آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد

پژوهشگر، خواننده و بازیگر پیشکسوت، گفت: احمد پوری خوب می‌داند که ما می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، اما دنیا ما را عوض کرد. به…

.گلایه خالق عروسک "زی زی گولو" از بی توجهی به کودکان/ما نیاز داریم تا قبل از مرگ یادمان کنند



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,عادل بزدود

سازنده عروسک زی زی گولو گفت: طی سالهای گذشته زمینه فعالیت برای کودکان و نوجوان به شدت کم کاری کرده ایم. متاسفانه طی سالیان گذشته کودک فراموش شده و برای بازیابی این فعالیت نیازمند همکاری و بیداری مسئولین هستیم.

عادل بزدوده عروسک ساز و هنرمند نمایش عروسکی در گفت و گو با میزان، با اشاره به نسل طلایی هنرمندان عرصه نمایش عروسکی گفت: نسلی در میان هنرمندان عروسکی وجود دارد که خیلی سخت قابل تکرار است. این نسل همچون حمید جبلی، مریم سعادت، مرضیه برومند و دنیا فنی زاده همگی با هم دنیای عروسکی امروز را ساخته اند.

 

وی ادامه داد: مدیران و مسئولین فرهنگی باید شرایط را برای رشد دوباره چنین نسلی فراهم آورند. ما برای کودکان کار می کنیم و فکر می کنم تا آخر دنیا کودک وجود داشته باشد پس نباید آنها را فراموش کنیم. باید برای کودکان وقت و هزینه گذاشت.

 

سازنده عروسک زی زی گولو پذیرفتن شغلی به نام هنرمند نمایش عروسکی را مهم ترین دغدغه خواند و تصریح کرد: اولین اتفاق این است که باید شغل ما به عنوان یک منبع درآمد پذیرفته شود. ما نیاز داریم تا قبل از مرگ به یادمان بیافتند.

 

این هنرمند حوزه کودک و نوجوان با اذعان نسبت به وجود مشکلات عدیده در خصوص آثار کودک و نوجوان افزود: طی سالهای گذشته زمینه فعالیت برای کودکان و نوجوان به شدت کم کاری کرده ایم. متاسفانه طی سالیان گذشته کودک فراموش شده و برای بازیابی این فعالیت نیازمند همکاری و بیداری مسئولین هستیم.

 

عادل بزدوده ساخت آثار کودک و مخصوصاً عروسک های جدید را نیازمند وجود بسیتری فرهنگی دانست و اضافه کرد: هیچ چیز یک دفعه به وجود نمی آید. ما برای ساخت هر چیزی به بستر فرهنگی مناسب آن نیاز داریم. ساخت مجموعه ای عروسکی به آیتم های مختلفی وابسته است و تا تمامی این آیتم ها از قبیل ساخت عروسک، حرکت دهنده، صدا پیشه و طراحی لباس و غیره فراهم نباشد اتفاق بزرگی نمی افتد.

 

سازنده عروسک های مجموعه "شهر موش ها" در همین راستا خاطرنشان کرد: اگر مجموعه ای مثل کلاه قرمزی به این اندازه موفق است زیرا تمامی این الگو ها را در حد اعلا رعایت کرده است. همه عوامل این مجموعه عالی هستند و همین باعث رضایت مردم شده است. آرزوی همه ما، فعالان نمایش عروسکی آن است که لبخند از لبان کودک ایرانی پاک نشود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------