آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

آیا واقعا در پشت پرده سینمای ایران خبرهایی هست؟



سینمای ایران,بازیگران سینمای ایران

 

«روابط غیر اخلاقی در سینما عامل پیشرفت است.» جمله ای که متاسفانه با بیان های مختلف و اززبان افراد مختلف در سینمای ما به گوش می رسد.

 

هنوز چندی از اظهارات تکان دهنده  پرستو صالحی بازیگر صدا و سیما و سینمای ایران نمی گذرد که این بار مرجان محتشم  دیگر بازیگر زن عرصه سینما با سخنان خود بر فحشا سینما ایران صحه گذاشت.

 

محتشم یا همان خانم کوچک معروف که البته این روزها دیگر معروفیتش در گذر زمان به فراموشی سپرده شده است ،در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران، اعتقادات و پایبندی به اصول اخلاقی خود را مانع پیشرفت در سینما دانسته است.

 

محتشم گفت: «برخی ستارگان به دلیل ابزار شدن و ارتباطات غیراخلاقی است که ستاره شدند که به اعتقاد من این محبوبیت نیست.»این درحالی است که چندی پیش صحبت های پرستو صالحی در همین زمینه واکنش و جنجال های رسانه ای به دنبال داشت.

 

جنجالی که به دنبال آن برخی بازیگران از جمله کتایون ریاحی آن را در مربوط به همه قشرها دانست و بسط و تشریح آن را سبب بی اعتمادی جامعه نسبت به سینما دانست.

 

"يكتا ناصر" نیز چندی پیش با دفاع از انسان‌هاي شريف و درستكار حوزه سینما اظهار داشت:در صورت مشاهده فساد سينماي ايران را ترك خواهم كرد. هر چند خوب و بد در همه قشرها و مشاغل وجود دارد، ولي اگر روزي احساس كنم؛ فضاي سينماي ما غيرقابل تحمل است بطورحتم اين محيط را ترك خواهم كرد.

 

وي ادامه داد: به طور قطع انسان‌هاي شريف و درستكاري در سينماي ما حضور دارند كه فقط به پيشرفت و اعتلاي اين هنر مي‌انديشند و به دور از انصاف است كه به خاطر تعداد انگشت‌شماري كه اخلاق را رعايت نمي‌كنند،زحمات جامعه بزرگ و شريف سينما را زير سوال ببريم.

نه تنها یکتا ناصر بلکه بازیگران بسیاری اعم از زن ومرد در مواجهه با این موضوع واکنش هایی نشان دادند که همه در یک وجه و تقبیح آن مشترک بودند.

 

جلال یحیی زاده عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در رابطه با اظهارات برخی از هنرمندان راجع به فساد در سینما گفت:هم اصل این مطالب بسیار زشت است هم نقل این مطالب ، به هر حال هیچ شکی نیست در فضای سینما هم مثل خیلی ازفضاهای دیگری که در کشور داریم یکسری مسائل سوءاخلاقی و فسادها ممکن است وجود داشته باشد.

 

عضو کمسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد :البته اهالی هنر که برای بسیاری از جوان ها الگو قرار می گیرند به هیچ وجه چنین چیزی زیبنده ی آنان نیست، این واقعیت تلخی است که از ابتدای پیدایش هنر هفتم در کشورما و کشور های دیگر این موضوع وجود داشته و دارد.

 

وی ادامه داد:آن چیزی که خیلی درد آور است، این است که مسائل به جای اینکه به شکل های صحیح و اخلاقی کار شود و برطرف شود و بدون هیچ فعالیت خاصی سر از رسانه سر در می آورد ؛ رسانه ای شدن به نظر من اصلا چیز زیبنده ای نیست و خودش اشاعه فحشا نامیده می شود.

 

این ماجرا در حالی است که برای اولین با این فرج الله سلحشور بود که با سخنانی در خصوص فساد در سینما این موضوع را رسانه ای کرد و سخنان او بازتاب های متفاوتی در میان جامعه هنرمند و غیرهنرمند،کارشناس و غیر کارشناس داشت.

 

«سینمای ایران فاحشه‌خانه است»، «هنرپیشه‌های زن ایران خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند» ، اظهارات  فرج الله سلحشور به سینمای ایران است.

 

اگرچه شاید درست باشد که پشت پرده سیمای ایران اتفاقاتی رخ داده است،اما  رسانه ای کردن آن قطعا نمی تواند کمکی به اصل ماجرا بکند.

 

از سویی نمی توان و نباید آنچه برخی بازیگران مشهور از ان سخن می گویند را نادیده گرفت و به راحتی از کنار آن گذشت چه آنکه سالیانه صدها نفر از خانواده های ایرانی فرزندان خود را وارد این عرصه می کنند.... / شفاف

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------