آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی ! +عکس



همان‌قدر كه داشتن حجاب برای زن مسلمان، امری عادی و جزئی جدایی‌ناپذیر زندگی است، برای زنان غیرمسلمان عجیب به نظر می‌رسد ولی تاریخ نشان می‌دهد زنان سراسر جهان با هر دین و آیینی، عناد جدی برای پوشیدن حجاب ندارند.

 همان‌قدر كه داشتن حجاب برای زن مسلمان، امری عادی و جزئی جدایی‌ناپذیر زندگی است، برای زنان غیرمسلمان عجیب به نظر می‌رسد ولی تاریخ نشان می‌دهد زنان سراسر جهان با هر دین و آیینی، عناد جدی برای پوشیدن حجاب ندارند. به فراخور موقعیت حجاب به سر كردند و اتفاقا لبخند رضایت‌بخشی هم  روی صورت‌شان به چشم می‌خورد. این گزارش نگاهی است به 10 زن از زنانی كه حجاب به سر كردند .

روابط خانوادگی 

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

 5 سال پیش ملكه الیزابت در كنار تعدادی از اعضای خانواده‌اش سفری به ابوظبی داشت. سفری كه در آن زمان به‌نام «دیدار دو خانواده سلطنتی» معرفی شد. در این سفر ملكه الیزابت دوم از مسجد شیخ زاهد دیدن كرد و همین بازدید از مكان مقدس مسلمانان باعث شد تا ملكه 80ساله در تصویری متفاوت دیده شود. در این دیدار ملكه كتی بلند پوشیده بود و كلاهی به همان رنگ به سر داشت. روی كلاه هم شال حریری بسته شده بود تا حجاب شخصیت اول انگلستان چیزی كم و كسر نداشته باشد. او حتی هنگام ورود به مسجد كفش‌هایش را هم در آورد تا قوانین مسلمانان برای ورود به مسجد را رعایت كرده باشد.

یك تاكتیك ساده 

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

 هیلاری كلینتون، همراه جدی باراك اوباما در نخستین سال‌های ریاست‌جمهوری‌اش بود. او بارها به برخی كشورهای اسلامی سفر و با مقامات مسلمان دیدار كرد. در این دیدارها او واهمه‌ای از پوشش حجاب نداشت و اگر اضافه كردن یك شال در پوشش‌اش به پیشبرد مذاكرات و حصول توافقات كمك می‌كرد، دریغ نداشت. این عكس در سفر مشترك او با باراك اوباما به قاهره گرفته شده است.

بازسازی یك خاطره 

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

  كیت میدلتون، دوشس كمبریج، بعد از ازدواج با پرنسس ویلیام سفر مشتركی به مالزی داشتند؛ سفری كه در آن خاطره مادرشوهرش را زنده كرد. او هنگام حضور در مسجدی در مالزی، شال حریر سفیدی سر كرد تا حضورش با حجاب باشد، همان كاری كه 20سال قبل، پرنسس دایانا در سفرش انجام داد. دوك و دوشس كمبریج، همچنین كفش‌های‌شان را درآورند و با پای برهنه وارد فضای مسجد شدند. عكس‌های این بازدید، انتشار رسانه‌ای گسترده‌ای داشت.

استایلی به‌نام روسری

  اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

 ونسا هوگن، بازیگر آمریكایی است كه در عكس‌های زمستان امسالش با روسری دیده شد. روسری بزرگ چهارگوش لویی ویتون كه از محصولات این برند فرانسوی در زمستان امسال بود. به‌نظر می‌رسد این بازیگر آمریكایی بیشتر به‌عنوان تن‌پوشی زمستانی از روسری استفاده كرده نه پوشش و در واقع بخشی از استایل او محسوب می‌شود.

بانی صلح

 اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

  سال گذشته میلادی، فیلمی عرضه شد كه در صحنه‌هایی از آن می‌توان نیكول كیدمن (بازیگر) را با روسری‌های چارگوش نه چندان بزرگ دید. او در این فیلم نقش پرنسس موناكو را بازی می‌كند كه بحران این كشور را با میانجیگری خودش حل می‌كند.

خاطره‌ای ماندگار

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

 پرنسس دایانا روزهایی كه هنوز كاخ كمبریج را ترك نكرده بود به‌عنوان یك مقام رسمی انگلستان به مالزی سفر كرد. او در این سفر هنگام بازدید از مسجد، شالی حریر برای ادای احترام به اصول مسلمانان سر كرد و عكس‌هایی از او گرفته شد كه جزء عكس‌های ماندگار او محسوب می‌شود.

از میان نقش‌ها 

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

  ادری هیپبورن، بازیگر هالیوود در دهه 70  است كه یاد او برای دوستداران سینما هیچ‌وقت رنگ فراموشی نخواهد گرفت. در چندین عكس باقی مانده از این بازیگر او با روسری و شال دیده می‌شود. بعضی از این عكس‌ها متعلق به فیلم‌هایی هستند كه ادری هیپبورن در آنها نقش بازی كرده و حجاب بخشی از لباس صحنه او بوده است اما این سوی دوربین هم، او بارها شال یا روسری سر كرده است. انگار خودش هم خوب می‌دانست كه حجاب زیبایی چهره كلاسیكش را برجسته‌تر می‌كند.

 در حضور طراحان اسلامی  

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

  سوفیا، كنتكس «وسكس»  سال نو میلادی را با برگزاری جشنی در قلعه وینزور شروع كرد. او در ‌مهمانی خود به تعدادی از طراحان این امكان را داده بود تا كارهای خود را به نمایش بگذارند و طراحان مسلمان هم در این گروه جای داشتند. او گفت: «پوشش اسلامی این توانایی را به زنان مسلمان می‌دهد تا ضمن حفظ اعتقادات خود، لباسی شیك، به روز و آراسته به تن كنند. باید فضایی در اختیار زنان مسلمان گذاشته شود تا این موضوع را به دیگران نشان دهند.» سوفیا همسر كوچك‌ترین پسر ملكه انگلستان است.

یك همراهی بی‌نظیر

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

 میشل اوباما  نخستین بانوی سیاهپوست در ایالات‌متحده است. دو رگه آفریقایی– آمریكایی كه بعد از موفقیت همسرش در انتخابات آمریکا به مقامی رسمی در این كشور رسید. میشل اوباما در بسیاری از سفرها، همسر رییس‌جمهورش را همراهی می‌كند، مثل سفری كه به جاكارتا داشتند. آنها در این سفر از مسجد استقلال در جاكارتا بازدید كردند و میشل در این بازدید روسری بزرگی به سر داشت.

طرحی برای فقر 

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

  آنجلینا جولی، همان‌قدر كه به‌واسطه حضورش در هالیوود و نقش آفرینی‌اش در فیلم‌های سینمایی مشهور است، به‌دلیل كارهای خیرانه‌اش چهره شناخته شده‌ای محسوب می‌شود. او یكی از فعال‌ترین سفیران صلح یونیسف است كه سفر به مناطق محروم سراسر دنیا به‌ویژه آفریقا را در برنامه همیشگی‌اش دارد. همسر براد پیت، در اغلب سفرهای خیرانه و بازدید از مناطق محروم از حجاب استفاده می‌كند. او اغلب شال بزرگی به همراه دارد كه روی سرش می‌اندازد. به‌نظر می‌رسد این فعال اجتماعی سعی می‌كند با انتخاب پوششی شبیه آدم‌های بحران‌زده‌ای كه به دیدار او می‌روند همدلی و همراهی بیشتری با آنهاداشته‌باشد.

 

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل/برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------