میترا حجار: خطایی فراتر از سوء مدیریت منابع آبی رخ داده است



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,میترا حجار

«خطایی بزرگ صورت گرفته است؛ خطایی فراتر از سوء مدیریت منابع آبی در سطح مصارف شهری و کشاورزی و ساختن سدها.»

میترا حجار درنشست رونمایی شعبه محیط زیستی بنیاد کمک گفت: خطایی فراتر از سوءمدیریت منابع آبی رخ داده است. خطایی به بزرگی ناآگاه نگاه داشتن مردم از این واقعیت که مرگ در کمین این خاک و بوم است.


شعبه محیط زیستی بنیاد کمک (کیش مهر کتایون) که سال هاست با همت کتایون ریاحی پایه گذاری شده است، مصادف با شب تولد امام رضا(ع) و روز محیطبان، رونمایی شد.

میترا حجار به عنوان سفیر انجمن مهر بانوی زمین در بیانیه‌ای که در این نشست خواند تصریح کرد: وقتی آب نباشد، حیات رویایی بیش نیست.

این بازیگر سینمای ایران که بارها دغدغه‌های محیط زیستی خود را اعلام کرده ادامه داد: خطایی بزرگ صورت گرفته است؛ خطایی فراتر از سوء مدیریت منابع آبی در سطح مصارف شهری و کشاورزی و ساختن سدها و خشکاندن دریاچه ها با انحراف در مسیر طبیعی رودها؛ خطایی به بزرگی ناآگاه نگاه داشتن مردم از این واقعیت که مرگ در کمین این خاک و بوم است. چرا تا این حد دیر باید مطلع شویم؟

حجار در این بیانیه سوال کرده بود: آیا این حق ما نیست که بدانیم چه دارد بر سرِ ما و آینده کشورمان می‌آید؟ و سوال مهمتر اینکه چرا هنوز برای کند کردن و تغییر این روند هیچ برنامه و کار اساسی و پایدار و نتیجه بخش صورت نگرفته؟

وی تأکید کرد: متخصصان اقلیم شناسی خیلی پیش‌تر هشدارِ خشکسالی قریب الوقوع در کشورمان را دادند. اینکه ایران با توجه به شرایط آب و هوایی در اقلیم داخلی و تغییرات جوی در کل کره زمین و همچنین سوء مدیریت در عرصه محیط زیستی، سرنوشتی هولناک در پیش خواهد داشت.

حجار اعلام کرد: چندی است با گروهی از دلسوزان عرصه هنر و محیط زیست به این نتیجه رسیده‌ایم که سکوت جایز نیست. ما همگی صاحبان اندیشه هستیم و می‌دانیم که حتی اگر نخواهند کاری انجام شود، ما آماده‌ایم تا در کنار هموطنان‌مان با قدرت، با بکارگیری تکنولوژی‌های نوین شناخته شده و آزمون پس داده، با یاری آنها که می‌خواهند این کشور تبدیل به کشوری همچون سومالی و سودان نشود، کاری انجام دهیم.

سفیر انجمن مهر بانوی زمین تأکید کرد: فراموش نکنید هر کشوری را مردمانش می‌سازند و ما ایرانیان همواره سخت کوشیده ایم تا این مرز و بوم زنده بماند. امروز حیات کشور ما به حفظ منابع آبی آن گره خورده است. تا زمانی که فرصت است باید دست به دست هم دهیم تا دوباره تالاب‌ها و دشت هایمان زنده گردند.

هدف اولیه انجمن «مهر بانوی زمین» عملیاتی کردن روش‌های نوین است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------