گپی فوتبالی با مجری غیرفوتبالی «خندوانه»



رامبدجوان و خندوانه اش حالا بعد از سپری شدن بیشتر از دو سال، بیشتر از همیشه در دل خانواده های ایرانی جا باز کرده اند. این روزها کمتر کسی است که طرفدار خندوانه و شادی های ساده و صمیمی اش نباشد.

هفته نامه شماره یک- رامبدجوان و خندوانه اش حالا بعد از سپری شدن بیشتر از دو سال، بیشتر از همیشه در دل خانواده های ایرانی جا باز کرده اند. این روزها کمتر کسی است که طرفدار خندوانه و شادی های ساده و صمیمی اش نباشد. به خصوص اینکه این برنامه متعلق به گروه، صنف و قشر خاصی نیست و درست مثل ادعای همیشگی اش به تمام مردم ایران تعلق دارد.

رامبد جوان با دعوت از میهمان هایی که از همه گروه ها و مشاغل و حوزه ها بوده و هستند، توانسته رضایت میلیون ها مخاطبش را جلب کند. در این بین ورزشکاران و فوتبالیست ها هم از لیست میهمان های رامبرد جوان و خندوانه جا نیفتاده اند. این در حالی است که رامبد جوان بارها و بارها روی آنتن تلویزیون و در مصاحبه هایش با رسانه های مختلف به اطلاعات ضعیف فوتبالی اش اعتراف کرده و از اظهار این بی اطلاعی ابایی ندارد. با این حال او با همین فوتبالی نبودنش روبروی ستاره های فوتبالی زیادی نشسته و گپ های صمیمانه ای با آنها زده است.

او حتی مسابقه توپ لایی کردن را در مقابل ستاره ای مثل احمدرضا عابدزاده برده و مثل یک جوان بیست و چندساله دهه هفتادی با سردار آزمون به قول خودش معاشرت کرده است. همه اینها بهانه ای شده تا گپی متفاوت و فوتبالی با مجری محبوب غیرفوتبالی این روزهای تلویزیون بزنیم. مصاحبه خواندنی با رامبد جوان را از دست ندهید!

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,رامبدجوان

 

شاید برای خیلی ها این سوال وجود داشته باشد که رامبد جوان با این همه انرژی و هیجان چرا این قدر از فوتبال دور است؟
- من از بچگی همین قدر پر جنب و جوش و پر هیجان بودم اما نمی دانم چرا هیچ وقت به فوتبال علاقه مندنشدم. این علاقه بعدها هم در من ایجاد نشد و با وجود اینکه دوستان فوتبالیست کمی ندارم، هیچ وقت به عنوان یک طرفدار فوتبال نتوانستم خودم را نشان دهم.

هیچ وقت هم به تماشای فوتبال ننشستید؟
- چرا، این طور هم نبوده که اصلا فوتبال ندیده باشم. مثلا بازی های مهمی مثل ایران - استرالیا و در ادامه اش ایران - آمریکا که برای همه مردم ایران حساسیت زیادی داشت را دیده ام و اتفاقا در خوشحالی مردم با آنها شریک شده ام.

این همره شدن با مردم به چه شکلی بود؛ خاطره ای از آن دارید؟
- بعد از بازی با استرالیا و صعود تیم ملی به جام جهانی را خیلی خوب به یاد دارم. آن زمان ما در محله گیشا زندگی می کردیم و من بعد از بازی در سریال خانه سبز بین مردم معروف شده بودم و خیلی ها در خیابان به من محبت نشان می دادند. بعد از بازی با استرالیا دیدم خیابان غلغله است و همه در حال جشن و پایکوبی هستند. من هم وارد جمعیتی که در خیابان گیشات شادی می کردند شدم و مثل همه بالا و پایین می پریدم و خوشحالی می کردم. بین آن همه جمعیت توی حال خودم بودم که بغل دستی ام به سمت من برگشت و ما برای چند ثانیه بدون هیچ حرفی چشم در چشم شدیم. بعد از چند لحظه دیدم همان بغل دستی خیلی سریع رفت پایین و با من آمد بالا!
 
