آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

گفت و گو با تینا آخوندتبار بازیگر فیلم «رسوایی»



تینا آخوندتبار یکی از بازیگرانی است که در «رسوایی» مسعود ده نمکی را همراهی کرد. او که سال گذشته با سریال «دختران حوا» بازی اش خیلی دیده شد فیلم «خوزنی» را آماده پخش دارد و در حال حاضر بازی اش در «متل قو» به کارگردانی مسعود نوایی به پایان رسیده است.

تینا آخوندتبار, رسوایی

آخوندتبار در گفت و گویش با «تماشا» حسابی از حضورش در «رسوایی» دفاع کرد و حرف های جالبی زد که در ادامه می خوانید:

چه شد که حاضر شدی به «رسوایی» محمود ده نمکی بپیوندی؟
- به خاطر قصه متفاوتی که داشت از همان روز اول می دانستم که فیلم پرفروشی خواهد شد. بالاخره یک فیلم پرفروش معیارهای زیادی دارد و آن معیارها وقتی در یک کار با هم جمع می شوند فیلم موفق خواهد شد. فیلمنامه خوب، گروه خوب، کارگردانی درست و بازیگری درست به نظرم مهمترین معیارهاست و «رسوایی» این معیارها را همراه با سرمایه گذاری درست داشت. خانم شاکردوست، آقایان شریفی نیا، عبدی و تفتی خودشان یک گیشه ای دارند و طرفداران خاصی دارند. در کل فکر می کنم فروش زیاد این فیلم بیشتر به خاطر فیلمنامه خوبش است.

از چه جهت این تفاوت را احساس کردید؟
- متفاوت بودن با باقی فیلمنامه ها! هم طنز بود، هم درام داشت، هم احساسی بود، هم جایی جدی بود و همه ژانرها را داشت. یعنی صرفا به خاطر خنده یا گریه کسی به دیدن این فیلم نمی رود. من وقتی فیلمنامه را خواندم یک جاهایی دلم برای دختره می سوخت و یک جاهایی خودم را جای او می گذاشتم.

البته خیلی هم «رسوایی» را یک فیلم فارسی می دانند.
- هر کسی نوع نگاه خودش را دارد. شاید فیلمی که من دوست داشته باشم را شما نپسندید و سلیقه ما دو نفر خیلی با هم مخالف باشد. من منتقد می روم فیلم را با نگاه خودم می بینم و اگر سلیقه ام آن را بپسندد می گویم خوب بود و اگر به هر دلیلی نپسندم می گویم بد و فیلمفارسی بود. مشکل منتقدان ما این است که با نگاه خودشان درباره یک فیلم حکم صادر می کنند. من سوالم این است که اگر فیلم فارسیه پس چرا اینقدر می فروشه؟

خب فیلم فارسی که معنایش نفروش بودن نیست، بگذریم! از اول قرار بود همین نقش را ایفا کنید؟
- نه، قرار بود خواهر الناز شاکردوست باشم که در نهایت نشد.

اتفاقا شما دو نفر شبیه هم هستید. متوجه این شباهت شدید؟
- بله؛ عکاسان مختلف به من گفتند که شبیه ایشان هستم اما من می گویم که آدم ها کاراکترهای مختلفی دارند. در تمام دنیا هستند که آدم هایی که ته چهره شان شبیه یک کسی باشد و این طبیعی است. من بعضی موقع ها که فیلم نگاه می کنم می بینم که مثلا این خانم بازیگر چقدر نوع نگاهش شبیه فلانی است یا ... اما کاراکترهایشان که شبیه هم نیست و قطعا برخوردهایشان با هم متفاوت است و رفتارهای متفاوت باعث می شود که دیگر این شباهت به چشم نیاید. شاید من از نظر خودم زیاد شبیه خانم شاکردوست نباشم ولی به نظر خیلی از آدم ها، شبیه ایشان هستم و از این جهت هم ناراحت نیستم و افتخار می کنم که شبیه ایشان باشم. الناز شاکردوست یکی از دوستان بسیار صمیمی من است.

دوستی شما از «رسوایی» شروع شد یا قبل از آن هم با هم در ارتباط بودید؟
- من با خانم شاکردوست خیلی وقت است که دوست هستم. در «رسوایی» این موقعیت پیش آمد که در کنار هم باشیم.

محمدرضا شریفی نیا شما را به پروژه معرفی کرد؟
- بله آقای شریفی نیا من را معرفی کردند و بعد که با آقای ده نمکی صحبت کردم توافق صورت گرفت که من در این فیلم باشم. البته فکر می کنم خیلی از سکانس های من حذف شده.

تینا آخوندتبار, رسوایی

به خاطر تایم زیاد فیلم سکانس ها حذف شده؟
- بله دقیقا.

اعتراضی به آقای ده نمکی نداشتید؟
- نه (می خندد) همین که کار دارد می فروشد من راضی ام. خیلی وقت است فیلمی اینطوری نفروخته و این اتفاق خوبی است.

در این فیلم حضور محوری نداشتید؛ برایتان نقش اصلی و فرعی فرقی نمی کند؟
- نقشی که من بازی کردم خیلی بیشتر از این بود و خانم شاکردوست نقش اصلی اش بود اما خب من گروه را دوست داشتم و پذیرفتم در این نقش بازی کنم. این را هم بگویم که همه فیلمنامه هایی که به دست من می رسد همه نقش یک است چون من از اولین کاری که بازی کردم همیشه سعی کردم در نقش های محوری ظاهر شوم.

بعضی از بازیگران، گاردی نسبت به مسعود ده نمکی دارند و حاضر نیستند با او کار کنند. این گارد برای شما وجود نداشت؟
- من با هیچ کسی در این کره خاکی مشکلی ندارم. به عنوان یک بازیگر زمانی که از یک فیلمنامه خوشم بیاید بازی می کنم. به نظرم بقیه هم مسائل شخصی شان را وارد کار می کنند.

یکی از سکانس های اصلی تان نزدیک بازار تهران بود، بازی در این محل و مقابل آن همه جمعیت برایتان سخت نبود؟ حاشیه خاصی پیش نیامد؟
- من 10 روز بیشتر کار نداشتم ولی باید بگویم عبور از آنجا برایم خیلی سخت بود. بالاخره ری اکشن های آدم ها با هم متفاوت است. در شمال شهر با بازیگر یک جور برخورد می شود و در جنوب شهر هم یک جور. به هر صورت در جنوب شهر که ما بودیم مردم، بازیگرها برایشان خیلی جالب هستند و واکنش های اغراق شده ای نسبت به ما داشتند اما در کل آدم های دوست داشتنی هستند.

حجاب و آرایش بازیگرها توسط برخی مورد انتقاد قرار گرفت. نمی شود انکار کرد که گریم و ظاهر بازیگران زن این سریال در نوع خودش خط شکنی دارد.
- من نمی دانم چرا بعضی همه چیز را با یک گراندی که از یک نفر دارند قضاوت می کنند. من واقعا ناراحت می شوم از اینکه این نظرات را می شنوم. اتفاقا مسعود ده نمکی خیلی هم روی حجاب حساسیت داشت و مرتب به ما این را می گفت. فکر نکنید که من می خواهم از کسی دفاع کنم یا چیز دیگری بگویم بلکه می خواهم بدانید که بعضی از اظهارنظرات واقعا انتقام جویانه است.
منبع:bartarinha.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------