داشته باشد و باورش کند.

 

قائمیان در پاسخ به این پرسش مبنی بر این که به عنوان بازیگر در ایفای نقش «حر» به چه نکاتی دقت داشتید گفت: واقعاً به عنوان بازیگر تلاش کردم تا همه چیز را به درستی سر جای خودش قرار بگیرد. بدون اغراق می‌گویم که بار بسیار سنگینی در فیلم سینمایی «رستاخیز» به روی دوش خود احساس می‌کردم. خداروشکر می‌کنم که با هدایت کارگردانی چون احمد رضا درویش و همکاری خوب بازیگران توانستیم به نظرم کارمان را در حد و اندازه توان مان درست انجام دهیم. خداروشکر می کنم سیدالشهدا که صاحب اصلی فیلم سینمایی «رستاخیز» است که کمک مان کرد و شخصاً خوشحالم سهمی در این پروژه بسیار ارزشمند داشتم.

 

اخبار , اخبار فرهنگی, فرهاد قائمیان

 

بازیگر فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: قطعاً فیلم را دیده اید ما برای اولین بار در یک فیلم سینمایی نقش «حربن یزید ریاحی» به تصویر کشیده‌ایم پیش از این در تئاتر و یا تلویزیون شاهد ایفای این نقش بودیم اما سینما به دلیل بُرد جهانی که دارد حساسیت اجرای این نقش را دو چندان می کرد. به عنوان یک بازیگر در پرداخت این کاراکتر به گونه‌ای رفتار کردم که نه تماماً حاصل ایده‌های شخصی من باشد و نه طوری پیش برویم که از آنچه که در تاریخ در مورد این شخصیت می‌دانیم در ذهن مان دچار تزلزل شود. البته خلاقیت بازیگر باید در لحظه به یاری او بیاید تا بتواند روح تازه‌ای را به نقش بدمد.

 

وی در ادامه گفت: فکر می کنم همه شخصیت‌های فیلم سینمایی «رستاخیز» به درستی در جایگاه خود قرار گرفته اند و تلاش شده تا در مسیری که از آنها در تاریخ سراغ داریم قرار بگیرند و به نمایش در بیایند.

 

قائمیان در پایان خاطر نشان کرد: قطعاً وقتی با فیلمی مواجه هستیم که نام امام حسین (ع) قرار است که به روی آن فیلم قرار بگیرد و واقعً کربلا را به تصویر بکشد و همه تلاش کردند نهضت حسینی را به نمایش بگذارند حتما تاثیر خود را به روی مخاطب خواهد گذاشت. آنقدر همه چیز به نظرم به درستی سر جای خود در این فیلم قرار گرفته اند که مخاطب تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. همه ما با عشق به ائمه اطهار بزرگ شدیم با عشق هم در این فیلم سینمایی کار کردیم. تمام ساختار ما بر اساس عشق به امام حسین (ع) است و اطمینان دارم این فیلم با نمایش تاثیر عاشورایی خود را می گذارد.
اخبار فرهنگی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------