تا به خودم آمدم دیدم روی گردن همان آقا هستم و کل جمعیت یکصدا دست و سوت می زنند و می گویند: «رامبد دوستت داریم!» خلاصه جوی راه افتاده بود که بیا و ببین! آن روز طوری با من رفتار کردند که انگار من گل صعود تیم ملی به جام جهانی را زده ام. من هم آن بالا برای خودم کیف می کردم و با حس اینکه خداداد عزیزی هستم، برای مردم دست تکان می دادم! البته آن روز آنقدر باحال بود و به من چسبید که هنوز هم فکر می کنم گل صعود تیم ملی به جام جهانی را من زده ام! (می خندد)

تجربه حضور میهمان های فوتبالی در خندوانه برای شما به چه شکلی بوده؟
- اصولا فوتبالیست ها بچه های جسور و با حال و پر انرژی هستند و من به شدت از معاشرت با آنها لذت می برم. به همین دلیل است که خندوانه در شب هایی که میهمان فوتبالیست دارد، همیشه خوب از آب در می آید و تماشاچیان داخل استودیو و خانه از کیفیت برنامه ابراز رضایت می کنند.

دقیقا سوالی که وجود دارد همین است. در حالی که شما هیچ اطلاعات فوتبالی ندارید چطور خندوانه با حضور فوتبالیست ها خوب در می آید؟
- من فکر می کنم دلیلش این است که من راحت مقابل شان می نشینم و صمیمی با آنها حرف می زنم. آنها هم می دانند که خندوانه برخلاف خیلی از برنامه های ورزشی دنباله یقه گیری و مچ گرفتن از آنها نیست. به همین دلیل خیلی راحت مقابل من می نشینند و حتی تلاش می کنند تا اطلاعات فوتبالی من را زیاد کنند که البته خیلی هم موفق نمی شوند! (می خندد)

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,رامبدجوان

 

و نقطه مقابل شما محمد بحرانی است که به شدت فوتبالی است و این فوتبالی بودنش را به جناب خان هم انتقال داده است.
- بله؛ محمد خیلی فوتبالی است و در این زمینه چیزی از دستش در نمی رود. به همین دلیل و اطلاعات بالای او، تمام شوخی های فوتبالی به او واگذارشده و او این فوتبالی نبودن من را با زیادی فوتبالی بودنش جبران کرده است.

فکر می کنید تا پایان فصل سوم خندوانه، مشکل جناب خان برای پیدا کردن بازیکن بین داوید لوییز و تیاگوسیلوا در پاری سن ژرمن حل شود؟
- سه فصل گذشته و من هنوز نمی دانم اینهایی که جناب خان می گوید چه شکلی هستند ولی امیدوارم حداقل او این مشکل را با یکی از میهمان های خندوانه رفع کند.

حتی آنهایی که فوتبالی نیستند در مسابقات حساس از یک تیم حمایت می کنند، شما در مسابقات یورو طرفدار کدام تیم بودید؟
- من همیشه در طرفداری های فوتبالی ام خودم را هوادار آلمان می دانم. کلا سبک بازی آنها را دوست دارم و از مدل منظمی که آلمان ها فوتبال بازی می کنند، لذت می برم. محمد بحرانی هم به شدت آلمانی است و این مدت که همه جا حرف یورو بود، او برای آلمان بالا و پایین می پرید. روی همین حساب من هم گفتم طرفدار آلمانم. البته یک روزهایی هم یادم می رفت و وقتی از من سوال می کردند، از دور و بری هایم می پرسیدم محمد طرفدار کجا بود؟! و وقتی می گفتن آلمان، من هم می گفتم؛ یووووهووو منم طرفدار آلمانم!

