پژمان جمشیدی: پدرم با کار در ماست بندی روزگار را طی می کند!



اخبار,اخبار فرهنگی,پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی بازیگر سالهای اخیر تلویزیون و تئاتر روز پدر را بهانه ای کرده است برای نگارش یک دلنوشته زیبا درباره پدرش.

پژمان جمشیدی که این دلنوشته را از طریق صفحه اجتماعیش با مخاطبان قسمت کرده با عشق و علاقه از پدر و مسیری که وی برای رسیدن به موفقیت طی کرده سخن گفته است و از وی به عنوان یک الگو یاد کرده است.
پژمان جمشیدی در بخشی از این تک نگاری به شدت احساسات برانگیز از مشکلات و سختیهایی گفته که پدر در برهه ای از زمان با آن روبرو بوده و البته ایستادگی پدر در عبور از مشکلات را تحسین کرده است.

متن کامل این دلنوشته را بخوانید:
پدرم را عجیب دوست دارم
پدرم را عجیب دوست دارم؛ شكلی متفاوت تر از تمام دوست داشتنها. ایشان در سال ١٣٢٠ در روستایی اطراف گوهردشت كرج (دروان) و در خانواده ای به معنای تمام و كمال مذهبی به دنیا آمدند و تحصیلات ابتدایی را در همان روستا و مكتب و مدرسه آن دوران سپری كردند.


با فقر و سختی و کار در ماست بندی روزگار طی می کنند
برای تحصیلات متوسطه به كرج آمدند و مدتی پیش برادران بزرگتر خود زندگی کردند. با فقر و سختی های بسیار آن دوران و كار در یك ماست بندی روزگار را طی میكنند و پس از پایان تحصیل در دبیرستان و اخذ دیپلم، خانه ای كوچك اجاره میكنند و با كلی لوازم عاریه ای و اجاره ای شروع میكنند به تنها بودن.


با تمام مشکلات دو مدرک گرفت
ایشان با تمام مشكلات آن زمان و دور از خانواده و تفاوت های آشكار و بنیادی با تفكرات حاكم بر آن زمان روستا و آدم های اطراف خود، موفق به گرفتن دو مدرك می شوند. اول لیسانس زمین شناسی كه با آن به استخدام آموزش و پرورش وقت درمی آیند و مدرك دیگر لیسانس تربیت بدنی برای عشق فراوان به كشتی و بخصوص كوهنوردی.
ایشان پیش از انقلاب چند سالی عهده دار ریاست هیئت كشتی كرج و پس از انقلاب سالهای زیادی رییس هیئت كوهنوردی كرج بودند كه به جرات كوهنوردی كرج در آن دوران بسیار طلایی بود و اتفاقات بسیار خوبی برای این رشته رقم خورد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پژمان جمشیدی

 پدر پژمان جمشیدی

 

تکلیفش با دین و دنیا مشخص بود
اما تمام این چكیده زندگی پدر به كنار،ایشان به یك دلیل مهم تر برای من بزرگترین الگوست. مردی با چنین مشكلات و از آن فرهنگ بسته و مبتنی بر آمیخته ای از مذهب و متاسفانه به دلیل معلومات كم آن زمان روستا، گاهی آمیخته باخرافات، آنچنان از ابتدا تكلیفش با دین و دنیا مشخص بود كه گویی آفریدگار چیزی در گوشش گفته بود كه ما آن را نمی دانیم.


اراده ات مرا به حیرت واداشت
مرد بزرگ! اراده و ایستادگی بر تفكراتت همیشه مرا به حیرت وا داشت و به شرفم قسم مردی به بزرگیت نمیشناسم. كاش عقربه های آن ساعت پشت سرت و تمام ساعت های لعنتی جهان دست كم برای گذر عمر تمام پدر ها و مادر ها متوقف میشد.ای كاش زمان جلو نمیرفت.


سایه ات مستدام
هر روز روز پدران و مادران است. تنها این مناسبات بهانه ای میشوند از ته قلب راجع به احساسمان به آنها، با هم گپی بزنیم. سایه ات مستدام و روح تمام پدران رفته شاد شاد شاد. روز پدر و زادروز علی(ع)  بر تمام شما عزیزان دل خجسته.

اخبار فرهنگی و هنری - سینما ژورنال

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------