ناگفته‌های 2 بازیگر درباره داوود رشیدی



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,داوود رشیدی

علی دهکردی و بهرام شاه محمدلو از داوود رشیدی به عنوان فردی فداکار و درجه یک تئاتر یاد کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛  امروز 7 شهریور ماه داوود رشیدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود. کسی که به عنوان بازیگری فداکار و منحصر به فرد ازش یاد می‌شود.

علی دهکردی: رشیدی بازیگر نیک و ماندگار است
علی دهکردی بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون گفت: داوود رشیدی بازیگر نیک و ماندگار ما هستند که شخصیتی چند وجهی داشتند. وی بازیگر فوق العاده و بی‌نظیری بود که نامش با شیوه خاص و منحصر به فردش در عرصه سینما و تلویزیون ما ثبت شده است.

وی افزود: رشیدی کارگردان درجه یک تئاتر بود و آثار نمایشی را هم ترجمه می کرد، وی یک مدیر از خود گذشته و فداکار در عرصه‌های صنفی و هنری بود و دلسوزانه در این عرصه ها کار می کرد.

وی ادامه داد: این روزها کسی از میان ما رفت که متاسفانه به لحاظ شخصیت فرهنگی -هنری،عاطفی و انسانی اش تکرار نخواهد شد.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که رشیدی چه تاثیری روی فرهنگ این کشور گذاشت، عنوان کرد: آقای رشیدی بیشترین تاثیر را بر روی تئاتر ایران داشتند، وقتی که بعد از پایان تحصیلات عالیه به کشور برگشتند یک فکر نو و اندیشه جدید را وارد تئاتر کرد و جزو اولین کسانی بود که روش علمی را وارد سینما کرد،

وی تصریح کرد: زمانی که سینما از هنرپیشه های تحصیلکرده خالی بود، رشیدی جزو معدود بازیگرانی بود که با اندیشه آکادمیک وارد این عرصه شد و اعتبار مضاعفی به هنر بازیگری بخشید و حتی در تئاتر بیش از تصور همه ما درخشش داشتند. پس بهتر است افرادی که در حوزه تئاتر همکاری بیشتری با او داشتند نظر بدهند چون من در یک تئاتر با وی همکاری کردم و متوجه شدم که کارگردانی بی نظیر بوده و تمام نمایشهایش در فرم و اجرا با همدیگر متفاوت بودند و به قول سیروس ابراهیم زاده تا آخرین لحظه به دنبال پویایی و نوآوری در تئاتر بود.

دهکردی در پایان خاطر نشان کرد:رشیدی یکی از قله های رفیع هنر و فرهنگ ما بود که متاسفانه از میانمان رفت و جایش تا ابد در میان ما خالی خواهد بود.
 
بهرام شاه محمد لو: رشیدی یکی از گوهرهای هنر نمایش ایران بود
بهرام شاه محمدلو گفت: حرفهای بسیاری در مورد رشیدی گفته شده البته جا دارد که بیش از اینها در خصوص شخصیت وی صحبت کنیم، من هم اکنون در شرایطی نیستم که درباره رشیدی و خصوصیاتش آنچنان که باید و شاید صحبت کنم اما باید بگویم این بازیگر کشورمان واقعا یکی از گوهرهای هنر نمایش،سینما،تئاتر و تلویزیون بود. 

وی افزود: رشیدی که هم اکنون از میان ما پرکشیده و رفته فردی شاخص و بسیار فعال و فعال بخش برای سینما ، تئاتر و تلویزیون بود.

وی ادامه داد:دست اندرکاران تلویزیون به طور مشخص سابقه کارهای رشیدی را می دانستند و به طور قطع می توانند برای وی بزرگداشتی درخور برگزار کنند البته به نظر می رسد که دست اندرکاران تئاتر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی نیز باید این کار را انجام بدهند.

این بازیگر بیان کرد: رشیدی در شاخه های سه گانه سینما، تلویزیون و تئاتر نماد و نمونه فداکاری و فعالیت بودند و واقعا به عنوان باجناق و همکار چهل ساله رشیدی میتوانم بگویم در واقع نازنین هنرمندی را از دست دادیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------