از بین تیم های داخلی طرفدار تیم خاصی نیستید؟
- باور کنید در طول روز حداقل 70 درصد مردمی که با من روبرو می شوند از من می پرسند استقلالی هستی یا پرسپولیسی. من واقعا طرفدار تیم خاصی نیستم اما از بین هنرمندان دوستان استقلالی و پرسپولیسی زیادی دارم. مثلا امیر جعفری، آتیلا پسیانی، سجاد افشاریان و بروز ارجمند استقلالی هستند و پیمان و محراب قاسم خانی، اشکان خطیبی و پژمان بازغی پرسپولیسی هستند. من هم هر وقت در جمع آنها ببینم اوضاع به نفع یکی از این دو تیم است، می گویم من هم طرفدار آن تیم هستم! البته ناگفته نماند که پدر من به شدت فوتبالی و یک پرسپولیسی قدیمی و متعصب است.

از بین فوتبالیست ها با چه کسانی رفاقت دارید؟
- خب با اکثر آنهایی که میهمان برنامه بوده اند مثل خداداد عزیزی، احمدرضا عابدزاده، مهدی مهدوی کیا، آرش برهانی، مهدی رحمتی، علی انصاریان، سردار آزمون و ... دوست هستم که البته تا قبل از حضور در خندوانه با خیلی از آنها از نزدیک روبرو نشده بودم و بعد از حضورشان در برنامه با آنها رفیق شده ام. با این حال بعضی از فوتبالیست ها هم هستند که بدون حضورشان در برنامه با آنها دوست هستم. مثلا آندرانیک تیموریان یکی از آنهاست که گهگاهی با هم صحبت می کنیم و با پیامک حال همدیگر را می پرسیم.

فکر می کنید خندوانه با حضور کدام یکی از فوتبالیست ها جذاب تر شد؟
- از نظر من سردار آزمون که اخیرا در برنامه حاضر شد، فوق العاده بود. او به شدت دوست داشتنی و شیرین بود و من واقعا عاشق او شدم.البته خندوانه با حضور خداداد عزیزی هم برنامه خیلی خوبی شد و من این برنامه را هم که در فصل دو خندوانه بود، خیلی دوست داشتم.
 
خودتان تا به حال فوتبال بازی کرده اید؟
- من یک بار در یک زمین رسمی فوتبال حاضر شدم که فکر می کنم اگر بخواهم باز هم این تجربه را تکرار کنم هم تیمی هایم سایه ام را هم با تیر بزنند! من یک بار در تمرین تیم هنرمندان شرکت کردم و بعد از آن تمرین قرار شد مقابل تیم ارومیه به میدان بروم. در همان یک جلسه تمرین به این نتیجه رسیدند که من تیز و فرز هستم و به درد بازی کردن در پست فوروارد می خورم. خلاصه قرار شد در دقایق آخر بازی من را به زمین بفرستند تا مثلا به عنوان یار پر جنب و جوش و تازه نفس به تیم کمک کنم.
 
در 25 دقیقه آخر بازی آقای یار یار من را به زمین فرستاد. در همان لحظه ورود دیدم همه هم تیمی هایم به سمت دروازه حریف می روند. من هم همراه آنها دویدم و جلو دروازه حریف رسیدم. تازه رسیده بودم که دوباره دیدم همه دارند سمت دروازه خودمان می دوند. من هم آن سر زمین را دیدم و با خودم گفتم واقعا چقدر زمین فوتبال بزرگ است و من اگر بخواهم دوباره آن سمت زمین بروم و قطعا باید موتور بگیرم! خلاصه دیدم حال ندارم و همان جلو دروازه حریف ماندم.
 
بعد از چند لحظه هم متوجه شدم دروازه بان تیم ارومیه چه بچه باحال و با صفایی است و داخل دروازه آنها رفتم و مشغول صحبت با او شدم. ظاهرا او هم از معاشرت با من خوشش آمده بود و ما تقریبا تا آخر بازی درون دروازه ایستادیم و با هم گپ زدیم. حال آن طرف آقای یاریار داشت خودش را می کشت و داد می زد که رامبد چه کار می کنی، بیا این ور توی آفسایدی! خلاصه این 25 دقیقه کل تجربه فوتبال بازی کردن من بود که حتی یک توپ هم به پایم نخورد!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------