آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

چرا خانواده کیارستمی با تاخیر شکایت کردند؟



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان, کیارستمی

با گذشت چهل روز از درگذشت عباس کیارستمی و با وجود دستور صریح وزیر بهداشت به نظام پزشکی، نتیجه کمیسیون‌های تشکیل شده در پرونده‌ پزشکی این فیلم‌ساز مشخص نیست و این روزها بهمن کیارستمی خبر از شکایت رسمی از پزشک معالج و بیمارستان "جم" می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که پیش از این نیز در مراسم یادبود عباس کیارستمی خانواده خبر از شکایت داده بودند، بهمن کیارستمی در پاسخ به سوال ایسنا درباره‌ی دلایل تاخیر در اعلام این شکایت گفت: در آن مقطع احساس کردیم که با دستور وزیر بهداشت ، نیاز به طرح شکایت نیست و پرونده پزشکی بررسی خواهد شد و نتیجه آن محرمانه نخواهد بود، اما گویا نظام پزشکی با وجود دستور وزیر بهداشت قصد ندارد شفاف و روشن پاسخگوی شبهات پرونده باشد بنابراین امیدی نداریم که در این روند، نتیجه بررسی پرونده شفاف و صریح اعلام شود.

او با اشاره به جلسه‌ای که روز گذشته در کمیسیون تخصصی نظام پزشکی داشته‌اند،ادامه داد: در جلسه‌ی روز گذشته، به ما اطلاع داده شد که بدون طرح شکایت نمی‌توانیم به جزییات پرونده دسترسی پیدا کنیم.

او گفت: ما ابتدا احساس کردیم با دستور وزیر بهداشت، مسائل شفاف اطلاع رسانی می‌شود چون خواسته اصلی ما چه در روند درمان، چه بعد از فوت ایشان، شفافیت در اطلاع رسانی بود اما در طول این مدت تنها با مباحثی مواجه شدیم که به قصد فرافکنی بود، در نتیجه تصمیم گرفتیم شکایت رسمی کنیم تا شاید به خواست اصلی‌مان که همان شفاف سازی در روند رسیدگی به پرونده است برسیم.

بهمن کیارستمی خاطرنشان کرد: اگر پیش از این شکایت نکردیم، احساس کردیم اگر این پرونده به شکل عمومی بررسی شود، نتیجه‌ی بهتری می‌گیریم اما پیش بینی‌مان درست نبود. به خصوص این که در شکایت خصوصی مباحثی مثل پرداخت دیه و... مطرح می‌شود که در شان ایشان نیست.

او در پاسخ به این که شکایت رسما انجام شده است گفت: نه ظرف همین هفته انجام خواهد شد.

بهمن کیارستمی درباره‌ی مباحث اخیری که این روزها مطرح شده است از جمله اینکه چه کسی جواز دفن را صادر کرده است، چه کسی اجازه خروج از کشور را داده است و...گفت: ما مشکلی نداریم که این سوالات نیز در پرونده مطرح شود و درباره آن تحقیق شود، اما ما با یک پروسه چهار ماهه درمان در ایران روبرو هستیم که شبهات زیادی دارد و علی رغم دستور صریح وزیر بهداشت نتیجه بررسی‌ها و تحقیقات اعلام رسمی نمی‌شود. ما قطعا موافق هستیم که کل روند درمان و تمام پرسش‌های که در آن مطرح است، از جمله جواز خروج، دفن بررسی و اعلام شود.

بهمن کیارستمی در پایان در پاسخ به اینکه به چه دلیل مراسم رسمی برای چهلمین روز درگذشت عباس کیارستمی برگزار نشد،گفت: به دلیل این که تا امروز تمام مراسم عمومی بوده است، خانواده ایشان ترجیح می‌دهد مراسم خصوصی در منزل ایشان برگزار کند، به همین دلیل مراسم یادبود عمومی برگزار نمی‌شود.

عباس کیارستمی، کارگردان «خانه دوست کجاست؟» که برای ادامه درمان بیماری خود به فرانسه سفر کرده بود، در سن ۷۶ سالگی و در ماه تولدش تیر ماه درگذشت.

این کارگردان سرشناس سینمای ایران و هنرمند عکاس که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده بود و در ماه‌های اخیر هم چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام بنا به تصمیم خودش 8 تیر ماه برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت.

کیارستمی در کارنامه‌ی فیلم‌سازی‌اش ساخت فیلم‌های کوتاه «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه»، «دو راه حل برای یک مساله» و .. و فیلم‌های بلند «گزارش» ۱۳۵۶، «اولی‌ها» ۱۳۶۲، «خانه‌ی دوست کجاست؟» ۱۳۶۵، «مشق شب» ۱۳۶۶، «کلوزآپ، نمای نزدیک» ۱۳۶۸، «زندگی و دیگر هیچ» ۱۳۷۰، «زیر درختان زیتون» ۱۳۷۳، «طعم گیلاس» ۱۳۷۶، «باد ما را خواهد برد» ۱۳۷۷، «ABC آفریقا» ۱۳۷۹ را دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------