آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

وزیر ارشاد: نمی‌دانم چرا هفته‌نامه «یالثارات» همچنان منتشر می‌شود؟! / از اجرای کنسرت درمشهد صرف نظر کردیم



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,علی جنتی

علی جنتی گفت: هفته‌نامه «یالثارات» از نظر وزارت ارشاد لغو پروانه شده و هیچ وجه قانونی برای ادامه فعالیت‌ آن نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص «یالثارات» گفت: این هفته‌نامه از نظر وزارت ارشاد لغو پروانه شده و هیچ وجه قانونی برای ادامه فعالیت‌ آن نیست. دستگاه قضایی پرونده آن را پیگیری می‌کند و ظاهرا موقتا اجازه فعالیت داده است؛ اما ما نمی‌دانیم این چگونه اجازه‌نامه موقتی است که این هفته‌نامه همچنان منتشر می‌شود.

جنتی در پاسخ به سوالی از سوی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تحریم «فروشنده» اظهار داشت: من فیلم «فروشنده» را دیده‌ام و مشکل عمده‌ای ندارد که نتوانیم آن را نمایش دهیم. کسانی که نسبت به این فیلم هجمه وارد می‌کنند، اول فیلم را ببینند و بعد نظر بدهند؛ چون تا وقتی فیلم دیده نشده نمی‌توان در مورد آن سخنی گفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اداره تئاتر فردوسی گفت: برای سالن فردوسی هر زمان که اعتبار و ارتباط ایجاد شود، کار را آغاز خواهیم کرد. ما در خصوص این بحث چند برنامه داریم و تلاش خود را می‌کنیم که این برنامه‌ها در اولین وقت اجرا و عملیاتی شود.

واکنش وزیر ارشاد به اظهارات دختر شهید رکن آبادی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اظهارات دختر شهید رکن‌آبادی که در فاجعه منا به شهادت رسید، بیان کرد: پیکر ایشان کاملا شناسایی شده و تمام مشخصات ایشان حتی توسط خانواده وی تایید شده است. نتایج آزمایش‌ها نیز نشان‌دهنده این است که پیکر متعلق به ایشان بوده است.

وی در خصوص بحث کالبد شکافی این شهید گفت: معمولا در عربستان سعودی قبل از دفن، احشای پیکر را برمی‌دارند. احتمالا برای ایشان هم این گونه اتفاق افتاده؛ چون می‌خواستند ایشان را در آنجا دفن کنند اما با فشار جمهوری اسلامی ایران پیکر این شهید به ایران منتقل شد.

به نظر نماینده ولی فقیه در مشهد مقدس احترام می‌گذاریم
جنتی در خصوص برگزار نشدن کنسرت موسیقی در شهر مشهد مقدس گفت: در شهر مشهد مقدس حرم امام رضا (ع) و بقعه مبارک ایشان قرار گرفته و به درخواست نماینده ولی فقیه در مشهد مقدس کنسرت موسیقی در این شهر برگزار نمی‌شود؛ اما برگزاری کنسرت‌هایی مانند علیرضا قربانی که اشعار وزین دارند، بلامانع است. در هر صورت به احترام نظر ایشان کنسرتی در این شهر برگزار نمی‌شود؛ ولی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که در نقاط دیگر استان خراسان کنسرت برگزار نشود و از نظر ما برگزاری کنسرت در شهرهایی مثل سبزوار و نقاط دیگر استان خراسان اشکالی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص لایحه جامع رسانه ها گفت: در این خصوص دو بحث مورد نظر است یکی بحث لایحه جامع رسانه‌ها که جایگزین قانون مطبوعات می‌شود و به مجلس ارائه شده تا تصویب شود. دیگری بحث سازمان نظام صنفی رسانه ای است که رابطه خبرنگاران با هم، ارتباط آنها با حاکمیت و نیز رابطه خبرنگاران با صاحبان رسانه مشخص می‌شود. این یک نهاد مردمی است و وابسته به دولت نیست. ما اطلاعات هر دو بحث را روی سایت وزارت ارشاد منتشر کردیم و در این خصوص از اصحاب رسانه و کارشناسان این حوزه نظرسنجی و آن را در این بحث لحاظ کردیم.

جنتی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر تعداد اندک آثار ارزشی در خصوص مقاومت و ایثار گفت: باید دستاوردهای دفاع مقدس را حفظ و برای ترویج روحیه فداکاری و ایثار به طور مستمر کار کنیم. نباید فکر کنیم که با چاپ چند کتاب و ساخت چند اثر کار خود را انجام داده‌ایم. عوامل انحراف زیاد است و ما باید برای نسل جدید که در زمان دفاع مقدس نبودند، این ارزش‌ها را معرفی و منعکس کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------